user icon
user icon

Grand Prix van Hongarije op losse schroeven

  • Gepubliceerd op 11 jul 2020 14:08
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

Volgende week moet de derde race van het F1-seizoen 2020 worden gereden maar dit lijkt onverwachts ineens een probleem te worden. Hoewel de Formule 1 alles prima heeft afgebakend en georganiseerd gooit de Hongaarse regering nu roet in het eten.

Journalist Adam Cooper meldt dat mensen met een Brits paspoort Hongarije vastgezet zouden kunnen worden of een boete van 15.000 euro moeten betalen als ze zich verplaatsen in het land. Dit betekent dat zowel teampersoneel als media alleen op het circuit kan zijn of in hun hotels kunnen verblijven. Een ommetje op straat naar de supermarkt is niet meer mogelijk.

De vraag is hoe de Formule 1-wereld hier nu mee omgaat en wat erover gezegd of besloten zal worden, aangezien 70 procent van het personeel in de F1 een Brits paspoort bezit of in Engeland woont.

 

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Ik zeg BLM. Britisch Lives Matter

    • + 7
    • 11 jul 2020 - 14:16
    • masf1

      Posts: 6.591

      BLM is een soort straat taal,als je aan zo iemand vraagt ga je nog werken vandaag dan zegt die gene ben lui man.

      • + 5
      • 11 jul 2020 - 14:32
  • masf1

    Posts: 6.591

    Roet in het eten,volgens mij mag dat niet meer???

    Zal wel doorgaan,word geroepen 15.000 euro pp,denk dat ze wel een mooi prijsje maken als er meer dan 100 man de fout in gaat,soort groep korting.

    • + 1
    • 11 jul 2020 - 14:20
  • Snork

    Posts: 7.774

    Wordt vast en zeker een speciale regeling getroffen voor F1 personeel.

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 14:23
    • Edward M

      Posts: 931

      Covid slaat weer om zich heen en zeker op de balkan gaat het hard Met veel nieuwe besmettingen .
      Kijk naar leclerc die gaat gewoon even feesten en kijkt helemaal nergens naar die steekt een dikke middel vinger op naar de hele F1 organisatie .

      • + 1
      • 12 jul 2020 - 08:59
  • Rimmer

    Posts: 7.606

    Dat is toch geen beletsel? Het is maar 1 race dus gewoon lekker in de bubbel net als nu en daarna direct weer wegwezen daar.

    • + 2
    • 11 jul 2020 - 14:23
    • masf1

      Posts: 6.591

      Die Hongaren willen gewoon de staatskas vullen en met nog 6 dagen te gaan weten ze dat de F1 geen keus heeft,dus moet schuiven met poen.

      • + 1
      • 11 jul 2020 - 14:25
    • @masf1 was ook mijn 1e gedachte...

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 20:03
    • hoogie35

      Posts: 628

      Waarom geen keus, f1 kan toch zeggen: "doei, dan niet en volgend jaar ook niet meer".

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 21:57
  • Joeppp

    Posts: 2.960

    Volgens mij zit er een flinke hoerenkast op het circuit dus waarom zou je eraf willen?

    • + 2
    • 11 jul 2020 - 14:24
    • masf1

      Posts: 6.591

      Straks het halve veld corona en een flinke soa onder de leden.

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 14:27
    • Joeppp

      Posts: 2.960

      Met een SOA mag je gewoon reizen. Dus mondkapje om en gaan met die banaan.

      • + 1
      • 11 jul 2020 - 14:30
    • Condoom om je schwantz, en een mondkapje op je bakkes. Misschien nog een regenpak met bijpassende badmuts aantrekken voor de zekerheid?

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 14:44
    • masf1

      Posts: 6.591

      En word je snikkel na een week zwart roep je #BLACKL#LMATTERS

      • + 3
      • 11 jul 2020 - 14:45
  • masf1

    Posts: 6.591

    Ik denk wel dat ze in Hongarije volgend weekend.

    • + 10
    • 11 jul 2020 - 14:44
    • Lmfao!

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 14:50
    • nr 76

      Posts: 526

      Ik moest hem 2x lezen, maar LOL

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 14:58
    • Nie zeiken, maar Hongarije verdomme!

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 15:04
    • masf1

      Posts: 6.591

      Was gewoon weer een ouderwetse type fout,sorry!

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 15:33
    • Kubica

      Posts: 3.698

      Die typefout zorgt wel voor een schitterende woordspeling !

      • + 0
      • 12 jul 2020 - 00:01
  • masf1

    Posts: 6.591

    Wat ik niet begrijp de race staat op losse schroeven vraag gewoon aan het Haas team om ff die schroeven weer vast te zetten met hun wheel gun en anders ff aan de pitcrew van Kimi.

    • + 1
    • 11 jul 2020 - 14:52
  • John6

    Posts: 4.070

    In dat soort landen is het heel normaal om te dreigen en dan beetje geld te vangen, die li gaan ook op vakantie met hun Families, eigenlijk het zelfde dat de Politie altijd op Vrijdag en maandag controles houden in de corrupte landen, voor het weekend en na het weekend. Zo werkt dat nu eenmaal.

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 14:54
  • nr 76

    Posts: 526

    Een ommetje op straat of naar de supermarkt?? Nee, daar gaat niet geraced worden ben ik bang!

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 14:56
  • Ze moesten sowieso toch in hun eigen bubble blijven? En heeft de F1 niet gewoon leveranciers die alle benodigde spullen incl levensmiddelen komen afleveren zodat men het niet zelf hoeft te gaan kopen in de lokale supermarkt?!?

    • + 1
    • 11 jul 2020 - 15:17
    • masf1

      Posts: 6.591

      Is goedkoper daar in supermarkt.

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 15:19
    • Picnic ? voor de boodschappen.

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 15:37
  • RBH2019

    Posts: 2.148

    Dan kan Ferrari gelukkig nog gewoon naar de lokale Gamma om bougies te kopen.

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 15:21
    • Ooievaarskuitevet is daar in de aanbieding volgende week.

      • + 1
      • 11 jul 2020 - 15:33
  • Mette

    Posts: 339

    Ze komen toch om te racen, niet om het land te bezoeken. Hotel/Circuit is toch waar ze zouden verblijven , dat ze daar ook moeten blijven is toch geen probleem.

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 15:22
    • masf1

      Posts: 6.591

      Als je de snelheid van de Ferrari bekijkt krijg je toch wel het idee dat ze tijdens de race lekker van de omgeving genieten.

      • + 4
      • 11 jul 2020 - 15:35
  • Aiii

    Posts: 678

    Als jullie nu eens niet vreemde conclusies koppelen aan tweets van anderen, dan is er ook niets aan de hand.

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 15:37
  • John6

    Posts: 4.070

    Beginnen over 10 min Q1.

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 15:38
  • Ik lees bij de'buren':
    "Aanwezigen uit het VK en andere landen die geen deel uitmaken van de EU of EEA mogen geen gebruik maken van openbaar vervoer of van taxi's. Maaltijden moeten worden genuttigd op het circuit of in de accommodatie"

    Maaltijd maar bestellen en laten bezorgen dan maar? Ze moeten gewoon een keukenmeid op gaan scharrelen... Gerard Joling bijvoorbeeld.

    • + 2
    • 11 jul 2020 - 15:43
    • Romain kan toch koken voor ze. Lekker veel peper er in zaterdag en dan zitten ze zondag allemaal aan de spuitpoep.

      • + 0
      • 11 jul 2020 - 18:00
  • De Britse invloed op de F1 is nog altijd veel en veel te groot. Eigenlijk schandalig dat zelfs een team als Renault zijn chassisfabriek in GBR ipv FR heeft staan omwille van oa belastingregels.
    Op officiële F1 youtube kanalen zien we ook alleen maar Britse journalisten die de tijd vol lullen. Ik heb soms het gevoel alsof de Britten denken dat het Formule 1 kampioen een open Brits F1 kampioenschap is.
    Ik mag Russel graag maar 2 Britse coureurs tegelijk in een Mercedes is een waar schrikbeeld want dan gaan die Britten nog meer geloven dat de F1 een Britse sport is die zij domineren.

    Zelfde zie je in de MotoGP: De helft van de coureurs lijkt wel uit Spanje te komen. Een waar Spaans open kampioenschap.

    • + 2
    • 11 jul 2020 - 17:10
    • Skimi

      Posts: 384

      Daar heb je wss de reden aangestipt dat mercedes russell nog niet in die auto wilt. Mercedes is al niet blij dat het team als brits wordt 'uitgescholden' laat staan dadelijk met 2 britten voorop

      • + 1
      • 11 jul 2020 - 17:39
  • Jammer dat in tijden zoals nu elk dingetje wordt uitvergroot. Hoeveel mensen uit de F1 zullen er volgende week naar de supermarkt gaan in Hongarije? Waar hebben we het over?

    • + 0
    • 11 jul 2020 - 21:29
  • Zeg het niet gauw, maar weg daar uit Hongarije en wees welkom in Nederland.

    • + 1
    • 12 jul 2020 - 06:15

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar