user icon
user icon

Hamilton verwacht weinig veranderingen bij topteams in 2021

  • Gepubliceerd op 17 feb 2020 12:25
  • comments 32
  • Door: Bjorn Smit

Voor welk team racet Lewis Hamilton vanaf 2021? De zesvoudig wereldkampioen lijkt nu te hinten op een langer verblijf bij Mercedes, want zelf verwacht hij weinig topcoureurs bij een ander team te zien.

Hamilton werd in de afgelopen maanden regelmatig in verband gebracht met een overstap naar Ferrari. Momenteel komt de Brit nog uit voor Mercedes, maar lang bleef onduidelijk of het team ook na 2020 nog in de Formule 1 actief is. Na de recente contractverlengingen van Max Verstappen en Charles Leclerc lijkt een overstap echter een stuk minder waarschijnlijk, ook omdat Mercedes hoogstwaarschijnlijk wél in de Formule 1 blijft.

Hamilton zelf denkt dat veel hetzelfde blijft bij de topteams. "Het is een privilege dat zo'n geweldig team [als Mercedes] mij wil hebben. Hopelijk kan ik bij blijven dragen aan het succes van het team. Het meest waarschijnlijke is dat er in 2021 bij de topteams geen significante veranderingen zijn. Ik weet niets over de contracten en ik weet niet wat Sebastian Vettel gaat doen, maar ik denk dat alles bij hetzelfde blijft."

Al sinds eind jaren '90 is Hamilton verbonden aan Mercedes: in eerste instantie als junior van McLaren, met wie Mercedes destijds samenwerkte, en daarna in de Formule 1. Sinds 2013 komt hij uit voor het fabrieksteam van de Duitse fabrikant en die combinatie is zeer succesvol gebleken: Hamilton won vijf van zijn zes wereldtitels bij Mercedes en dit jaar mikt hij op een evenaring van het recordaantal van zeven wereldtitels.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Ach ja... de tijd zal het leren!

    Als een Vettel, Ferrari, RB, Honda, Bottas of wat bij de topteams dit jaar toch een beetje tegenvalt: dan komt de geruchtenmachine toch wel weer op gang.

    • + 0
    • 17 feb 2020 - 12:38
    • Audi

      Posts: 232

      Of wat wat?

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 20:55
  • Moet je eens opletten hoe snel hij weg is als ze in 2021 een draak van een wagen hebben :)

    • + 1
    • 17 feb 2020 - 12:44
    • Nee hoor, dan stopt hij er helemaal mee.

      • + 2
      • 17 feb 2020 - 12:57
    • Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze bij Mercedes een slechte auto bouwen. Zelfs als ze hem achterstevoren in de windtunnel ontwikkelen doet hun auto nog mee voor de podiumplekkies.

      • + 8
      • 17 feb 2020 - 13:06
    • Ja dat dacht men ook over Mclaren/Williams

      • + 2
      • 17 feb 2020 - 13:57
    • Moet je eens opletten hoe Max gaat ontploffen wanneer hij dit jaar gaat ontdekken niet bij RB/Honda kampioen te kunnen worden wegens wederom een draak van een auto😂

      • + 1
      • 17 feb 2020 - 20:40
  • jd2000

    Posts: 3.070

    Privilege? Hmmm, daarom 20 miljoen meer vragen.

    • + 1
    • 17 feb 2020 - 12:57
    • Aadfanaat

      Posts: 152

      20 miljoen meer dan?

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 13:04
    • mario

      Posts: 5.832

      Nul

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 13:08
    • jd2000

      Posts: 3.070

      Hamilton wil nu 60 miljoen ipv 40 miljoen

      • + 1
      • 17 feb 2020 - 13:58
    • Dat gerucht over die 60 miljoen heeft Hamilton allang ontkend. De besprekingen moeten nog al beginnen.

      • + 4
      • 17 feb 2020 - 14:30
    • mario

      Posts: 5.832

      Zowel Lewis als het Mercedes team heeft dat ontkracht..... Dus praat aub geen onzin jd2000.......

      • + 6
      • 17 feb 2020 - 14:56
    • jd2000

      Posts: 3.070

      Nou fijn om te horen @mario.

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 17:01
  • Pappous

    Posts: 769

    Daar lijkt het allemaal wel naar uit te zien en wie weet zet Hamilton/Mercedse hun zegereeks nog wel een paar jaar voort. Nu kunnen we Hamilton/Mercedse wel gaan verwijten dat ze de F1 saai maken maar dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien en dat van al die andere teams zeggen. Immers zij slagen er keer op keer niet in die dominantie te doorbreken, want laten we eerlijk zijn, zoveel jaren alles en iedereen op een hoop rijden is toch een waar kunststukje.

    • + 8
    • 17 feb 2020 - 13:04
    • Mercedse?
      Is dat een turkse Mercedes? "jij echt die mooie Mercedse hebbe jij, echt waar jij maat"

      • + 6
      • 17 feb 2020 - 13:12
    • Ja Sagbi, check mijn Mercedse. Wholla, ik bij de dealer langs. Ik zeg, hoeveel kost die? Die zakof zegt, 5.000. Ik pak me schoudertas en pak 5 voor die zakof en weg was ik. Meteen door naar mijn kahba schatje gereden.

      • + 4
      • 17 feb 2020 - 13:29
    • so echt billéh wollah tfoe maat

      • + 2
      • 17 feb 2020 - 13:32
    • Haha ja:-)

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 13:58
    • Pappous

      Posts: 769

      Soms voel ik mij echt een bevoorrecht mans, want als je met een simpel typefoutje een paar simpele zielen al zoveel lol kan laten beleven. Ja echt, zonder dolle, daar kun je toch alleen maar blij van worden.

      • + 9
      • 17 feb 2020 - 14:15
    • mUtt3n

      Posts: 281

      Niks van aantrekken Pappous, is gewoon waar wat je zegt!

      • + 2
      • 17 feb 2020 - 14:21
    • Laten we eerlijk zijn. ´pappie´ is wel koning open deuren intrappen :p

      • + 4
      • 17 feb 2020 - 14:30
    • Ik vond het wel grappig.

      Maar je ben wel gewaarschuwd, let op typefoutjes!;-)

      • + 4
      • 17 feb 2020 - 14:38
    • Twas om te lachen joh.

      • + 5
      • 17 feb 2020 - 15:42
    • @Clemenza:

      De oude C-klasse (v.a 2007) blijf ik een prachtige wagen vinden, maar valt volgens mij helaas inmiddels in de categorie 't-bak'.

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 16:15
    • @RogerZzz
      ik vind de Mercedes SEC AMG 'wide body' gaaf, google m maar eens

      als je dan toch een foute Benz neemt, neem dan een lekkere foute :)

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 16:19
    • @Clemenza:

      Haha, die pooierbak ken ik natuurlijk wel! Heb er in een vorig leven nog eens in gezeten! Voelde me net Denzel Washington in Training Day...my man!! :-)

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 16:31
    • Miami Vice -> drugsdealers -> vrijwel altijd een Mercedes Benz SEC!
      dus ja, blijft een coole bak ;)

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 16:33
    • @Clemenza:

      Kijk, dan is Miami Vice toch realistischer dan ik dacht! Als er nu één auto is die criminaliteit ademt, is het die wel!

      • + 0
      • 17 feb 2020 - 16:46
  • Alles hangt af van de krachtsverhoudingen na 2021. Als de slagorde wijzigt dan worden de beste stoeltjes vanzelf over de beste coureurs verdeeld. NB: ik denk wel dat Hamilton gelijk gaat krijgen, want gezien de wijzigingen die zijn voorgenomen verwacht ik niet meteen een andere top 3.

    • + 1
    • 17 feb 2020 - 13:13
  • nr 76

    Posts: 360

    Het lijkt erop dat Lewis en Mercedes voorlopig op elkaar aangewezen zijn. Op het moment is er niet echt een vervanger voor Lewis beschikbaar, hooguit Ricciardo, of ze moeten Russel voor de leeuwen werpen. Aan de andere kant, Lewis heeft ook niet echt alternatief, naast Verstappen of Leclerc zie ik zo niet gebeuren, en een ander team zou wel een flinke stap achteruit zijn.

    • + 1
    • 17 feb 2020 - 14:55
  • Hamilton blijft dus gewoon bij Mercedes.. En dus zal Vettel hoogstwaarschijnlijk ook bij Ferrari blijven, al is het misschien met een versoberd salaris (zeker als hij dit jaar onder doet voor Leclerc)..

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 07:33

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar