user icon
user icon

Franz Tost: "Overwinning vieren we niet, we moeten door"

  • Gepubliceerd op 06 sep 2020 18:56
  • comments 10
  • Door: Brick van Boxtel

Ook voor teambaas Franz Tost van AlphaTauri kwam de overwinning op Monza als een echte verrassing. De teambaas was supertrots op zijn team en coureur Pierre Gasly, die een jaar geleden werd gedegradeerd van Red Bull Racing naar destijds nog Scuderia Toro Rosso.

Na de rode vlag-situatie had Gasly de raceoverwinning in eigen hand, vooral nadat hij wegreed van de nummer twee Carlos Sainz. Die kroop terug in de slotfase van de race, maar Pierre Gasly verdedigde goed. De Fransman wist zo gemakkelijk de overwinning binnen te slepen.

Het is natuurlijk een speciaal moment voor het team van AlphaTauri, het wint een race en dat ook nog eens op Monza. Het is extra speciaal, omdat het team haar thuisbasis heeft in Italië. We racen volgende week weer in Italië, maar dan op het circuit van Mugello, waarvan Ferrari eigenaar is. Hierdoor is er geen tijd voor een feestje, want de monteurs moeten alles in gaan pakken voor die race, zo vertelde Franz Tost.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • 1 drankje kan toch wel?

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 19:07
    • Of 'n ijsco?

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 19:15
    • Snork

      Posts: 8.553

      Nog eentje dan, nog eentje dan....morgen koppijn en 12u achter op schema.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 19:48
    • Of misschien krijgen ze allemaal van Franz een tosti.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 20:11
    • Mikeen

      Posts: 100

      Zou me helemaal klem zuipen na vandaag als ik bij At zou werken.

      Als ik er niet werk trouwens ook.

      • + 1
      • 6 sep 2020 - 20:31
  • Geen tost, maar volle gasly naar Mugello.

    • + 2
    • 6 sep 2020 - 19:18
  • sailor

    Posts: 9.912

    Overwinning vieren we niet , ik ben zelfs een beetje kwaad...

    • + 1
    • 6 sep 2020 - 19:28
  • Leuk idee voor Marko: 2 shoot-out races voor Piere Gasly en Alexander Albon in Mugello en Sochi... kan #33 even afkoelen in die AT. Rijdt hij dan beide RB's zoek, dan is de RB16 flut... Ook kan Red Bull eens goed bepalen wie ze nou in die 2de auto moeten hebben... 2de in WC worden ze toch wel en de strijd voor de tickets bij het FIA gala zijn ook inmiddels wel beslist.

    • + 2
    • 6 sep 2020 - 20:40
  • "Franz Tost is een echte autosportliefhebber en daarom kwam de overwinning op Monza als een echte verrassing."

    WTF?!

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 21:43
    • natuurlijk,
      Stel je voor dat Franz Tost geen autosportliefhebber zou zijn,
      dan zou die overwinning van Gasly op Monza helemaal niet als een verrassing komen..
      ik weet ook niet waarom, maar het is zo, dus leg je erbij neer ipv moeilijke vragen te stellen

      • + 1
      • 7 sep 2020 - 09:22

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar