user icon
user icon

TDF-1 biedt oude F1-bolides inclusief ondersteuningsprogramma te koop aan

  • Gepubliceerd op 23 jan 2020 13:37
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Ambities om met een tweedehands Formule 1-auto over de circuits te scheuren waar Max Verstappen, Lewis Hamilton en Sebastian Vettel ook racen? TDF-1 lanceert een programma waardoor dat binnenkort mogelijk is.

Het Britse bedrijf Tour-de-Force heeft momenteel twee auto's in het bezit, die zij nu inclusief technische ondersteuning aanbieden aan particulieren. Het gaat hierbij om de Marussia MVR02 uit 2011 en de Sauber C31 uit 2012. Het bedrijf heeft de oorspronkelijke motor, een 2,4 liter V8, vervangen door een zelf ontwikkelde 1,8 liter turbomotor die ongeveer 600 pk produceert.

Op de motor, versnellingsbak en het stuur na, die TDF zelf ontwikkeld heeft, zijn alle onderdelen op de auto authentiek. Zo hebben beide auto's nog altijd een werkend DRS-systeem. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf, met behulp van voormalig Formule 1-engineers, gewerkt aan het project en ook uitvoerig getest, en inmiddels is men dus klaar om de auto's aan te bieden op de markt.

Wat de auto's moeten kosten, is nog niet bekend, maar vermoedelijk ligt de prijs tussen de 1,5 en 2 miljoen euro. Naast de auto zelf krijgt de koper daar een heel pakket aan extra's bij. Ten eerste zal TDF technische ondersteuning leveren voor de auto: mocht er een onderdeel kapot gaan tijdens een van de avonturen, dan produceert TDF een nieuw onderdeel. Ook kan een team van TDF op aanvraag afreizen naar de locatie waar de koper wil racen.

TDF zal daarnaast ook de koper ondersteunen op het gebied van rijvaardigheid. Er kan gebruik worden gemaakt van adviezen van de ontwikkelingscoureurs van het bedrijf, er is toegang tot simulatoren van het bedrijf, de coureur in kwestie gaat zijn racelicentie halen en krijgt fitness-advies van Hintsa Performance, dat ook een groot aantal Formule 1-coureurs ondersteunt. Ten slotte worden zijn ook zaken als een helm, een overall, handschoenen en dergelijk inbegrepen bij de prijs.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Die Virgin vond ik altijd wel een mooie bak. Zowel qua vorm als qua kleurstelling.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 13:40
  • hoe lang krijg je garantie op zo'n ex F1 gebakje?

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 13:44
    • onetimer

      Posts: 342

      Aangezien de essentiële onderdelen van Brits makerij zijn schat ik 1 dag.

      • + 2
      • 23 jan 2020 - 13:50
    • zou je er ook pitpoezen bij krijgen?

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 14:12
    • Kubica

      Posts: 3.393

      Clemenza, voor die prijs, vrees ik van niet :D :D :D

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 14:36
    • @P.Clemenza, Pitpoezen zijn uit. Je krijgt waarschijnlijk een doos tompoezen. Ook goed?

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 20:45
  • mgf1

    Posts: 184

    Aan de foto bij dit artikel te zien, kun je deze bolides ook prima inzetten als grasmaaier.

    • + 2
    • 23 jan 2020 - 14:33
    • Kubica

      Posts: 3.393

      Nu je het zegt, mijn interesse is meteen nog groter!

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 14:36
  • Ik moet eerst 1 jaar sparen voor 'n trekhaak, pas daarna kan ik voor die F1 kar gaan sparen.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 14:59
  • Nou, dat is een dooddoener!
    Voor die prijs koop je dus een "rollend chassis".
    En daar hebben ze dan zelf een motortje in geknutseld.
    Dan klinkt F1 toch ineens meer als zelfbouw skelter...
    Ik sla deze dus maar even over.

    • + 1
    • 23 jan 2020 - 15:15
    • Beri

      Posts: 2.632

      Gelukkig maak je wel gebruik van de volgende kans.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 15:25
    • Clubbtraxx

      Posts: 86

      Nou inderdaad... ligt er een 1.8 vierpittertje in. Gut gut wat een formule 1 beleving.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 15:26
  • Doe mij er één ;)

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 16:36
  • Ik wil niet lullig doen, maar doe het toch.

    2 hayabusa blokjes aan elkaar frutselen levert iig mooier geluid op

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 20:40
  • Hoop geld voor nét niet. Als ik geld had en dergelijke ambities, zou ik meer lol voor minder geld hebben met een 2e hands F3000.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 20:48
  • Towel986

    Posts: 358

    Geen V8, maar een 1.8l turbomotor? Lekker dan, koop je een Formule 1 auto voor het kabaal van een V8. Zit er een turbomotor in. De turbomotor roept bij mij nu associatie op van 'gedempt motorgeluid' zoals we die kennen van de huidige motoren.

    Zou dat wel een beetje old fashioned blok zijn? Met andere woorden, wel toeren maken voor de pk's met dito gebrul?

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 08:26
    • Wellicht een Volvo/Penta 1798cc tweetakt turbo diesel?
      Deze pruttels worden ook martitiem veelvuldig gebruikt omdat ze onderhoudsarm zijn en een laag verbruik hebben.
      Luister maar eens als er een kajuitbootje voorbij pruttelt...

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 11:09

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar