user icon

Spa-Francorchamps krijgt groen licht om circuit te heropenen

  • Gepubliceerd op 14 mei 2020 16:11
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Het circuit van Spa-Francorchamps mag weer open. Persbureau Belga bericht dat de baan in de Belgische Ardennen vanaf 18 mei voorzichtig de activiteiten mag hervatten. Racen blijft echter nog een paar maanden taboe op Spa-Francorchamps.

In België geldt tot en met 31 juli een verbod op sportcompetities, terwijl massabijeenkomsten zelfs tot en met 30 augustus verboden zijn. Het perspectief voor de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps blijft daardoor onzeker, al dringt promotor Vanessa Maes bij de overheid erop aan om een uitzondering te maken voor een race zonder publiek.

Hoe dan ook, de eerste stap wordt volgende week gezet en in Spa zijn ze daar blij mee. "We hebben maatregelen getroffen om te voldoen aan de voorschriften van de overheid zodat we de gezondheid van onze klanten, organisatoren, werknemers en partners kunnen garanderen", aldus Melchior Wathelet, bestuursvoorzitter bij het circuit.

De Grand Prix van België staat vooralsnog gepland voor 30 augustus.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 10.702

    Nah, mooi nieuws. Het zal als het een beetje meezit wel doorgaan met de F1 op 30 augustus.
    Ik doe eens gek en trek er alvast een flesje spa op open.

    • + 3
    • 14 mei 2020 - 16:15
    • walteij

      Posts: 1.443

      Rood, blauw, Reine, Marie-antoinette?

      • + 0
      • 15 mei 2020 - 08:29
  • ringo

    Posts: 3.361

    Morgen eigenlijk gerust Race met beperkt publiek :)

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 16:35
  • mooi man, het circuit gaat open maar racen is vooralsnog taboe

    Binnenkort gaat bij ons de sexclub open, er mag alleen niet worden gen**kt

    • + 10
    • 14 mei 2020 - 16:40
    • Lampje01

      Posts: 289

      Snap hem ook niet helemaal. Wat voor activiteiten zijn er verder op het circuit?

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 18:11
    • mario

      Posts: 7.600

      De baan moet nog aangeveegd worden....

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 18:19
    • Het zal wel een Belgen mop zijn....

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 18:32
    • mario

      Posts: 7.600

      Dan zouden ze de bocht afsnijden met een vork ;)

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 18:43
    • elflitso

      Posts: 525

      @ Lampje, particulieren kunnen op bepaalde dagen tegen betaling ook een paar rondjes over het circuit maken. Kijk die komen alleen of met twee. Plus worden daar vele tests gedaan. Zo wel met motoren als auto's. Van Duitse Porsche dealers weet ik dat ze met hun klanten ook wel eens een circuit afhuren om een dag(deel) te rijden. Kijk dat soort dingen kan gewoon binnen een 1,5 meter economie

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 19:30
    • @Clemenza

      Mag masturberen ook niet op 1,5 meter afstand?
      Het is ff mikken,maar oefening baart kunst......

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 19:35
    • Da’s natuurlijk ruk.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 19:49
    • @clemenza
      Hij is fijn....lol

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 19:59
    • Groepsex gaat van het menu.... ???

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 20:35
    • Een sexclub zonder n**kelarij is als een Chinees zonder Bami Gangbang.

      • + 0
      • 15 mei 2020 - 01:35
  • Als er één schaap over de dam is.... Morgen of het in Oostenrijk mag lees ik net....Om het nog enigszins intressant te maken moeten we toch wel minstens tien races hebben,,,toch???? Of denkt iemand minder ook nog geloofwaardig is , of tien te weinig, wat betreft de aanspraak op een wk titel... ?

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 20:34
    • Interessant

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 20:37
    • Rimmer

      Posts: 8.327

      Al krijgen we maar vier races, het is sowieso interessant want er zijn vragen die beantwoord moeten worden;

      - Hoe goed is Mercedes met haar DAS systeem?
      - Hoe goed is Valtteri 4.0?
      - Wat kan Vettel nu hij bevrijd van de druk is?
      - Wat doet dat met Charles die nu piepjong het grote Ferrari moet gaan trekken?
      - Kan Albon zijn niveau blijven verhogen?
      - Danny Ric zal zijn motivatie weer terug hebben. Wat kan hij tegen Ocon die nu voorgetrokken zal gaan worden?
      -Hoe goed is Williams nu geworden?
      En zo zijn er nog tal van vragen die alleen in een race beantwoord kunnen worden. Dus kom maar op. Elke race is er eentje die vragen beantwoord en helderheid verschaft.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 21:47
    • Lampje01

      Posts: 289

      minimaal 12 races voor een officieel kampioenschap @bschuit

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 21:50
    • @Rimmer

      Ik mis er nog eendje ?
      - zou Lance eindelijk eens uit de kast komen?

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 23:13
    • Rimmer

      Posts: 8.327

      Campari: Pas als zijn vriend het ook wil.
      Ik denk echter dat Lewis daar nog niet aan toe is.

      • + 3
      • 15 mei 2020 - 00:20
    • walteij

      Posts: 1.443

      @Lampje:
      Artikel 5.4 van de sporting regulations ( www.fia.com/sites/(...)s_7-_2020-04-28.pdf ):
      5.4 The maximum number of Events in the Championship is 22, the minimum is 8

      En nu ik even verder aan het kijken ben, zie ik daar nergens staan dat de races op minimaal 3 continenten plaats moeten vinden.....

      • + 1