user icon

Mattia Binotto heeft Toto Wolff niets te zeggen

  • Gepubliceerd op 02 sep 2020 12:57
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Mattia Binotto zegt dat hij niets wil zeggen tegen Toto Wolff. Terwijl Ferrari afdaalde in één van de ergste inzinkingen ooit in Spa, zei Wolff dat hij 'bepaalde teamleden' de schuld geeft in plaats van het legendarische team uit Maranello als geheel en medelijden heeft met de Tifosi.

Velen denken dat dit een directe sneer was naar het leiderschap van Binotto. De Italiaanse teambaas zei hierover: "Ik weet dat er bepaalde mensen in andere teams zijn die graag praten over onze situatie en onze fans. Er is niets dat ik Toto Wolff zou willen antwoorden. Ik weet wat er aan de hand is met onze fans. Ik ben zelf fan. Ik werk al 25 jaar in dit team."

"We kennen onze prioriteiten en dat er geen magie is in de Formule 1. Je moet je gewoon zo snel mogelijk ontwikkelen en proberen de juiste prioriteiten te stellen."

Nu de F1 echter op weg is naar twee historische races op het Italiaanse circuit van Monza en Mugello, eigendom van Ferrari, zullen de vragen over de toekomst van Binotto zeker alleen maar groeien. Zelfs Binotto geeft toe dat de diepe inzinking van Ferrari voorlopig zal doorgaan, aangezien er dit seizoen niets aan de motor kan worden gedaan. Binotto: "We moeten ons concentreren op 2021 en het volgende seizoen."

Ralf Schumacher denkt dat het werk al in volle gang is: "Ik kan me voorstellen dat het team het concept al volledig heroverweegt. Misschien verandert er iets groots, maar helaas zal dat op zijn vroegst pas over drie tot vier weken te zien zijn op het circuit."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • waarom geen sneer terug aan het adres van Wolff, zie je ik mis de spirit bij die man....

    • + 2
    • 2 sep 2020 - 13:02
    • Denk dat Binotto Toto probeert te pakken via hun aanhoudende protesten tegen de legaliteit van Racing Point en de mogelijk schimmige rol die Mercedes hierin gespeeld heeft. Dat zou zowel Racing Point als Mercedes nog wel wat problemen kunnen bezorgen. Zou zelfs zo kunnen zijn dat Ferrari op deze manier Mercedes voor het blok wil zetten maar in ruil voor bepaalde technische informatie (net als schijnbaar bij Renault) best bereid is het protest uiteindelijk af te blazen.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 13:09
    • Kevin

      Posts: 4.924

      De beste manier om wraak te nemen, is door niet zoals je vijand te zijn.

      • + 8
      • 2 sep 2020 - 13:10
    • Aadfanaat

      Posts: 658

      Was hij maar meer zoals zijn vijand.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 14:48
    • ThisGuy

      Posts: 533

      Helemaal mee eens, Kevin. Elke andere manier is alleen maar ordinair modder gooien.

      • + 1
      • 2 sep 2020 - 15:25
    • Ik had Toto Wollf de waarheid gezegd

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 16:41
    • WC MAX

      Posts: 2.827

      @Edo
      Iemand die nooit de waarheid spreekt, zal de waarheid ook niet herkennen.

      • + 1
      • 2 sep 2020 - 17:01
    • Binotto: Why should I cry Wolf(f)? :-)

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 08:24
  • LimboF1

    Posts: 4.823

    Ferrari heeft er zelf voor gezorgd dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen met hun deal met de FIA.
    Zolang er geen openheid over zaken komt, zal men altijd zeggen dat er vals spel was.
    Ik laat in het midden of ze echt illegaal zijn, want er zijn geen echt harde bewijzen naar buiten gekomen.
    Iedereen roept wel dat de feulflowsensor bewijs is, maar Ferrari liep in Brazilië wel nog 3 tienden harden in de ijle lucht als de rest. Dus die sensor alleen zal het dan niet zijn geweest naar mijn idee.
    Maar ik vraag mij ook nog steeds af hoe men achterhaald heeft dat Ferrari een kabel langs die sensor had liggen die deze beïnvloede? Dat is toch informatie die niet zomaar in handen van andere teams kan komen.

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 13:11
    • RBH2019

      Posts: 2.930

      Ik zei destijds meteen al dat er waarschijnlijk een klokkenluider was, misschien een oud-Ferrari medewerker of iemand dicht bij het vuur. Dat maakt het lastig om dan met harde bewijzen te komen omdat ze niet op geheel rechtmatige wijze zijn verkregen. Maar je treft natuurlijk al Ferrari geen schikking als je er van overtuigd bent dat je auto volledig legaal is. Daarnaast is er natuurlijk zo bizar veel data beschikbaar ook bij de andere teams. Het is gewoon onwaarschijnlijk hoe groot het verschil was tussen Ferrari voor en na de zomer. De andere teams weten ook wel dat je niet ineens een halve seconde of meer aan tijdwinst vindt.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 13:29
    • LimboF1

      Posts: 4.823

      Maar het idee van de schikking is toch meen ik iets wat vanuit Todt is gekomen?
      Ik vraag mij alleen af waarom de legaliteit van Mercedes nog niet ter discussie is gekomen, Die hebben ook al weer voor de zoveelste keer iets "gevonden".

      • + 1
      • 2 sep 2020 - 13:56
  • John6

    Posts: 5.250

    Toch pakken ze Toto terug, of het nog ergens voor een baantje is, of RP, Mercedes, je kan daar op wachten, al duurt het nog jaren.

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 13:55
    • Vendetta!

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 14:19
    • There is no avoiding war; it can only be postponed to the advantage of others.


      Got get 'em, Mattia!

      • + 1
      • 2 sep 2020 - 14:35
    • dat moet je niet aan hem overlaten. Ik zou ome arie even bellen als het zover is.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 15:30
    • @RogerZzz,
      Ah Machiavelli, treffend.
      Maar ik zie Binotto eerder met een ijskoude blik in Wolff's oor fluisteren : " Every one sees what you appear to be, few really know what you are.".

      • + 1
      • 2 sep 2020 - 15:52
    • Klusje voor jean Todt?

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 16:46
  • Binotto heeft sowieso weinig zinnigs te zeggen dus Toto hoeft het zich niet aan te trekken ;)

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 17:57
    • Heb het idee dat Mattia gebruikt wordt als het gezicht van de verloren jaren op dit moment. Zodra er wat licht zichtbaar is aan het einde van de tunnel wordt deze man vervangen aan de pitmuur en mag hij weer terug in zijn technische rol waar hij overigens heel erg goed in was. Misschien kwam het ‘kabeleffect’ wel uit zijn koker.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 18:53
    • @Billgates307 Ik verwijt hem in ieder geval voor wat betreft de strategieën tijdens de races. Je hoort bijna de paniek in de stemmen van Seb en Charles, omdat Ferrari maar niet een strategie kan bedenken.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 20:47
  • WouterP

    Posts: 74

    Ik zou als ik Binotto was gewoon met een stalen gezicht aan Toto vragen of hij bij de GP op Mugello dat leuke pakje mag lenen dat Mercedes speciaal voor hun autosportjubileum tijdens de Duitse GP had laten maken. Dat was voor Mercedes net zo’n afgang als Mugello voor Ferrari zou kunnen worden.

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 06:55

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 30 jun 1975 (45)
  • Geb. plaats Hurth, West Germany, DE
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park