user icon

Toto Wolff is blij dat Sebastian Vettel blijft in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 11 sep 2020 17:45
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

Toto Wolff is, evenals Franz Tost en Helmut Marko al aangaven, blij dat Sebastian Vettel volgend jaar in de Formule 1 blijft racen. Dat vertelt Wolff in Mugello tegen SkySportsF1. 

"Ik vind het geweldig dat hij blijft. Ik heb drie aandelen Astond Martin en de Duitse markt is de tweede belangrijkste markt. Ik ben blij dat Seb blijft, want hij is de op tweede succesvolste rijder op de grid deze periode en het is belangrijk voor Formule 1", vertelt Wolff over zijn landgenoot.

 

Wolff kan tevreden terugkijken op de vrijdag in het glooiende Toscaanse landschap, Valterri Bottas en Lewis Hamilton waren wederom erg snel op de baan van Mugello. 

"Je ziet duidelijk dat mensen in de eerste sessie leren en dat het listig is. Je moet de limieten verkennen.."

Volgens Wolff was het ook voor zijn coureurs een lastige baan, al blijkt dat niet uit de tijden-lijsten. Lewis Hamilton kwam dan weliswaar op Bottas tekort, maar Hamilton reed zijn snelste tijd op een compound harder dan Bottas en Verstappen. 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • chassis

    Posts: 380

    Eindelijk roept Wolf aan het begin van het weekend iets waar ik het mee eens ben.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 17:53
    • Toto roept ieder weekend iets waarmee hij juist het tegenovergestelde bedoelt.
      Volgens mij kan die Oostenrijker dat Duitse bloed wel zuipen....

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 18:57
  • jd2000

    Posts: 4.696

    Duitsers liepen alleen warm voor de F1 vanwege Schumacher. Daarna alleen maar dalende cijfers. Voor Rosberg geen interesse en voor Vettel ook niet. Over de rest hoeven we het helemaal niet te hebben. Weet niet hoe men dat marketing technisch ziet, maar als je in je eigen land premium auto's kan kopen, ga je geen Britse houtje touwtje auto kopen. Daar veranderd Vettel met nul komma nul uitstraling ook niets aan.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 17:58
    • Nouja, het is natuurlijk niet zo dat alle duitsers alleen maar duitse auto's kopen. Daarbij moet ook gezegd worden dat duitse auto's ook niet meer zijn wat ze geweest zijn. Zelfde geld voor Aston Martin maar dan in positieve zin

      Duitsland is de op 1 na belangrijkste markt voor Aston volgens Toto, dus er zullen er daar vast zat verkocht worden. Vettel is een behoorlijke anglofiel, en met hem ongetwijfeld nog veel meer duitsers

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 18:12
    • Vraag me sowieso af in hoeverre dat "win on sunday, sell on monday" opgaat.
      De verkoop van de Ferrari straatauto's staat volledig los van de F1 successen of gebrek daaraan, de verkoopcijfers breken zowat elk jaar records.
      Zelfde geld voor Lamborghini, Pagani, McLaren, Koenigsegg, wel of niet aanwezig in een aansprekende raceklasse, wel of geen succes, ze verkopen die dingen toch wel.

      • + 4
      • 11 sep 2020 - 19:03
    • jd2000

      Posts: 4.696

      Nou snap ik @J.Villeneuve waarom Aston Martin diep in het rood staat. In 2019 hebben ze 29 auto's verkocht in Duitsland. Of te wel een marktaandeel van 0,01%.Wat jij zegt @mr.Monza klopt ook. Maar de merken die jij op noemt zitten beduidend in een andere klasse als Aston Martin. Trouwens wat zijn die wagens van Koenigsegg gruwelijk mooi........

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 19:29
    • Kampsie

      Posts: 318

      @mrMonza, precies, het is niet zo dat ik opeens mijn Maserati voor een Mercedes ga inruilen omdat die nu winnen. En al helemaal niet op een Renault mochten die opeens kampioen worden..

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 19:48
    • Dat is zeker waar Mr.Monza,maar waar ik wel van baal dat al die merken die jij nou opnoemt,nooit eens zo'n 3000 euro vordeel-actie hebben,waar je bv. je oude scheerapperaat kan inleveren.
      Zolang ze daar niet meekomen,koop ik helemaal niks van al die merken,al winnen zie iedere zondag.......;-)

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 20:14
    • @Campari,
      Wissel nu je Air Miles in voor de leukste producten, uitjes of korting op je aankopen.
      Ook niet?

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 20:32
    • @JD

      Je snapt ook wel waarom men destijds voor Schumacher was?

      Hij was namelijk de eerste Duitse wereldkampioen. (Het is dat Von trips dood reed, anders was hij het vermoedelijk geworden)

      Dat doet toch wel iets. Dat is hetzelfde dat men nu warm loopt voor Verstappen in Nederland.

      Hij zit ook op een positie waarin hij wedstrijden kan winnen en misschien ook een kampioenschap. (Of hij word de Nederlandse Sterling Moss)

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 07:32
  • Man , wie is er niet blij voor Vettel... Pfff... Ik moet nog zien of hij uberhaupt Stroll kan bijhouden volgendjaar

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 20:59
    • chassis

      Posts: 380

      Als ie Stroll niet kan bijhouden dan verdienen de rb kampioenswagens een standbeeld(en mag Vettel zijn titels inleveren!)

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 21:20
    • Mrduplex

      Posts: 601

      Tja de beste reclame van papa Stroll, kijk m'n zoontje verslaat een viervoudig wereldkampioen..... Complottheorieën zijn zo geboren😜😂

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 22:07
  • LimboF1

    Posts: 4.772

    Ik vraag mij af in hoeverre Wolff de vinger in de pap heeft gehad. Hij heeft ja zelf aangegeven dat hij Vettel indien mogelijk zou willen helpen.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 23:24

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar