user icon
user icon

Ron Dennis doneert gratis maaltijden aan zorgverleners

  • Gepubliceerd op 06 apr 2020 15:23
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

De initiatieven vanuit de sportwereld om de gezondheidszorg en de mensen die daarin werkzaam zijn een hart onder de riem te steken en te helpen, schieten als paddenstoelen uit de grond. De Formule 1 houdt zich zeker niet afzijdig. Zo zijn er tal van acties om de zorgverleners bij te staan in deze moeilijke tijd. Ook voormalig McLaren-teambaas Ron Dennis doet een duit in het zakje.

De Brit doneert verspreid over de komende drie maanden een miljoen gratis maaltijden aan personeel in de gezondheidszorg, zodat zij zich daar niet om hoeven te bekommeren en zich volledig kunnen storten op hun zware taken in de ziekenhuizen. "Ik heb mijn netwerk afgestruind en bevriende directeuren uit de zakenwereld gebeld om een business-to-business structuur op te zetten. Binnen tien dagen zaten we aan ons doel van 1 miljoen maaltijden", aldus de Brit.

Mario Isola, hoofd Formule 1 bij bandenleverancier Pirelli, gooit het over een andere boeg. Hij is al drie decennia lang een vrijwillige ambulance-bestuurder en blijft dat doen in het zwaar getroffen Italië. De beroemde Pirelli-kalender is uitgesteld en uit het budget voor de kalender is 100.000 euro gehaald als donatie in de strijd tegen het coronavirus. Daarmee stijgt het totaal namens Pirelli al boven de 1.000.000 euro uit.

Isola: "De autosport ligt misschien stil, maar bij Pirelli werken we net zo hard als altijd. Niet alleen in onze normale functies, maar op allerlei manieren om deze uitdaging te lijf te gaan. Ik probeer te helpen door mijn gebruikelijke diensten als vrijwillige ambulance-bestuurder te draaien. Dat het coronavirus rondwaart, betekent niet dat de andere ziektes de mensen nu met rust laten. Ik spendeer alle tijd die ik kan missen in de ambulance."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Heel netjes van ronnie. Het zou eigenlijk elke rijder sieren om de helft van het salaris af te staan aan een goed doel of het personeel in de fabrieken totdat we weer gaan rijden. Tenminste ik had dat wel gedaan. Dan maar even een half jaartje geen nieuwe Ferrari meer......

    • + 1
    • 6 apr 2020 - 15:58
    • in deze moeilijke tijden zie je tal van mooie initiatieven op gang komen om te helpen,
      ze ben ik zelf van het weekend ook langs de deuren gegaan, geld ophalen voor Corona...

      Ze liggen inmiddels koud..

      • + 9
      • 6 apr 2020 - 16:03
    • Haha, eigenlijk wel geniaal en niemand kan je er dan op ´pakken´ want je zegt gewoon waar je om vraagt :)

      • + 0
      • 6 apr 2020 - 16:06
  • Deze zorgverleners hebben nog een baan, is het niet logischer om maaltijden te doneren aan de mensen die hun baantje kwijt zijn geraakt door deze coronacrisis?

    • + 0
    • 6 apr 2020 - 16:28
    • Mika Kimi

      Posts: 185

      Ik snap dit soort vragen nooit. Beide vormen zouden mooie initiatieven zijn en Ron Dennis kiest kennelijk voor deze.

      • + 2
      • 6 apr 2020 - 16:39
    • Lijkt me toch niet zo'n ingewikkelde vraag? Zorgverleners hebben het zwaar, maar hebben nog wel gewoon centjes om voedsel te kopen. Mensen die hun baantje kwijt zijn niet meer, dus die kunnen we wat extra hulp gebruiken.

      • + 0
      • 6 apr 2020 - 16:44
    • Tja en hoe ga je erachter komen wie zijn baantje kwijt is? Voor zoiets hebben we/ze al een voedselbank volgens mij. Dit is gewoon puur een steuntje in de rug voor de zorg.

      • + 0
      • 6 apr 2020 - 16:46
    • Mika Kimi

      Posts: 185

      @tijdisalles Ik snap je punt wel, maar Ron Dennis kiest er kennelijk voor om de mensen in de zorg te helpen. Misschien bedoel je het niet zo, maar met je vraag lever je hier impliciet kritiek op en dat begrijp ik niet.

      • + 0
      • 6 apr 2020 - 16:50
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.316

      Ik denk dat Mika Kimi bedoeld dat jouw vraag aanvoelt als een gegeven paard in de bek kijken, tijsisalles. Tegelijkertijd bedoel je dat vast niet zo. Ik denk dat we blij moeten zijn met dit soort initiatieven en het vooral aan organisaties en overheden zelf is om eventueel een centraal coördinerend platform te creëren, wanneer blijkt dat 1 groep wordt overladen met giften terwijl de ander droog staat.

      • + 1
      • 6 apr 2020 - 16:52
    • Kampsie

      Posts: 210

      De reden hiervoor is dat zijn dochter op de ic werkt.

      • + 0
      • 6 apr 2020 - 17:12
  • Om maar even iets te zeiken te hebben: zoals het nu wordt geschreven zijn de maaltijden voor Dennis gratis.

    • + 0
    • 7 apr 2020 - 10:32

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 1 jun 1947 (73)
  • Geb. plaats Woking, Surrey, England, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender