user icon
user icon

Lewis Hamilton: "De balans is niet goed en er stond veel wind"

  • Gepubliceerd op 31 jul 2020 20:31
  • comments 26
  • By: Rob Veenstra

Lewis Hamilton zegt dat de winderige omstandigheden op Silverstone het vandaag lastig hebben gemaakt tijdens de eerste dag voor de Britse Grand Prix. De Mercedes-coureur werd alleen overschaduwd door Max Verstappen in de eerste vrije training, maar eindigde als vijfde in de middagsessie. Het was een dag hard werken in de W11 van Mercedes, zo zei hij na afloop.

De zesvoudig wereldkampioen zei tegen Sky Sports: "Het was best een moeilijke dag om eerlijk te zijn. Het is hier altijd winderig, wat eigenlijk een goede zaak is aan deze baan, je hebt wat wind in verschillende richtingen. Maar het maakte het vandaag echt lastig met de auto."

"De balans is niet goed zoals ik zou willen, dus we gaan er vanavond gewoon aan werken en proberen te kijken of we erachter kunnen komen. Het is geen ramp, maar zeker een zware dag om te rijden. We zullen er doorheen werken. We hebben geweldige engineers. Dat is het mooie van dit team, we blijven diep in de details duiken en hopelijk maken we 's nachts een aantal goede veranderingen. Ik vind het geweldig om naaste concurrenten te zien. Hopelijk staat het morgen ook zo dicht op elkaar."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Bullshit,
    Ze reden met volle tanks.
    Trappen wij (het Oranje Camping volk, de RedBull tokkies, de Max geilers) niet in natuurlijk.
    Misschien kunnen RogerZzz en vPutten hier nog wat zinnigs over zeggen.

    • + 7
    • 31 jul 2020 - 20:43
    • @Billgates307:

      Volgens mij zit Max er dit weekend prima bij, hoor. Hij was zelf toch ook tevreden? Maar anders kunnen jullie altijd nog dat wonderkind in de zusterauto bedanken dat die zijn auto inclusief nagelnieuwe updates in één ruk volledig heeft afgeschreven. Daar scoor je punten mee bij Dr Marko!

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 22:11
    • Een klein kind snapt nog dat, in de drang van RB, om alle updates na te lopen, de achterkant van die auto weer nerveus was. Albon doet het zo slecht niet en is vandaag slachtoffer. Maar voor de ervaren F1 kijker is er weinig aan de hand.

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 23:10
    • Er zijn coureurs voor minder uit de Red Bull geschopt. Het zou me verbazen als Albon, het temperament van Marko kennende, het einde van het seizoen haalt, als hij op deze voet doorgaat.

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 23:42
    • ringo

      Posts: 3.136

      MArko heeft misschien veel voor het zeggen, uiteindelijk bepalen de aandeelhouders het :)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 23:57
    • Geruchten Perez naar RB.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 00:45
  • Het is hier ook flink winderig, die Thaise curry hakt er flink op los in m'n bilnaad...

    • + 3
    • 31 jul 2020 - 20:47
    • F1FAN76

      Posts: 459

      Haha, komen er ook vlammen uit? Dat heb ik vaak met Thaise curry :)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 21:12
    • De pot is inmiddels al net zo zwart als die Mercedes van Hamilton, al dat gekniel is nie best voor dat ding.

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 21:26
  • Tja het was erg warm, de Mercedes PU heeft dan problemen, staat op 75% te draaien. Morgen in de kwali staat mijn held er weer, pole nr zoveel.

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 21:12
    • MisterT

      Posts: 1.810

      Toto wolf is jou held hè.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 08:46
  • Ja ja Hamilton we weten het wel dat morgen dit probleem niet zal voorkomen omdat het team weer fantastisch werk geleverd heeft :)

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 21:20
    • @Schumi-NR1:

      Even een vraagje, puur hypothetisch:

      Stel nu dat Lewis nog minimaal 6 overwinningen en de wereldtitel pakt, verander je dan je naam in 'Schumi-NR2'? ;-)

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 21:24
    • Of 'Hammy-NR1'?

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 21:27
    • Mrduplex

      Posts: 412

      Ik denk Mercedes-NR1😉

      • + 5
      • 31 jul 2020 - 21:33
    • Kan dit veranderd worden :) tuurlijk niet voor mij blijft Schumacher nog altijd een trap hoger ook al heeft die Hamilton straks 8 of 9 titels.

      • + 7
      • 31 jul 2020 - 21:33
    • @Mrduplex:

      Schumacher had al die races ook niet lopend gewonnen, hoor. 5 van zijn titels heeft hij toch echt te danken aan Ferrari-power! ;-)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 22:08
    • Ja,maar stel nou dat het niet hypothetisch is.....wat dan?

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 22:08
    • @Campari:

      Je hebt me tuk, Hans!

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 22:17
  • Te veel wind?
    Ga eens opje knieen

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 21:33
    • Aviflex

      Posts: 1.036

      hahaha























      wat een humor

      • + 2
      • 1 aug 2020 - 02:14
  • Idd. In principe staat er in de tekst, net als iedere GP :'we hebben het moeilijk, wordt nog pittig blablabla jadejadejade .....P1 P2

    • + 7
    • 31 jul 2020 - 21:42
    • kortvdl

      Posts: 967

      Idd, waarna hij weer als held onthaald word..
      Oh daarom is ie zo goed, vrijdag een klote auto toch Pole pakken en winnen met 30 seconden voorsprong.

      Tuurlijk had ik zoals zovelen de hoop dat RBR er dichter bij zou staan, maar dat hele tijd de underdog spelen van het Mercedes team komt me mijn strot wel uit.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 09:48
  • nr 76

    Posts: 507

    Ai, en dat net nu de RB weer sterk verbeterd is. Dat moet wel heel erg spannend gaan worden zondag, ik hoop dat Toto zijn broek droog houdt!

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 22:56
  • zorba

    Posts: 1.054

    Bij de race simulatie reden ze maar amper 2mm dichter tegen het asfalt dan tijdens hun snelle runs wat erop wijst dat de mercedessen met erg volle tanks hebben gereden ,dit heeft sky uk berekend afstand van redbull en ferrarI verschilde veel meer wat op een lichtere wagen aanstuurde ,toen hamilton met geel zijn snelle tijd neer zette was de afstand kleiner dan op rood volgens sky uk

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 23:10
  • De ene week in Toto de clown de andere Lewis. En vandaag staan ze wonderbaarlijk weer een halve seconde los

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 08:50

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Points 2.033
  • Podiums 84
  • Grand Prix 106
  • Land GB
  • Date of b. 7 jan 1985 (35)
  • Place of b. Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar