user icon
user icon

Fernando Alonso zichtbaar dunner door mysterieuze ziekte

  • Gepubliceerd op 10 jul 2020 09:59
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso heeft onthuld dat hij tijdens de afgelopen maanden middenin de coronapandemie, enkele weken leed aan een mysterieuze ziekte. Velen hebben gemerkt dat de bijna 39-jarige Spanjaard, die volgend jaar met Renault terugkeert naar de Formule 1, de afgelopen weken zichtbaar dunner is geworden.

Alonso geeft toe dat hij wekenlang ziek was: "Ik ben een paar keer naar het ziekenhuis geweest, ze hebben me veel tests laten doen, maar uiteindelijk hebben we niet echt ontdekt wat het was. Ik heb non-stop getest op coronavirus, maar het was altijd negatief."

Hij vertelde CNN echter ook dat hij zich in feite 'fris' voelt na een onderbreking van twee jaar in de Formule 1. De tweevoudig wereldkampioen: "Ik voel me nu fris, klaar om te reizen, klaar om andere dingen te doen, werk aan de simulator. Dus ik voel me nu beter dan toen ik 25 was."

Mercedes heeft Alonso niet gebeld

Alonso vertelde Spaanse media dat hij tijdens de pauze die de F1-teams hadden door het coronavirus, enkele telefoontjes kreeg van Formule 1-teams, maar niet van Mercedes.

"Dat is het team waarmee iedereen met gesloten ogen zou tekenen omdat je dan meteen een winnende auto zou hebben", zo vertelde hij in het gesprek.

Abiteboul legt keus uit

Het stelt de vraag waarom Renault ervoor koos om met zijn voormalige kampioen Alonso in zee te gaan in plaats van met een van de veelbelovende junioren zoals Christian Lundgaard.

"Dit moet niet worden beschouwd als een gebrek aan loyaliteit aan ons eigen project", benadrukt Renault-teambaas Cyril Abiteboul. "Het plan van de academie was dat één van onze jonge coureurs in 2021 op de grid staat, en misschien gaat dit gebeuren. Maar laten we wel wezen: de crisis van dit jaar had ernstige gevolgen, en één daarvan is dat we nog geen conclusies kunnen trekken over de prestaties van Guanyu Zhou en Christian Lundgaard", legde Abiteboul uit.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.605

    Zal de Spaanse griep geweest zijn denk ik.

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 10:16
    • Ziekte van Palmer wat in de volksmond ook wel de ziekte van Karma genoemd wordt?

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 10:18
    • Rimmer

      Posts: 7.605

      Kan. Zit ook te denken aan ziekte van Kallenius. Dan ben je niet blind maar toch zie je zaken niet.
      Vooral zijn opmerking dat Mercedes hem niet heeft gebeld maar dat hij blind zou tekenen kan daarop wijzen.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 10:20
    • Zou zomaar kunnen.
      Alonso had het wel heel de dag Spaans benauwd......

      • + 2
      • 10 jul 2020 - 10:20
    • Of een milde versie van de Japanse griep. Een milde versie ipv de echt krachtige versie. Heeft hij in 2016 ook al eens gehad.

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 10:47
    • Nando is zwaar aan de dunne geweest?!

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:10
    • Fred mag het weten

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 12:18
  • Ferdi12

    Posts: 248

    Als Cyril/Renault daadwerkelijk in hun junioren geloofde dan zouden zij Alonso hooguit een jaarcontract geven met een optie tot verlenging mocht de junioren niet uit de verf komen.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 10:22
    • Cyril gelooft in alles,maar bij uitstek zijn eigen uitspraken...

      • + 2
      • 10 jul 2020 - 10:30
    • StevenQ

      Posts: 6.416

      Stel je voor dat Lungaard of Zhou dit jaar F2 kampioen worden: wat moeten ze daar dan mee?

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 10:40
    • WSR?

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 10:42
    • masf1

      Posts: 6.591

      WSR dat lijkt me een goed idee,moeten ze alleen ff een tijdmachine aanschaffen om terug in de tijd te kunnen.

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 10:48
    • Ik las dat er reeds aan één stoelpoot van vriend Ocon gezaagd wordt... of ben ik nu te optimistisch?

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 10:49
    • Of nieuw leven inblazen...

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 10:49
    • DJJeffHax

      Posts: 598

      Als ze idd een van hun jonge coureurs op de grid komt te staan, zou dat betekenen dat het voor Ocon weer einde verhaal zou zijn. LMAO

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 11:09
  • pffff, altijd interessant dit soort ''nieuws''

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 10:43
    • Snork

      Posts: 7.752

      Het schijnt dat Magnussen als jaren last heeft van een kalknagel. Dat je het weet.

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 12:39
  • louc_

    Posts: 2.250

    De ziekte van kimoa

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 12:54
  • Hij begint al op tijd met indekken

    • + 1
    • 10 jul 2020 - 13:05
  • Aquarius72

    Posts: 65

    Het is zelfs zo mysterieus dat er maar een hele oude foto bij geplaatst wordt en snel geswitcht wordt naar een ander onderwerp in het artikel. Erg vreemd allemaal, wekenlang ziek zijn, flink afvallen en je dan toch heel fris voelen, sterker nog hij voelt zich beter dan toen hij 25 was!!!! De rest van de mensheid moet dan weer aansterken en Alonso komt er beter uit dan dat hij erin ging!!!!! Zoals ze in Spanje zeggen:"Estoy flipando"

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 13:16

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar