user icon
user icon

Ferrari werd 'een beetje boos' op Leclerc na parachutesprong

  • Gepubliceerd op 14 jan 2020 11:56
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

Charles Leclerc zou in de toekomst graag eens een MotoGP-machine uit willen proberen. De Ferrari-coureur weet echter niet of hij toestemming van zijn team gaat krijgen, nadat hij recent al aangesproken werd op een skydive-avontuur.

"Ik zou enorm graag eens een MotoGP-machine uitproberen, mede doordat ik van motoren in het algemeen hou. Ik weet alleen niet zeker of Ferrari daarin meegaat", vertelde Leclerc op de Autosport International Show. "Ik moet ze eerst om toestemming vragen, en ik weet niet of het team ermee akkoord zou gaan."

Leclerc kreeg de vraag naar aanleiding van het avontuur dat Lewis Hamilton in december beleefde. Hij mocht in Valencia de Yamaha M1 van Valentino Rossi uitproberen. Daarbij maakte hij veel indruk op teammanager Lin Jarvis en de negenvoudig wereldkampioen motorracen zelf. Rossi stapte op zijn beurt in de Mercedes W08, waarin Hamilton in 2017 de wereldtitel wist te pakken.

'Vraag Ferrari normaal altijd om toestemming'

In het algemeen lijkt Leclerc wel iets te voelen voor activiteiten waarbij de nodige adrenaline vrijkomt. Eerder deze winter liet de Monegask een droom van zichzelf in vervulling gaan door in Dubai te skydiven. Daarvoor had hij echter geen toestemming gevraagd aan Ferrari en de tweevoudig Grand Prix-winnaar heeft dat ook geweten toen het team achter zijn capriolen kwam.

"Normaal gesproken vraag ik Ferrari altijd om toestemming als ik iets in gedachten heb dat niet heel gebruikelijk is. In het geval van de parachutesprong maakte ik echter een uitzondering. Ik vertelde mezelf dat ik niet verwachtte dat ik een uitbrander zou kunnen krijgen, zelfs als er een probleem zou zijn. Toen ze erachter kwamen, werden ze een beetje boos, maar ik ga het niet nog een tweede keer doen", wordt hij geciteerd door La Gazzetta dello Sport.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Dat is tegenwoordig veiliger dan boodschappen doen.

    • + 0
    • 14 jan 2020 - 11:57
    • In ons dorpje in het zuiden gaat het nog, je komt hooguit een verdwaalde pool tegen..

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 12:10
    • Aha dus nu weten we waar Kubica is gebleven :p

      • + 2
      • 14 jan 2020 - 12:16
    • StevenQ

      Posts: 5.518

      Ik zie toch regelmatig ambulancemeldingen bij de landingsplek voor parachutisten hier in de regio

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 12:24
    • Die komt hier de aanbouw maken ;)

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 12:24
    • Skiën is ook niet ongevaarlijk heb ik gelezen.

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 13:01
    • Het begint er steeds meer op te lijken dat Lec als een baby wordt behandeld.

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 14:15
    • "Normaal gesproken vraag ik Pappa altijd om toestemming als ik iets in gedachten heb dat niet heel gebruikelijk is.

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 14:16
    • in juli werd door Red Bull nog een verzoek van Verstappen om een motogp machine te testen geweigerd

      • + 1
      • 14 jan 2020 - 15:08
    • Max kennende is dat maar slim ook :p

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 15:13
    • Hoezo? Max is toch altijd van het rustig opbouwen? ;)

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 17:31
  • Ik zie dat ook weleens op de tv, dat skydiven....
    Niets voor mij, ik wordt al misselijk en draaierig als ik op m'n tenen ga staan.

    • + 0
    • 14 jan 2020 - 12:12
    • Terwijl je niet echt overkomt als iemand met lange tenen.

      • + 2
      • 14 jan 2020 - 17:31
    • Lig eraan hoe z'n bui is PallMall
      Maak hem niet boos want oei oei oei

      • + 0
      • 14 jan 2020 - 18:43
  • Pappous

    Posts: 562

    Er van uitgaande dat wanneer je niets vraagt alles mag is achteraf toch niet altijd zo is bij mij ook wel eens pijnlijk duidelijk geworden.

    • + 0
    • 14 jan 2020 - 12:41
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.113

    Ach, Hamilton is inmiddels al een paar dagen aan het trainen op een schietbaan om zo in John Wick 4 met Keanu Reeves te kunnen spelen. En het moet gezegd worden, die gast kan echt van alles als je hem tekeer ziet gaan op die schietbaan... Leclerc is dus, ondanks zijn skydive avontuur, nog een behoorlijk braaf mannetje.

    • + 0
    • 14 jan 2020 - 21:00
  • Leclerc was alvast Ferrari's vrije val voor 2020 aan het oefenen? ;)

    • + 1
    • 14 jan 2020 - 21:31

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 303
  • Podiums 10
  • Grand Prix 42
  • Land Monaco
  • Geb. datum 16 okt 1997 (22)
  • Geb. plaats Monte Carlo, Monaco
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar