user icon
user icon

Nieuwe F1-game bevat Nederlands commentaar van Olav Mol

  • Gepubliceerd op 19 mei 2020 12:01
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

F1 2020, de nieuwste editie van de officiële Formule 1-game, zal Nederlandstalig commentaar van niemand minder dan Ziggo Sport-commentator Olav Mol bevatten. Dat heeft producent Codemasters bekendgemaakt. Het is voor het eerst dat Nederlands commentaar beschikbaar in een Formule 1-spel.

Olav Mol: "Het was een flinke uitdaging maar ook ontzettend leuk om ook in F1 2020 het verslag te mogen doen. Niet alleen is Formule 1 erg populair in Nederland door het succes van Max Verstappen en de terugkeer van het Circuit Zandvoort op de racekalender, maar de sport is virtueel, met miljoenen spelers, ook populairder en realistischer dan ooit. Om als commentator dan ook onderdeel te zijn van de grootste racegame ter wereld is voor mij een enorme eer."

F1 2020 ligt vanaf 10 juli in de schappen voor PC, Playstation 4 en Xbox One.

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Zou die dan ook zoveel fouten maken?

    • + 4
    • 19 mei 2020 - 12:03
    • Olav is een echte codemaster, en zegt daarom soms dingen die alleen hij ziet....

      • + 2
      • 19 mei 2020 - 12:19
    • Maximo

      Posts: 6.081

      Pierluigi Campari..... LOLOLOLOLOL dacht precies hetzelfde. :)

      • + 2
      • 19 mei 2020 - 13:36
    • Joeppp

      Posts: 2.620

      Nu die oude races weer op Ziggo zijn waarvan je de uitkomst al weet hoor je pas hoe stellig Olav Mol de grootst mogelijke onzin uitkraamt en het brengt als waarheid. Voorbeeldje: Max in Spanje 2016: Max gaat voor P3 en daarom halen ze hem later binnen.

      • + 2
      • 19 mei 2020 - 15:39
  • Snork

    Posts: 7.010

    Ik lees vooralsnog niks over een Jack Plooij die voor en na de race tenenkrommende vragen gaat stellen.
    Toevoeging van Olav Mol vind ik wel een leuke. Ondanks dat velen hem veel fouten vinden maken, is hij voor mij de stem van de F1 en hoor ik hem nog steeds graag verslag doen.

    • + 3
    • 19 mei 2020 - 12:18
  • Beetle

    Posts: 965

    Gelukkig kan je het uit zetten

    • + 4
    • 19 mei 2020 - 12:20
  • Nee! Foei!... Johee, johoo was eenmalig Olav! Johee Johoo heeft een speciaal plekje in velen harten en roept sterke herinneringen bij velen op. Laat het met rust!

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 12:29
    • Of ik ga iets zeggen wat niet mag:Fuck That Shit!

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 12:32
    • Kriebelkous heeft wat moeite met begrijpend lezen en staat nu voor schut omdat hij het comment niet meer kan aanpassen...
      Dit brengt een moraal dilemma met zich mee.
      Enerzijds hoop ik dat "johee, johoo" niet in de game zit om bovenstaande reden
      Anderzijds maakt het bovenstaande comment wel weer valide..

      Op dit moment is bovenstaande nog even schrodingers comment.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 12:32
  • snailer

    Posts: 3.174

    Zou hij ook in de game vloeken, die Mol?

    • + 1
    • 19 mei 2020 - 12:39
    • Als je niet oppast vloekt Mol zo je controller uit je klauwen...

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 12:52
    • snailer

      Posts: 3.174

      Ik las net ook al een aantal domme gaten. Hij vloekt vaak niet eens in een opwelling. Als je gaat roepen: ik ga iets zeggen dat niet mag, sensuur.... Dan doe je het expres. Fouten maken kan ik vergeven. Emotie tonen is goed. Maar bewust en met voorbedachte rade vloeken is niet nodig.

      • + 3
      • 19 mei 2020 - 12:56
    • Zoals Snork hierboven al aangeeft, heeft Mol een vertrouwde stem die al jaren en jaren de F1 van commentaar voorziet.
      De fouten zie ik maar door de vingers, maar dat vloeken en partijdig zijn is iets van de laatste jaren en ik vind dat 'n commentator onpartijdig dient te zijn.

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 13:10
    • Duffeling

      Posts: 134

      Dat gevloek is tenenkrommend. Begrijp me niet verkeerd, een flinke vloek hoort er soms bij, maar Mol en Plooij doen het erom. Omdat het in Nederland op tv niet wordt weggepiept.
      Je merkt ook wel in 'interviews' dat ze het bij coureurs proberen uit te lokken.

      Ik schat in dat Codemasters dat niet toelaat of in het script heeft staan.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 21:49
    • snailer

      Posts: 3.174

      Domme gaten? Ik weet niet eens wat ik daar mee bedoelde. Was niet dronken. Ik denk dat het auto correct op de mobiel was. Maar zoals gezegd. Weet niet meer wat ik er mee wilde zeggen.

      Helemaal mee eens Duffeling. Mol beweert ook bij buitenlanders dat in Nederland vloeken normaal is. En dat is echt niet zo voor de meeste mensen. Er schiet inderdaad wel eens een vloek uit. Maar de meesten vloeken normaal gesproken niet. Het voegt helemaal niets toe. En dat vloeken is echt de enige reden dat ik niet meer naar Ziggo kijk als mol betrokken is.
      Ik kan gelukkig nu Sky volgen.

      • + 0
      • 20 mei 2020 - 09:36
  • Mijn leven is net een stukje beter geworden.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 12:52
  • Straatfeest!

    • + 1
    • 19 mei 2020 - 13:21
  • Yo hé, yo ho, yo fucking bizar

    • + 1
    • 19 mei 2020 - 13:23
  • maxiking

    Posts: 125

    zonde van al het werk, gaat toch niemand gebruiken.....

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 13:53
  • DutchTH

    Posts: 1

    "Het is voor het eerst dat Nederlands commentaar beschikbaar in een Formule 1-spel."

    Zijn we allard kalff vergeten?

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 14:38
  • Beetje stoer praat van de gemiddelde reaguurder hier....

    Maar stiekem zijn ze dolblij want nu kunnen ze eindelijk het commentaar verstaan en hoeven ze Google Translate niet meer te gebruiken.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 14:44
  • Bottas, Bottas, Bottas!!!!!!!!!

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 14:48
  • Droevig en tenenkrommende reacties weer hier op de naam Mol.

    De man maakt inderdaad wel eens een foutje ja, maar dat is inherent aan live commentaar geven. De meeste van de deoeftoeters hier die Mol de grond intrappen hebben ook makkelijk lullen omdat ze zelf nooit de kans zullen krijgen het beter dan Mol te doen. Sterker nog: hebben zeker en vast nog niet het flauwste idee hoe het eigenlijk is om op locatie live commentaar te moeten verzorgen.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 15:20
    • Het voornaamste probleem is dat hij het alleen doet. Ik weet niet of dat zijn eis is of die van Ziggo (en de maatschappijen daarvoor). Alle goede voorbeelden van commentatoren zijn duo's.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 15:50
    • Ziggo heeft het (vorig jaar?) een paar GP's met vdGarde naast Olav geprobeerd. Ik vond dit geen toegevoegde waarde.

      Ook de beginperiode van Ziggo zonder Mol (met die Ronald van Dam) staat me nog goed bij. Als je het over tenenkrommend commentaar wilt hebben is die popiejopie schreeuwerige van Dam die een gewone uitremactie al als bijna bloedstollend en hartverzakkend wist te betitelen helemaal niet om aan te horen.

      Nee, doe mij Mol maar: het liefst met Kalff als pitreporter.

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 16:24
    • Kalff in de pits was inderdaad goed. Van Dam en vd Garde heb ik niet meegemaakt (keek toen waarschijnlijk Sky)

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 20:09
  • Leuke toevoeging.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 16:04
  • Liever niet!!! Ga dan echt wel voor engels

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 16:10
  • d07

    Posts: 691

    Dan ga ik een carriere starten met een Renault. Eens kijken hoe Mol commentaar gaat geven, zodra een Renault wint.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 16:44
  • Oke, Dus wat voor uitspraken kunnen we verwachten? Eigenlijk heel voorspelbaar bij Olaf Mol.

    1. In de lijn der verwachtingen.
    2. Wo hoooo... ja hoor, hij doet het gewoon! Geweldig!
    3. Met het mes tussen de tanden.
    4. Hij laat het kaas niet van zijn brood eten.
    5. Hij rijdt in niemandsland.
    6. Zijn banden zijn naar de galemiezen.
    7. Hamilton kruipt in zijn hoofd.
    8. Een toefje gas.
    9. Vleugeltjes flapjes dingetjes en opstaande randjes.
    10. Bottas zou bottas niet zijn als hij.....

    enz enz enz

    • + 3
    • 19 mei 2020 - 17:00
    • 11. Erachter is 1 ervoorbij is 2.
      12. When the flag drops the sh*t stops.
      13. Kip ik heb je.
      14. Bye bye, zwaai zwaai.
      15. De vader is de wens van de gedachte.

      • + 2
      • 19 mei 2020 - 20:08
    • Ansich.
      Und zu weiter
      Om des keizersbaard
      Fuck That Shit
      Overspeed
      Wordt het een Go or No
      Het venijn zit in de staart......enz,enz..
      Ik heb niet echt een hekel aan Mol,maar vroeger hadden we natuurlijk niet al die appjes en informatie die de gewone fan realtime kan krijgen tijdens een race en als Mol loopt te gillen dat het Max is en iedereen kan bv. al aan de gele camera zien dat het Gasly of Albon is dan kijk je toch echt zonder bril.

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 20:27
    • Snork

      Posts: 7.010

      11. Ho Nee, Hij is kapot! Neeeeeee!
      12. Sodeknetters!
      13. Hij lijkt niet in zijn salsa te zitten
      14. HOPPATAA HOPPATEE
      15. PANNENKOEK! CREPE SUZETTE! DIT DOE JE DUS NIET!
      16. Toedels! Dag wedstrijd!
      17. Maar nu komen we in Verstappenland
      18. Wordt dit tranendal?! JA HOOR DIT WORDT TRANENDAL!
      19. Max buitenom, huppetee, dag Daniel! Prettige middag verder!
      20. Bye Bye, zwaai zwaai!

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 20:45
    • snailer

      Posts: 3.174

      Ik vind zijn oneliners niet eens erg. En zijn fouten ook niet. Ook zijn enthousiasme niet. En ook zijn uitgesproken voorkeur en partijdigheid.
      Maar buiten het vloeken vind ik 1 oneliner dan wel irritant:

      PUNT, COMMA, UITROEPTEKEN!

      Ik heb echt geen idee waarom eigenlijk.

      • + 0
      • 20 mei 2020 - 09:42
  • Zit Moldonado er ook in?

    • + 0
    • 20 mei 2020 - 00:39

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar