user icon
user icon

Alex Albon: "We gaan verschillende standen van motor uitproberen"

  • Gepubliceerd op 04 jul 2020 08:08
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Tijdens de eerste vrije trainingen van het seizoen behaalde Mercedes beide keren positie één en twee. Volgens Red Bull Racing-coureur Alexander Albon liggen de teams dicht bij elkaar in Oostenrijk en zit het wel goed met de prestaties van het Oostenrijkse team.

Als je de resultaten bekijkt na de eerste dag in de bergen van Oostenrijk, dan voorspel je dit weekend ongetwijfeld een dominante Mercedes. Volgens Albon valt het mee en zit er niet veel ruimte tussen de teams. "Iedereen is hier in Oostenrijk heel snel op snelheid gekomen. Zelfs na de eerste dag zitten we dicht bij elkaar", vertelt de Thaise Brit tegen Sky Sports F1.

Red Bull moet werken aan de motor

Dit heeft volgens Albon ook te maken met de baan waar de eerste Grand Prix wordt verreden. "Het is een vrij gemakkelijke baan. Als we in Hongarije waren begonnen, hadden we waarschijnlijk allemaal wat meer met de auto geworsteld, maar het voelt nu goed."

Bovendien heeft Red Bull Racing een duidelijk idee waar nog aan gewerkt moet worden. "We weten precies waar we morgen aan willen werken voor de korte en lange runs. We hebben ook een aantal standen van de motor voor morgen om uit te proberen", besloot de teamgenoot van Max Verstappen.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Geen paniek mensen. All good.
    Of zoals de fransen zeggen: All bon

    • + 5
    • 4 jul 2020 - 08:18
    • Tja ik vind het toch wat zorgelijk. Albon loopt alweer achter de feiten aan en kan Max totaal niet bijbenen, Beetje voorbarig misschien maar ik zou Vettel polsen voor volgend jaar, Dan heb je gelijk het beste rijdersduo(team). Lijkt me de enige mogelijkheid om die Mercedesen het een beetje moeilijk te maken.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 09:02
    • Audi

      Posts: 299

      @royalere
      Afstand tussen Vettel en Leclerc was groter, tussen Verstappen en Albon was vrijwel niks.
      Toch denk ik dat Lerclerc best wel snel kan zijn, alleen in de training was Leclerc even een "stuk" minder snel.

      De trainingen zeggen dus zeker niet alles, en nee ik denk niet ondanks het zeer kleine gat tussen Verstappen en Albon vergeleken de overige teams, dat Albon sneller is.

      Maar als je dit al zorgelijk vind dan zou ik mij meer zorgen maken over Leclerc (ook al is dat totaal onnodig).

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 09:41
    • Je hoeft niet sneller te zijn dan Verstappen. Is ook haast niet mogelijk. Maar let maar op: Mits geen fouten van Max wordt hij helemaal zoek gereden. Ik zie de snelheid gewoon niet bij Albon. Bij Ricciardo zag je dat bijv wel. Die kon hem aardig bijbenen en versloeg hem zelfs af en toe.Vettel moet dat ook kunnen, En het belangrijkste: Die kan punten afsnoepen.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 10:03
    • Audi

      Posts: 299

      Ik heb gekeken en t klopt alweer niet wat je zegt. Achja.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 07:46
  • Mikeen

    Posts: 89

    Aan en uit. Gisteren met motor uit gereden. Vandaag proberen ze 'm terwijl ie aan staat.

    • + 2
    • 4 jul 2020 - 08:31
  • Er is echt iets aan de hand als MAX die ook in Barcelona meerdere malen in de rondte ging ook nu weer in de rondte + Albon ook al en ook zusterteam ging in de rondte, en dan nu "motorstanden" uitproberen?
    Ook weer iets wat echt onlogisch klinkt, er moet iets anders aan de hand zijn.
    MAX zelf zegt dat de tijden niet veel zeggen, opzich wel waar, maar dan moet vandaag alles meezitten en met minder brandstof en meer vermogen zal hij niet in de rondte gaan? en tijdens de race dan? Alle RB in de rondte ook zusterteam en er is geen probleem? Ik heb liever trouwens dat ik me 100% vergis, en dat MAX gewoon de snelste is!!!

    • + 2
    • 4 jul 2020 - 08:35
    • Rustig blijven. Niet gelijk conclusies trekken na de allereerste vrijdag na deze ongeloofelijk lange winterstop. De auto is nog splinter nieuw. Coureurs misschien nog wat onwenning.

      Om gelijk te oordelen dat er "echt iets aan de hand is" is echt scorebord journalistiek en veeeeeeeeeeel te voorbarig

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 08:41
    • Albon gaf niet aan dat er nog standen waren om uit te proberen maar hij zei dat ze nog standen met meer vermogen over hebben. Maar dat zal bij alle teams zo zijn.

      De auto lijkt inderdaad wel erg gevoelig maar daar zijn trainingen voor om de grenzen te verkennen. Overigens kwamen meerdere coureurs buiten de baan, ook de MB coureurs.

      Max zelf leek vrij relaxed in het interview gisteren dus we wachten vandaag maar eens af.

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 08:42
    • PKracing

      Posts: 708

      Er was toch spraken van (maar nergens bevestigd) dat de Honda in de bochten eeeln soort van tussengas heeft? In de bochten? Ik kon mij herinneren dat men dat in Barcelona meenden te horen

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 10:05
    • Reno

      Posts: 1.564

      Honda tussengas in de bochten:

      Prrrrrrrrtttt ---- Pruttel ----- Prrrrrrrrrrtttt

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 11:54
  • M@X

    Posts: 580

    Aan het wachten komt vandaag een eind. Ik heb er zin in!! Ik hoop natuurlijk op een dik gevecht met Verstappen als winnaar! Maar heb er vooral zin in, de spanning en de ervaring! Hopelijk geen teleurstelling, maar dat hoort ook bij sport en is vet om te ervaren, liever euforie! Have fun vandaag en morgen!

    • + 1
    • 4 jul 2020 - 09:26
    • Snarf058

      Posts: 151

      Idd, motorstand maximaal, vol gas en weg. Hopen op pole en winst. Zou mooie start van de vakantie zijn.

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 10:10
  • Snork

    Posts: 7.794

    Honda was erg lovend over de upgrade. Reden ze daar gisteren al mee? Of is er vannacht een motorwissel naar de nieuwe versie gemaakt?
    Ik geloof niet dat het gat tussen Mercedes en RBR daadwerkelijk is wat de vrije trainingen nu laten zien. Ze zijn bij RBR allemaal redelijk rustig, er zit daar nog iets in het vat.

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 10:35
    • Begrijp ik het niet? De motor van dit weekend is toch gewoon de 1e motor van het seizoen? Hoe kan je die dan zomaar ff wisselen? Denk dat je dat pas over 7 of 8 gps wil doen.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 11:24
    • Snork

      Posts: 7.794

      Barcelona motor hebben ze nog kunne gebruiken voor training. Om pas vandaag de nieuwe motor in te zetten en daarmee die nieuwe motor te sparen.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 11:47
    • Oh dat heb ik gemist. De Barcelona motor kan dus voorlopig ingezet blijven worden of alleen het 1e gp weekend?

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 12:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar