user icon
user icon

Binotto geeft downforce probleem met nieuwe auto toe

  • Gepubliceerd op 26 jan 2020 12:45
  • comments 39
  • Door: Brick van Boxtel

Er zijn nog slechts twee weken te gaan voor Ferrari op 11 februari, de nieuwe 2020-bolide presenteert in het gemeentelijk theater Romolo Valli in Reggio Emilia.

De SF90 is gekenmerkt, met name in het eerste deel van vorig seizoen, door duidelijke aerodynamische problemen. De Ferrari-motor was in tegenstelling tot het chassis de beste van het veld. Daarom zal de 2020-bolide in dit opzicht moeten verbeteren, zoals Mattia Binotto zei.

"Onze nieuwe auto streeft naar veel meer downforce. Meer belasting zal zeker meer weerstand produceren, wat zorgt voor snelheidsverlies. We verwachten op de rechte stukken niet zo snel te zijn als eerder", zo vertelde de teambaas van het Italiaanse team.

Binotto benadrukte vervolgens dat er verschillen zullen zijn wat betreft het motorfront: "We hebben ook onze power-unit veel veranderd."

Komend seizoen zullen net als vorig jaar Sebastian Vettel en Charles Leclerc de bolides besturen.

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Donders, je hebt niet zo lang meer om het op te lossen, dus hup, aan de gang en zorg dat je het fixt.

    • + 1
    • 26 jan 2020 - 13:03
    • Je moet ze niet onder druk zetten ouwe, daar kenne ze niet zo goed tegen...

      • + 11
      • 26 jan 2020 - 13:53
    • MCL34

      Posts: 531

      Barcelona is geen race. Duurt nog even tot Melbourne dat ze er moeten staan.

      • + 1
      • 26 jan 2020 - 16:20
    • z0mer

      Posts: 2.039

      Ik heb het artikel gelezen, maar waar zegt hij dat er een probleem is met de nieuwe auto?

      • + 5
      • 26 jan 2020 - 19:21
    • Dacht al dat t aan mij lag Zomer...
      De kop slaat weer eens niet op t artikel, of andersom

      • + 1
      • 26 jan 2020 - 20:17
    • weer gevalletje sensatie kop denk ik heren.
      in de tekst zelf geeft Binotto helemaal niets toe.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 08:13
    • Wil iedere teambaas dit niet?

      "nieuwe auto streeft naar veel meer downforce"

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 08:50
  • Pappous

    Posts: 846

    Het verstoppertje spelen is begonnen, benieuwd wie dat spelletje het beste speelt dit jaar.

    • + 6
    • 26 jan 2020 - 13:10
    • Niemand speelt zo open kaart idd. Beetje blufpoker wordt verwacht bij de tests...

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 14:41
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Wat heeft voor nut om te doen alsof je wagen nog niet helemaal op orde is?

      Gaan Mercedes en Red Bull dan lekker achterover leunen in de voorbereiding?

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 19:46
    • Maximo... Bij Ferrari heeft het meerdere voordelen. #1 De italiaanse pers rustig houden #2 Daarmee de werksfeer verbeteren in het kamp... Ik heb ooit in een documentaire gezien dat werknemers door hun eigen buren/familie/vrienden uitgejoeld werden na een dubbele DNF. #3 Hopen dat Mercedes en Red Bull meer op elkaar gaan focussen... en wanneer Ferrari dus gaat sandbaggen... ze in Week 2 nog enkele experimenten geheim hebben.

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 21:38
    • Precies @Maximo: als Wolff en Horner dit lezen sturen ze iedereen op vakantie en kunnen de auto gepoetst worden voor de presentaties..

      @TylaHunter: het komt mij meer over - mocht het waar zijn - als paniek en dáár kunnen Italianen slecht tegen. Maar het zal wel meevellen dat downforce-probleem.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 08:55
  • RBRFIRST

    Posts: 518

    Wel, als Ferrari een cursus hoe wordt ik underdog en hoe strooi ik zand in de oogjes van de tegenstander heeft gevolgd, dan kan ik begrijpen dat zij bij Mercedes in de leer zijn geweest.

    • + 2
    • 26 jan 2020 - 13:11
    • Probeer je nou een misschien tegenvallende RB de underdog positie te geven?

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 00:31
    • Ik lees inderdaad volop RB in zijn reactie

      • + 3
      • 27 jan 2020 - 00:44
  • Edward M

    Posts: 892

    Geloof er allemaal geen reet van .

    • + 6
    • 26 jan 2020 - 13:11
    • Pappous

      Posts: 846

      Al spreken ze de waarheid, niemand gelooft ze.

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 13:24
  • Ik lees nergens in dit arrikel dat hij zegt problemen te hebben met de nieuwe auto..... suggestieve titel weer.

    • + 6
    • 26 jan 2020 - 13:46
    • Ja precies. Dit komt rechtstreeks uit een oud interview en heeft helemaal geen betrekking op eventuele problemen met de nieuwe auto.

      Op een bekende Duitse site staat overigens wel een artikel waarin men stelt dat er een fundamenteel probleem met de nieuwe auto is wat niet makkelijk opgelost kan worden. Maar goed, het is natuurlijk maar de vraag waarom die verhalen naar buiten komen.

      • + 2
      • 26 jan 2020 - 13:58
    • Tijdens de winterstop vorig jaar slingerde MB een bericht de wereld in dat ze problemen zouden hebben met de nieuwe motor en deze niet het gewenste vermogen zou leveren. Achteraf kunnen we stellen dat er niet zo heel veel mis was met die motor. (Afgezien van de koeling wellicht)

      • + 1
      • 26 jan 2020 - 14:01
    • "fundamenteel probleem" kom je pas achter als je echt met de auto gereden hebt.....niet in een simulator.

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 14:02
    • Fundamenteel probleem met de aërodynamica en dat zou in de windtunnel naar boven zijn gekomen.

      Nogmaals het zijn verhalen waarvan ik niet weet hoeveel waarde je eraan moet hechten.

      • + 1
      • 26 jan 2020 - 14:06
    • Inderdaad, het enige dat Benotti loslaat is dat Ferrari meer het accent legt op aerodynamica en dat de motor weer veranderd is.

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 14:16
    • Jij maakt het wel erg bont @snelrondje!

      " .....het enige dat Benotti loslaat ......"

      Het is Penotti, hazelnoot pasta óf
      Binotto, de teambaas van Ferrari'

      maar geen Benotti. 🤣 🤣 🤣

      • + 1
      • 26 jan 2020 - 18:15
    • mario

      Posts: 5.987

      Benotti klinkt wel veel schattiger dan Binotto ;)

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 03:10
  • Ferrari heeft geleerd van vorig jaar. Nu gooien ze het roer om. De bedoeling is niet de snelste te zijn tijdens het testen en vooral veel klagen hoe slecht de bolide is. Ze hebben echter LEC vergeten die de instructies niet opvolgt om geen snelle ronde tijden te klokken in Barcelona.....als dat maar goed gaat ;-)

    • + 0
    • 26 jan 2020 - 14:13
  • John6

    Posts: 3.817

    Misschien voor de fans, maar de teams zijn niet achterlijk, iedereen wil met de beste auto komen, ik moet er altijd erg om lachen.

    • + 0
    • 26 jan 2020 - 14:40
  • Waar precies geeft ie het überhaupt toen in dit interview? Mochten we überhaupt geloven wat er gezegd word natuurlijk.

    • + 0
    • 26 jan 2020 - 17:02
  • Kelly@

    Posts: 64

    Kunnen altijd nog ff bij Redbull kijken hoe die dar heeft?🤔

    • + 0
    • 26 jan 2020 - 17:28
  • Snork

    Posts: 6.966

    Welk belang heeft Ferrari om nu al te zeggen dat ze een probleem hebben? Juist omdat ik die vraag niet logisch kan beantwoorden, ben ik achterdochtig bij dit soort nieuws.

    Enige reden die ik kan verzinnen is dat het echt zo is en Ferrari nu alvast voor de tifosi de verwachtingen wil temperen.

    • + 1
    • 26 jan 2020 - 17:55
    • Reno

      Posts: 1.513

      Men wil een heroïsche scenario neerleggen. In het begin van het seizoen met net niet en dan als de Phoenix herrijzen gedurende het seizoen.
      Italianen zijn goede toneelspelers en houden van drama.

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 20:10
    • Waar lees jij dat ze dit toegeven Snork?

      • + 0
      • 26 jan 2020 - 20:22
    • @Reno: Wel, het zijn de Duitsers die de laatste jaren hier toch in uitblinken ... :)

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 11:08
    • Reno

      Posts: 1.513

      @Cavallino, daar heb je ook weer gelijk is.
      Maar van oudsher toch wel de Italianen.
      Geeft niet, vindt het prachtig.
      Vandaar ook mijn voorliefde voor o.a. Puccini.

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 11:16
    • Reno

      Posts: 1.513

      *is = in
      *vindt = vind

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 11:17
    • Snork

      Posts: 6.966

      Tieske, niet zozeer te lezen in dit bericht, alswel in alle andere berichten waarin geruchten benoemd worden over problemen met de nieuwe Ferrari. Dit kan heel goed een bewust plannetje zijn die van binnenuit gevoed wordt.

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 11:37
    • Snork

      Posts: 6.966

      Overigens las ik op een andere site dat Ferrari geleerd heeft van de wintertests van Mercedes vorig jaar. Ook Ferrari gaat in februari de eerste week systemen testen en pas de tweede week komt een andere auto die in hoofdlijnen de Melbourne auto zal zijn. Week 1 en week 2 zullen dus verschillende auto's zijn.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 11:39
    • Leuke eerste testweek dan, want RBR en AlphaTauri gaan de eerste week verschillende Honda specs uitproberen en de beste daarvan wordt in de tweede week gebruikt, maar behoorlijk terug geschroefd. Weet je nóg niets.
      Nu nog afwachten wat Mercedes weer gaat doen.

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 11:58
  • De titel klopt weer compleet niet met de inhoud. Daar gaat het compleet niet over problemen met de nieuwe auto

    • + 0
    • 27 jan 2020 - 22:15

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender