user icon
user icon

Gaat Max Verstappen met helmontwerp vader Jos rijden in Zandvoort?

  • Gepubliceerd op 12 maa 2020 11:06
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra

Vorige week werd bekend dat de Formule 1-coureurs weer vrijgelaten worden in de hoeveelheid designs die ze per seizoen mogen gebruiken van hun helmen. Voorheen was het vooral Sebastian Vettel die vrijwel iedere race een ander ontwerp op zijn helm droeg, waarna de FIA er een maximum aantal goed wilde keuren.

Max Verstappen droeg ook de afgelopen jaren meerdere ontwerpen. Zijn standaard helmdesign zoals we kennen, de gele variant voor Oostenrijk en de oranje variant voor de Belgische Grand Prix.

Max Verstappen zal niet veranderen

Onze Nederlander in de Formule 1 zei tegenover de pers in Melbourne dat hij niet direct zal veranderen van ontwerp en het houdt bij de ontwerpen die hij nu heeft. "Ik ben niet iemand die iedere race zijn helmdesign wil veranderen maar ik vind het wel leuk om in Oostenrijk, België en voor Zandvoort een speciale helm te dragen."

Helm Jos Verstappen

Het is voor de Nederlandse Formule 1-fans die de sport al langer volgen een beetje nostalgie; de herkenbare helm die vader Jos Verstappen altijd droeg tijdens zijn carrière in de F1. Max Verstappen begon in de karting met een nagenoeg gelijk ontwerp en veel fans hoopten dan ook dat hij, met de herkenbare helm die vader Jos droeg, zou debuteren in de F1. Dat gebeurde mede door Red Bull niet, maar wie weet zien we de nostalgische helm dit jaar op 3 mei toch in Zandvoort?

Reacties (36)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.224

    Nee want het feest gaat niet door,en begrijpelijk.

    • + 4
    • 12 maa 2020 - 11:24
    • Het gaat gewoon door Snowflake

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 11:40
    • Beri

      Posts: 2.708

      Ik klikte het artikel aan om precies hetzelfde te zeggen. Twee zielen... Twee Corona

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:41
    • Beri

      Posts: 2.708

      @Messi.who.else: Ok boomer

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:53
    • Beide fout: Je weet het nog niet. Het kan zomaar zijn dat het over een maandje ingedamp is. en ja ook de pl**ris kan losbreken. Doemdenken heeft geen nut. Te positief zijn ook niet. We zien het wel.

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:58
  • Ik vond dit altijd een heel gaaf ontwerp van Jos: media.gettyimages.(...)k-picture-id1253200

    • + 2
    • 12 maa 2020 - 11:25
    • d@nny

      Posts: 1.976

      Ja echt een prachtig ontwerp was dat.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 11:30
    • Jos nieuwe ontwerp past beter bij deze tijd.

      Tweet

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:34
    • Arie54

      Posts: 2.730

      Mee eens, simpel maar mooi.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 11:37
  • d@nny

    Posts: 1.976

    Ik vindt deze helm geen specifieke Max Verstappen helm. Hij had zeg maar van elke coureur kunnen zijn en dat zie je tegenwoordig we vaak wat ik jammer vindt.

    Welke helm vinden jullie de mooiste ooit in de F1?

    Als speciale design vondt ik de bronzen helm van Vettel in Monaco (2014??) een fantastisch design.

    • + 1
    • 12 maa 2020 - 11:29
    • d@nny

      Posts: 1.976

      ps ik heb het over de helm van Max die op de foto bij het artikel staat.

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:29
    • Roy

      Posts: 2.172

      Vond de 2005 van Barrichello wel gaaf, simpel design, maar gewoon strak. Geen poespas.

      En de 2010 helm van Button ; nationaliteit mooi verwerkt in de helm.

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:37
    • Supersoft

      Posts: 886

      Coulthard had ook altijd die stijl. Waren mooie ontwerpen inderdaad!

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 11:47
    • die oranje van Max in Belgie.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 11:59
    • Gilles Villeneuve.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:05
    • Ik vond de helm van Kimi in zijn beginjaren bij McLaren ook erg gaaf. Simpel, strak en mooie kleuren.

      www.allracinghelme(...)ca-helmet-scale-1-1

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 12:08
    • De helm van Raikkonen in zijn eerste jaren bij McLaren, ook simpel, strak en mooi rood-wit-blauw.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:08
    • @thijsobdeijn

      Helemaal waar, die was ook erg gaaf!

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:18
    • M. Schumacher 1994
      M. Schumacher 1998 japan
      J. Alesi helm 1999

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:22
  • Dat zou fantastisch zijn. Vind de helmen van Max met de rode bovenkant sowieso het mooist.

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 11:32
  • Door de V vind ik zowiezo dat Max zijn helm al veel op die van zijn pa lijkt.

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 11:32
  • Tot nu toe volgen we exact dezelfde lijn v besmettingsgraad als Italië. Als je de lijn doortrekt zitten we rond begin mei in onze Coronapiek. In dat geval gaat ie niet plaatsvinden. Ik hoop dan ook vurig dat we de baan v deze spreekwoordelijke meteoor op tijd kunnen afbuigen.

    • + 1
    • 12 maa 2020 - 11:46
    • masf1

      Posts: 6.224

      Met een Nederlandse overheid zeker,die nemen maatregelen als het virus allang weer weg is.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 11:52
  • mario

    Posts: 5.987

    D'r moet sowieso in het groot "Red Bull" op komen te staan en daarbij ook nog een dikke vette stier, dus dan lijkt die helm al totaal niet meer op die van Jos ooit.... En Jos heeft nooit een F1 race op Zandvoort gereden, dus waarom zou Max dan een helmdesign van z'n vader voor Zandvoort nemen???

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 11:48
    • Helm van Jos 2001 ;) staat ook Red Bull op :P

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:23
    • mario

      Posts: 5.987

      Goeje @Starscreamer.... Toen was ik pas 5 jaar en volgde ik Jos nog niet ;)
      Maar dan nog heeft ie er geen F1 race op zandvoort mee geracet ;)

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:25
    • d@nny

      Posts: 1.976

      Maar Jos heeft wel de Masters gewonnen op Zandvoort en was Nederlands succesvolste F1 coureur voor zoon Max langskwam.

      Max, als Nederlands F1 coureur met een helm design van zijn Nederlandse vader tijdens de eerste Nederlandse GP in 30 jaar is dat toch niet zo moeilijk voor te stellen?

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:42
    • mario

      Posts: 5.987

      Ik het mij wel voorstellen dat hij ermee zou rijden, maar ik vind het geen toegevoegde waarde hebben, om de precieze reden zoals ik al aangeef. Dat kan toch ook???

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:51
    • d@nny

      Posts: 1.976

      Dat kan zeker Mario! Een hommage aan zijn vader op Zandvoort vindt ik persoonlijk wel mooi.

      Laat ik de vraag anders stellen. Als Max met de helm van Jos zou rijden op alle GP circuits waar Jos wel GPs heeft gereden, zou je het dan wel een toegevoegde waarde vinden? :-)

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 14:33
    • mario

      Posts: 5.987

      Hahaha @D@nny..... Dan rijdt Max bijna nergens met een eigen helm ;) Had wel leuk geweest als Jos ooit een race had gewonnen, wat misschien wel mogelijk was geweest in de Benneton, en dan op dat circuit een hommage aan Jos te doen. Als het dan toch moet Hongarije of België omdat Jos in Hongarije voor het eerst op het podium stond en België omdat Jos daar ook op het podium stond en bijkomend dat Max een beetje Belg is ;)

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 15:02
  • masf1

    Posts: 6.224

    Ga straks me ziggo pakket maar weer terug zetten naar basis pakket scheelt toch weer 15 euro,hoef geen herhalingen te zien van 2019 die ik al 4x gezien heb.

    • + 1
    • 12 maa 2020 - 11:50
    • Heel de dag aan het doemdenken en je dan druk maken om 15 eurootjes......

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 12:01
    • mario

      Posts: 5.987

      €15,- per maand toch..... Dat is toch heel wat meer geld over heel het jaar gezien.... Kan ik hele leuke dingen van doen hoor....

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 12:26
  • Gaaf ivm de nostalgia, wel te hopen dat de feng shunvan het helmontwerp van jos nou niet de reden was van zijn die eeuwige pechduivel op zijn schouder. En dan nog .... mooier dan de nieuwe helm van ricciardo gaat geen enkele helm zijn .... ook niet mijn Duitse

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 13:04
  • Nope, Max gaat helemaal niet rijden in Zandvoort. Net als al zijn andere collega's

    Jammer maar helaas

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 13:23
  • Als het de Canada 2000 helm is zeg ik DOEN!

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 18:51

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender