user icon
user icon

Vitaly Petrov: "Het is te vroeg om Daniil Kvyat af te schrijven"

  • Gepubliceerd op 01 sep 2020 13:28
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het is te vroeg om de Formule 1-carrière van Daniil Kvyat af te schrijven. Dat is de mening van Vitaly Petrov, die vóór Kvyat de allereerste Russische coureur in de sport was. Na kritiek van Red Bull's Helmut Marko voorspellen velen nu dat Kvyat plaats moet maken voor de door Honda gesteunde Japanse coureur Yuki Tsunoda.

Tsunoda is al bevestigd voor de Young Driver test met AlphaTauri aan het einde van dit seizoen in Abu Dhabi.

Voormalig F1-coureur Vitaly Petrov vindt het echter nog te vroeg om Kvyat af te schrijven: "Het seizoen is lang. Ik denk dat Daniil het tij nog kan keren. We zullen een paar races moeten wachten. Ik begrijp de bezorgdheid van de fans over Kvyat, maar als coureur die in de Formule 1 racete, weet ik hoeveel details voor het grote publiek verborgen zijn. We weten niet eens de helft van wat er gebeurt."

"Er zijn veel dingen die alleen de teambazen of Daniil zelf weten, of het probleem hemzelf is of externe factoren, instellingen in de motor. Daniil kan waarschijnlijk niet de hele waarheid vertellen vanwege zijn contract, maar ik heb gemerkt dat Franz Tost Daniil heeft verdedigd en dat is een positief iets."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 9.808

    Hij heeft ondertussen genoeg kansen gehad , hij is nu geen topper en over 10 jaar ook niet

    • + 2
    • 1 sep 2020 - 13:54
  • CBR600F

    Posts: 426

    Hoe oud is Kvyat nu? 26? Er zijn zat coureurs die zelfs pas 5 jaar later in de F1 terecht kwamen. Zeker nog niet afschrijven, maar beter presteren lijkt mij voor hem wel noodzakelijk.

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 14:27
    • d@nny

      Posts: 2.213

      Noem ze eens op dan @CBR? Ik kan mij er recentelijk iig geen "zat" voor de geest halen. Sterker nog, de tendens is hoe jonger hoe beter lijkt het wel.

      Als Tsunoda in de top van de F2 blijft meedoen dan zit hij volgend jaar "gewoon" in de AT van Kyvat.

      • + 0
      • 1 sep 2020 - 14:39
    • Damon Hill was 31 toen hij zijn debuut maakte in 1992. Als je heel ver terug gaat naar de beginjaren van de Formule 1 dan kwam het wel heel wat vaker voor. Tegenwoordig zie je dat niet meer.

      • + 0
      • 1 sep 2020 - 18:58
    • d@nny

      Posts: 2.213

      @Mustfeed, daarom ook het woord "recentelijk" in mijn reactie :-)

      Ondanks dat ik het debuut van Hill heb meegemaakt als kijker kan ik dat helaas niet meer recentelijk noemen.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 10:24
    • Hartley was bijna 28 toen hij debuteerde in 2017. Maar recente voorbeelden van coureurs die boven de 30 waren toen ze debuteerden ken ik ook niet. :D

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 16:58
    • Was hem even vergeten, maar McNish natuurlijk! Die maakte op 32 jarige leeftijd zijn debuut in 2002.
      Niet echt erg recent, maar zo heel lang geleden is het ook niet :)

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 21:58
    • d@nny

      Posts: 2.213

      Toch alweer 18 jaar terug Mustfeed.

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 16:17
  • Beamer

    Posts: 1.012

    Ik verwacht hem in ieder geval niet bij AT volgend jaar, Tsunoda komt daar echt wel met de hulp van Honda. En ze zouden wel stom zijn om Gasly te laten gaan, die is gewoon bijzonder sterk bezig. Als Kvyat in de F1 wil blijven, dan moet het bij een ander team zijn.

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 14:30
    • Alleen is Tsunoda echt niet goed genoeg voor de formule 1. Hij heeft zeker nog niet voldoende laten zien.

      • + 0
      • 1 sep 2020 - 17:00
  • VER

    Posts: 301

    Ik verwacht dat er wel meer gaat gebeuren. Max blijft waar die zit, Albon weet niemand zeker of hij volgend jaar in de RB zit, of in de AT of misschien wel weg is. Kvyat eruit, Tsunoda in de AT. Mogelijk Vettel in de RB. Maar kan ook dat Gas misschien terug naar RB gaat en Albon in de AT.
    We gaan het zien!

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 15:06
    • d@nny

      Posts: 2.213

      Waarom Albon wisselen met Gasly? Lood om oud ijzer in de Red Bull. Albon heeft met zijn Thaise racelicentie ook wel een streepje voor lijkt me, tenzij ze echt een verbetering kunnen vinden.

      • + 0
      • 1 sep 2020 - 15:47
  • John6

    Posts: 4.261

    Ik neem aan dat het eind van dit seizoen exit zal zijn voor Kvyat.

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 15:07
  • f(1)orum

    Posts: 99

    Petrov lijkt hier de suggestie te wekken alsof Kvyat niet voluit kan gaan (instellingen motor) of wellicht als testkonijn gebruikt wordt (kan niet gehele waarheid vertellen ivm zijn contract). Dat lijkt me toch sterk: AT wil toch zo hoog mogelijk eindigen in het kampioenschap, waarom zouden ze dan niet het volle potentieel van Kvyat willen benutten?

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 15:08
  • Patrace

    Posts: 2.219

    Zegt de ene Rus over de andere Rus. Ongetwijfeld volledig objectief.

    Als Red Bull hem eruit zet, zie ik hem niet snel elders een plekje krijgen. Zeker niet omdat er andere kandidaten in de F2 staan te popelen, zoals Shwartzman, Tsunoda, Illot en Schumacher.

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 15:23
  • Ik begrijp dat Kvyat wil rijden, maar hij had het niet slecht bij Ferrari, werd op handen gedragen als simulator coureur, kopieerde moeiteloos de rijstijlen van Vettel en Kimi en voorzag het team tijdens de raceweekenden van zeer waardevolle informatie.
    Dik salaris, knappe auto van de zaak, prettig optrekje in Modena, beetje testrijden/knallen op Fiorano met de straatauto's in ontwikkeling.

    • + 0
    • 1 sep 2020 - 15:47

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 172
  • Podiums 3
  • Grand Prix 85
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar