user icon
user icon

Alex Albon: "Ik richt mij deze week op snelle tijden"

  • Gepubliceerd op 25 feb 2020 12:03
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Alexander Albon zegt dat hij tijdens de tweede testweek in Barcelona zal gaan werken aan zijn snelheid over één rondje. De Thaise-Brit wil dus vooral snelle tijden gaan rijden en zich richten op de kwalficatie. Albon staat aan de start van zijn tweede volledige seizoen in de F1, nadat hij afgelopen jaar halverwege het seizoen Pierre Gasly mocht vervangen bij Red Bull Racing en hierdoor de teamgenoot werd van Max Verstappen.

Ondanks het scoren van top-zes finishes in bijna al zijn races, was hij een handvol tienden langzamer dan teamgenoot Max Verstappen tijdens de kwalificatie bij de meeste raceweekenden, met een gemiddelde kloof tussen hen met 0.433 in het voordeel van de Nederlander.

Focus op snelle ronden

Met nog drie dagen wintertesten voor de start van het seizoen 2020 hoopt Albon zijn tempo over één ronde te verbeteren in die tijd die hij deze week nog achter het stuur van de RB16 zit.

"Het is een punt om aan te werken, daar gaat het nu om", zei Albon. “Ik speel gewoon met wat dingen en werk aan de punten die moeten verbeteren. Ik ken min of meer de punten waaraan moet worden gewerkt, dus ik kijk alleen naar de data, kijk waar Max sneller is en ga ermee aan de slag."

Albon voegde eraan toe dat hij het op prijs stelt om lange dagen te hebben getest waardoor het team verschillende aspecten van de auto kan uitzoeken, omdat de tijd tijdens de Grand Prix-weekenden beperkt is.

"Ja, ik heb nog steeds drie dagen, afhankelijk van hoe je het bekijkt", zei hij. “Maar ja, deze tests voelen heel anders dan het rijden van vrije trainingen omdat je die stabiliteit in het programma hebt. We hebben wat gespeeld, we hebben al een aantal dingen gevonden waardoor de auto prettiger aanvoelt om te rijden. We hebben de vrijheid en tijd om dingen te testen die je in een normaal weekend niet echt zou moeten doen."

“Het is goed om bepaalde dagen helemaal alleen te rijden als je veel dingen vergelijkt, omdat elke coureur zijn eigen stijl heeft. Maar tegelijkertijd kun je veel efficiënte ronden rijden als je de dagen verdeelt. Ik denk dat het een van de eerste keren was dat ze het programma splitsten (tijdens de derde testdag). De opmerkingen van Max en die van mij lijken erg op elkaar, het is geen groot probleem om het te splitsen."

Testschema Red Bull Racing

Zoals GPToday.net vorige week vrijdag al meldde zal Red Bull deze week alle dagen opsplitsen. Morgen zal Alexander Albon de ochtend rijden terwijl Max Verstappen in de middag in de RB16 plaatsneemt. Donderdag is het precies andersom en vrijdag zal Albon opnieuw in de ochtend beginnen waarna Max Verstappen de test zal afsluiten in de middag.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.856

    Das mooi krijgen we gelijk een indicatie, al zou het nog weinig zeggen want in Melbourne staat er toch een andere wagen

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 12:12
    • best vreemd want Marko zegt alleen vrijdag voor snelle tijden te willen gaan. Bovendien moet je er bij Albon 8/10de aftrekken om de werkelijke tijd te weten te komen.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 12:54
  • "Alexander Albon zegt dat hij tijdens de tweede testweek in Barcelona zal gaan werken aan zijn snelheid over één rondje.
    De Thaise-Brit wil dus vooral snelle tijden gaan rijden en zich richten op de kwalificatie."

    Dat vind ik dus nergens in het artikel terug. Bovendien zijn deze dagen daar niet voor bedoeld.
    RBR heeft hele andere prioriteiten voor deze drie dagen.

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 12:13
    • MosyB

      Posts: 323

      Zo las het ik ook.. in de sim kan hij dit gaan testen.. als tenminste de baan resultaten hetzelfde zijn als de sim resultaten

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 12:39
  • MrEmilio

    Posts: 112

    Hopelijk mag hij dan 's middags testen!

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 12:14
    • Zoals GPToday.net vorige week vrijdag al meldde zal Red Bull deze week alle dagen opsplitsen. Morgen zal Alexander Albon de ochtend rijden terwijl Max Verstappen in de middag in de RB16 plaatsneemt. Donderdag is het precies andersom en vrijdag zal Albon opnieuw in de ochtend beginnen waarna Max Verstappen de test zal afsluiten in de middag.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 12:15
    • Woe: Albon/Max
      Do: Max/Albon
      Vr: Max/Albon

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 12:18
    • Dit werd vanmorgen door RBR gezegd. Nu staat er echter:

      Vrijdag: Albon/Max

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 12:21
    • Hé, PallMall, het lijkt alsof ik jou wil corrigeren, maar jouw bericht stond er helemaal nog niet toen ik zelfs mijn tweede bericht plaatste.
      Of ben ik nou zo blind?

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 13:31
    • Nee Pietje, ik hing in het filter.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 13:57
    • Oh, toch wel?
      Komt zeker doordat je de naam van deze s*te erin plaatste.
      Nog even en we moeten hier met morse tekens gaan posten, hahaha.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 14:05
    • Donderdag en Vrijdag vrij dus we gaan er eens lekker voor zitten ;).

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:35
  • meister

    Posts: 2.420

    Gloryruns, ja en dan een auto in de prak rijden om je zelf te willen bewijzen.
    Dat debacle van Crashly staat mij nog vers in het geheugen.

    • + 1
    • 25 feb 2020 - 12:28
    • Idd. mijn idee.
      Albon kan zich beter richten op 3 verschillende snelle sector tijden dan met veel risico een wagen af te schrijven.
      Al denk ik dat Albon gewoon niet de fout maakt als Crashly,naar je weet het nooit.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 13:14
    • Gasly wou zich te vroeg laten zien zonder te weten hoe de auto reageert. Gasly had al eerder laten zien even tijd nodig te hebben om aan de auto te wennen en wou met die reputatie van slow starter afrekenen, met een geslaagde gloryrun. En look where that got him

      Ik denk niet dat we daar bij Albon bang voor hoeven te zijn. Juist hij weet hoeveel geluk hij heeft gehad hier te rijden en dat ie dat niet zomaar weg moet gooien

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 18:30
  • "Ik richt mij deze week op snelle tijden" nou nou dat werd wel eens tijd zeg ;-)

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 12:30
  • Nou als hij een nette 1.13 rijdt mag hij best tevreden zijn😉

    • + 2
    • 25 feb 2020 - 14:28
  • Albon heeft maar 1 taak..punten afpakken van de Mercedes en Ferrari mannen...en zorgen dat hij niet elke race een minuut achter Max eindigd

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 15:25
  • Snork

    Posts: 7.706

    Onderdeel van de RBR sandbag strategie. Nu roepen dat er snelle ronden gereden gaan worden, echter in engine mode 2. Laat ze maar lekker testen en doen deze week, over 2 weken ga ik er pas wat van vinden.

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 17:49
  • Focus, Albon san, focus! Max in, max out!

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 21:26

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.000
  • Podiums 34
  • Grand Prix 106
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar