user icon
user icon

Ferrari presenteert nieuwe auto in Valli-theater in Reggio Emilia

  • Gepubliceerd op 21 jan 2020 15:31
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Ferrari kiest ervoor om haar bolide voor 2020 op een bijzondere locatie te presenteren. Op 11 februari trekt de Scuderia in het Teatro Municipale Romolo Valli in Reggio Emilia het doek van de nieuwe auto.

In een eerder stadium maakte Ferrari al bekend dat de presentatie van de nieuwe bolide op 11 februari plaatsvindt, maar destijds repte de succesvolste renstal in de geschiedenis van de Formule 1 nog niet over een locatie. In tegenstelling tot de afgelopen jaren, toen de Scuderia een bescheiden presentatie in Maranello hield, kiest Ferrari voor 2020 voor een locatie buiten haar thuisstad.

De keuze is gevallen op het stadstheater van Reggio Emilia, zo kondigt het team vandaag aan op haar website. "We hebben voor Reggio Emilia gekozen, omdat deze stad 223 jaar geleden de locatie was waar de driekleur, die later gekozen werd als vlag van Italië, werd geboren. Het Valli Theater is daarom de perfecte setting om de nieuwe auto van Scuderia Ferrari te onthullen", vertelt Ferrari over de gemaakte keuze.

De presentatie van de SF90 is op dinsdag 11 februari om 18.30 uur live te volgen op de Facebook-pagina van Scuderia Ferrari. De auto, waarvan de naam nog niet bekend is gemaakt, zal een week later officieel debuteren tijdens de wintertests in Barcelona. Sebastian Vettel en Charles Leclerc zijn in 2020 wederom de coureurs van het team.

Schema presentaties auto's 2020

 

Datum Team Locatie
11 februari 2020 Ferrari Reggio Emilia, Italië
12 februari 2020 Renault Parijs, Frankrijk
13 februari 2020 McLaren Woking, Groot-Brittannië
14 februari 2020 Scuderia AlphaTauri Salzburg, Oostenrijk
14 februari 2020 Mercedes Silverstone, Groot-Brittannië

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Stoer! Zou het ook voor publiek te aanschouwen zijn? Heb daar immers familie zitten :)

    • + 0
    • 21 jan 2020 - 15:36
  • Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat de onthullingen echte spektakelstukken waren. Misschien dat Ferrari deze traditie deze keer weer een beetje nieuw leven in gaat blazen.

    Veel meer dan een bewerkte foto die het internet op gaat of een doek van de bolide ergens rond de eerste testdag is het tegenwoordig niet meer.

    • + 0
    • 21 jan 2020 - 16:24
    • Als ze het in de theaterzaal doen ipv buiten dan is het een klasse locatie. Word wel een beetje moe van al die online-presentaties... Zelf ben ik nog altijd voor een soort live show rond 20 februari ervan te maken met alle teams in 1x... Van P10 spanning opbouwend naar P1 in de constructeurs... Ieder team een kwartiertje live om daarna alle pers in hun eigen motorhomes te woord te staan.

      • + 2
      • 21 jan 2020 - 20:42
  • Snork

    Posts: 6.305

    "De presentatie van de SF90 is op dinsdag 11 februari om 18.30 uur live te volgen op de Facebook-pagina van Scuderia Ferrari. De auto, waarvan de naam nog niet bekend is gemaakt..."
    Uh? SF90 was van afgelopen jaar, die is het dus zeker niet als naam. Maar het is ook niet de SF90 die ze onthullen. Dus...uh...wat is het nou? Ik hou het op SF91 voor nu.

    Verder: nog maar 3 weken, dan ontwaakt het circus eindelijk een beetje met het presenteren, hebben we weer wat te kletsen over kleurtjes en stickers op de auto.

    • + 0
    • 21 jan 2020 - 16:47
    • Kleurtjes en stickers? Nee gelijk de sidepods/Inlaten/Voorvleugels etc. :)
      vind het altijd wel leuk om dat allemaal te bekijken.

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 16:53
    • Snork

      Posts: 6.305

      En de vloermatten ;-)

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 16:56
    • Snork

      Posts: 6.305

      Schijnt overigens (BREAKING) dat Ferrari de asbak dit jaar 2 cm verplaatst heeft. Dit geeft meer ruimte een doosje Smintjes kwijt te kunnen in het bakje wat hierdoor voor de asbak geplaatst kan worden. Allemaal CFD geverifieerd.
      Heel vernuftig.

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 16:59
    • Maar waar laten ze het blikje Red Bull dan?
      Ik las trouwens dat er een haakje aan de halo komt om een wunderbaum aan op te hangen. Eventueel ook te gebruiken om twee grote pluche dobbelstenen aan te bevestigen.

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 17:04
    • en als we alleen foto´s zien zien we allemaal wel gelijk of dat ding snel is of niet :P

      en na 1 rondje wintertesten is de kampioen al bekend :p

      • + 1
      • 21 jan 2020 - 17:04
    • Nee daar heb ik wel van geleerd afgelopen jaar. ik zie het in Melbourne wel. Tenminste dat ga ik proberen :p

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 17:06
  • Rimmer

    Posts: 6.877

    Mooi. Ben heel benieuwd. Ferrari gaat dit jaar meedoen om de titel. Maar wie heft de overhand?

    • + 0
    • 21 jan 2020 - 20:24
  • Daar ga ik niet bij zijn...

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 16:19

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar