user icon
user icon

Game F1 2020 bevat niet een 'coronavirus-scenario'

  • Gepubliceerd op 31 maa 2020 14:24
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

De nieuwste editie van de officiële Formule 1-game zal gewoon de oorspronkelijk bedachte racekalender bevatten. In de werkelijke situatie zijn de eerste acht Grands Prix reeds afgelast of uitgesteld, maar de virtuele wereld volgt dat voorbeeld niet.

Een alternatieve kalender vanwege de uitbraak van het coronavirus is niet een scenario waar de makers van F1 2020 mee bezig zijn. Dat deelde Paul Jeal van Codemasters mede aan Racefans.net. "Wij gaan gewoon door met de 22 circuits die deel uitmaakten van het originele schema."

Dat betekent dat Zandvoort opgenomen is in het spel, evenals het nieuwe stratencircuit van Hanoi. Codemasters stond op het punt om meer details over F1 2020 te publiceren toen het coronavirus om zich heen begon te slaan. Sindsdien werkt een groot deel van het personeel vanuit huis.

"Het belangrijkste is om te zien welke impact dit verder nog heeft. De teams hebben bijvoorbeeld nu de fabrieken gesloten in plaats van in augustus. Zulke factoren wegen wel mee in onze planning en waren er eerst niet. Hopelijk kunnen we spoedig aankondigingen maken", aldus Jeal.

Reacties (31)

Login om te reageren
  • pfff wat een onrealistisch spel zeg! ;-)

    • + 1
    • 31 maa 2020 - 14:23
    • Zou wel heel realistisch zijn geweest: Aankomen in Melbourne... terug vliegen nadat je de introductie hebt gehad... dan knetterlang dat "loading" screen op beeld zien om na de eerste wedstrijd te gaan... en aan te komen in Abu Dhabi als eerste race.

      • + 5
      • 31 maa 2020 - 14:45
    • Roy

      Posts: 2.172

      Dat je kiest voor RBR en je moet eerst een trainingskamp ondergaan. ;)

      • + 2
      • 31 maa 2020 - 14:58
    • "Gezellig allemaal in quarantaine spelletje om de dag door te komen" ;)

      • + 1
      • 31 maa 2020 - 19:22
  • Dat vind ik als autist niet kunnen. Omdat er nu al acht races niet door kunnen gaan, kun je voor de ruimte die die races innemen o een schijfje andere content uitbrengen. Doe iets met F1 dit de jaren heen, om wat te noemen. Auto's uit 1950 op circuits zoals in de jaren 50. Zoiets. Of breng helemaal geen game uit dit jaar een richt je op de PS5 met F1 2021. Zo makkelijk en visie hebben op zaken die niet onder je verantwoordelijkheid vallen:)

    • + 0
    • 31 maa 2020 - 14:43
    • Snap je punt. Sowieso vind ik dat deze games te weinig doet met bijvoorbeeld circuits uit het verleden toevoegen. Ik zou het leuk vinden ok Jerez, Istanbul, Adelaide of weet ik veel wat er gewoon eens bij te zien als extra content. Jaar op jaar diezelfde banen die een fractie realistischer zijn is voor mij hetzelfde als FIFA jaar op jaar kopen... weinig verschil is voor mij de moeite niet waard voor een nieuwe aankoop.

      • + 1
      • 31 maa 2020 - 14:48
    • Roy

      Posts: 2.172

      Ik snap helemaal wat jullie bedoelen , helaas heeft daar veel te maken met licentie's , logo's , copyright etc. etc. etc.

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 14:57
    • Heb dat ook al dikwijls gedacht. Snap niet dat ze nu niet even van alles gebruik maken om een F1 2007 en F1 2008 te maken (die ontbreken namelijk in de serie) of om terug te gaan en de jaren 90 opnieuw te bouwen met de huidige technologie en graphics. Weet zeker dat dat best veel mensen aanspreekt.

      • + 1
      • 31 maa 2020 - 21:56
  • Gamen is sowieso 'a waste of time'

    • + 0
    • 31 maa 2020 - 14:53
    • Roy

      Posts: 2.172

      Je mening verkondigen op een site waarbij het nu al 2 maand alleen komkommertijd is , door het corona nieuws , is geen "waste of time".

      Je klikt dus een artikel aan dat in de titel al aangeeft waarover het gaat....... Volgens mij heeft Messi een nieuw account

      • + 7
      • 31 maa 2020 - 14:58
    • d@nny

      Posts: 1.984

      Net zoals het lezen van jouw comments

      • + 1
      • 31 maa 2020 - 15:22
  • Roy

    Posts: 2.172

    Dat ze hem vorige keer vroeger releasden was opzich mooi, want halverwege het seizoen een game releasen van dat jaar is niet heel tof. Maar jammer dat de game al enkele jaren op rij de nodige bugs kent.

    F1 2019 was overigens wel een toppertje hoor, Zeker de F2 toevoeging, erg tof! Ik geniet er nog wekelijks van.

    Aan F1 2019 werkten ze al, terwijl F1 2018 nog moest uitkomen. Vanwege tijdsbestek wouden ze veel vernieuwen. En als het aan mij ligt, mag F1 2020 ook wel een copypaste game worden van de 2019 versie, met de nieuwe teams (AT) en circuits erin ofcourse. En om vervolgens weer in 2021 met mega vernieuwingen te komen.

    Bij FIFA zie je toch, vind ik persoonlijk, dat het al jaren op rij een aardige copy paste game is.

    • + 0
    • 31 maa 2020 - 15:07
  • onetimer

    Posts: 422

    Oh echt niet :')
    Zie het al voor me, 60 euro neerleggen voor een spel, maar op 8 of minder circuits kunnen rijden...

    • + 0
    • 31 maa 2020 - 15:31
  • Joeppp

    Posts: 2.622

    Maar vanaf wanneer is hij te koop?

    • + 0
    • 31 maa 2020 - 15:54
    • Roy

      Posts: 2.172

      Ik hoop weer op dezelfde periode als vorige editie, maar goed, ze krijgen veel data ook nu later aangeleverd natuurlijk.

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 16:06
    • Na de corona crisis...

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 17:34
  • Roy

    Posts: 2.172

    Wel heel benieuwd naar de setups die jullie hebben, dus voel je vrij om te reageren.

    Zelf race ik met een Playseat Evolution, met een T300RS servo base, ik had altijd die Ferrari Add-on, maar sinds afgelopen weekend een Thrustmaster Opel Wheel Add-on, met daarbij het Led Display van Thrustmaster.

    • + 1
    • 31 maa 2020 - 16:27
    • Same here al heb ik simpelweg de T300RS zonder add-on.
      Net ook een headset aangeschaft voor de PS4.

      De F1 game vindt ik persoonlijk maar matig. Meeste tijd speel ik nog steeds GTSport.

      • + 1
      • 31 maa 2020 - 17:10
    • tazz

      Posts: 116

      Ik ben nog maar een beginner eigenlijk, ik wil wel een Playseat kopen, maar daar wacht ik nog ff mee (momenteel nog ff plaatsgebrek). Ik heb wel een gewone Thrustmaster TMX Pro met T3PA pedalen op een Wheelstand Pro

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 17:31
    • Haha,leuk man al die termen en zitten jullie dan ook met je brandvrije overall en helm op in zo'n 'Playseat'?

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 17:37
    • d@nny

      Posts: 1.984

      Ik vond gamen vroeger (voor de kids er waren) heel leuk (en eigenlijk nog steeds maar heb er iet genoeg tijd meer voor) en telkens als ik nieuwe screengrabs zie van nieuwe spellen en lees wat jullie allemaal in de kamer hebben staan dan moet ik altijd terug denken hoe ik met toetsenbord en een PC GP2 aan het spelen was. Was toen prachtig, nu natuurlijk een lachertje! :-)

      • + 2
      • 31 maa 2020 - 17:55
    • @d@nny

      Leuk he,die goeie oude tijd voor de kinderen!
      Maar ja je wilt jezelf graag voortplanten en dan blijft er minder tijd over voor 'leuke' dingen.

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 17:59
    • Joeppp

      Posts: 2.622

      Ik heb een logitech ding. Nadeel is dat hij 3 pedalen heeft. Heb het middelste pedaal eraf gehaald en de rem op de koppeling ingesteld. Hiervoor heb ik een paar trustmasters gehad maar na een half jaar was de veer van het gaspedaal lam. Ik heb hem gewoon op mijn bureau geschroeft.

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 20:30
    • joshua85

      Posts: 41

      Luie leren stoelen, 140cm tv, wheelstand, logitech, g29 handbak 3 pedalen, logitech headset, ps4, assetto corse, f1 2019, project cars2, dirt2 all assist off altijd, asseto corse blijft mijn favoriet

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 21:39
    • @joshua85

      Kicke man!
      Ben jaloers hoor......

      • + 0
      • 31 maa 2020 - 21:52
    • Roy

      Posts: 2.172

      @Cavallino ; ik vind de Ferrari Add-on, alswel de TM open wheel add-on een serieus gave toevoeging, al speel ik wel "normale" games, zoals Dirt en GT wel liever met een rond stuurwieltje.

      @Tazz ; mooi begin man!! Playseat moet je ook wel een beetje aan wennen, qua houding, maar ook ivm je rug. Ik had op het begin er geregeld last van.

      @pierluigi :: haha, ik nog niet, maar als ik wel eens die E-sporters zie, haha, handschoenen aan.

      @joeppp ; Zijn er voor logitech ook add-ons? Geen idee hoor, ik ben een beetje vanaf day one met TM bekend, en tot dusver geen problemen.

      • + 0
      • 1 apr 2020 - 09:42
    • Joeppp

      Posts: 2.622

      Ik ga even heel dom doen. Ik weet niet wat add ons zijn......... ik heb het linker stuur als je hier kijkt logitechg.com/nl-nl/products/driving/driving-force-racing-wheel.html

      • + 0
      • 1 apr 2020 - 09:50
    • Joeppp

      Posts: 2.622

      Vorige bericht werd niet geplaatst want daar zat een link in. Ik weet niet wat je met add ons bedoeld. Ik heb een logitech G29. Ik heb in het totaal 4 trustmasters gehad maar ik trapte steeds door het gaspedaal heen. Ze waren wel de helft van de aanschafprijs van de Logitech. De logitech is een stuk duurder maar het stuurt wel veel fijner en voelt degelijker aan.

      • + 0
      • 1 apr 2020 - 10:21
    • Roy

      Posts: 2.172

      @Joeppp ;

      een Add-on is een apart stuurtje die je er op kan schroeven, dus de bestaande die er origineel bij zit kun je eraf halen , en je kan een andere plaatsen. Ik heb er dus 1 van Ferrari (als je op google zoekt, op merk met ferrari add on, dan vind je hem). En sinds dit weekend een open wheel.

      • + 0
      • 1 apr 2020 - 10:28
    • d@nny

      Posts: 1.984

      @Pierluigi Campari,

      De goede oude tijd voor de kids was leuk en de nieuwe tijd met kids is ook leuk.

      Wat ook leuk zou zijn is als jou posts wat meer inhoud zouden hebben en niet alleen sarcastisch over zouden komen. Maar ja, da's misschien wel teveel gevraagd van een trolletje.

      ps Dit is de laatste keer dat ik op een post van je reageer dus leef je uit! Zo jammer dat je hier niet bepaalde gebruikers kunt blocken.

      • + 4
      • 1 apr 2020 - 10:30
    • Joeppp

      Posts: 2.622

      A dank je roy. Ik ken deze site 3drap ( punt) it/logi-mods/ maar ik heb er nooit gebruik van gemaakt.

      • + 1
      • 1 apr 2020 - 10:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar