user icon

Promotor Canadese Grand Prix: "Fans hebben niet genoeg geduld met Stroll"

  • Gepubliceerd op 07 jan 2020 09:55
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

De promotor van de Grand Prix van Canada, Francois Dumontier, neemt het op voor Lance Stroll. Hij verwijt de fans dat zij te weinig geduld tonen met de Racing Point-coureur.

Stroll begint in 2020 aan zijn vierde seizoen in de Formule 1. Het wordt tevens zijn tweede jaar in dienst van Racing Point, dat halverwege 2018 in handen kwam van vader Lawrence Stroll. In zijn eerste drie seizoenen liet Stroll af en toe aardige dingen zien, maar zeker in de tweede helft van 2019 kwam hij fors tekort op teamgenoot Sergio Perez. Dumontier vindt echter dat 2019 een vertekend beeld heeft gegeven.

"Ze hebben geen geduld met Lance. Het mag echter niet vergeten worden dat er al bijna een jaar niet meer ontwikkeld werd bij het team toen het consortium van zijn vader Force India overname, dat op dat moment onder curatele stond. Ze hebben nog het een en ander bij te halen, maar dat zal volgens mij wel komen", vertelde de promotor aan La Presse.

Stroll verwacht beter 2020 te draaien

Zelf heeft Stroll er vertrouwen in dat hij zijn niveau in 2020 naar het volgende plan kan tillen, mede doordat er deze winter weinig verandert voor hem. "Het feit dat ik een tweede seizoen kan aantreden met hetzelfde team en met meer ervaring zorgt voor een simpele rekensom. Daar zal ik enorm van profiteren. Daar geloof ik in, maar ik zal nog een jaar moeten wachten voor ik daar de bevestiging van heb."

"Bij Williams gold hetzelfde, hoewel je de progressie niet kon zien door de magere kwaliteit van de auto van 2018. Ik had echter de impressie dat ik beter begreep wat ik met de auto moest doen. Wat dat betreft zal het volgend jaar ook zo zijn. We hebben nu ook de luxe dat we tijd hebben voor de voorbereiding, wat we door alle veranderingen in het team vorig jaar niet hadden."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 3.925

    Hij liet af en toe leuke dingen zien? Meer af dan toe ....

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 10:02
    • Dat en ikzelf zie bijna geen progressie meer, heb het gevoel dat die jongen al aan zn tax zit en niet veel beter kan dan hij nu presteert. Heeft alles te maken met een tekort aan talent tov andere F1 coureurs. Soms en onder bepaalde omstandigheden haalt hij er het maximale uit in de race, vooral in regenraces maar op de zaterdag komt hij altijd snelheid tekort.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 10:24
    • Kubica

      Posts: 3.925

      En op circuits met lange rechte stukken. Hetgeen dus een duidelijke beperking is ...

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 10:42
    • Stroll sr. zal er bedoel worden hier... hij zal met zijn investeringen en leiderschap Racing Point terug naar de middenmoot en wellicht zelfs een 4e plek kunnen leiden. Het zou hem helpen wanneer hij naast Perez een coureur met potentie zet die mee kan helpen het team te laten groeien.

      Stroll jr. is gewogen en te licht bevonden voor de F1. Een enkele opleving daar gelaten is hij consequent langzamer dan zijn teamgenoot en is er geen groei te bespeuren. Maar ja, ik vrees dat we nog jaren met Stroll jr. opgescheept zitten... overigens denk ik dat wanneer jr. de F1 verlaat in de toekomst, sr. zich ook terug trekt en zijn aandelen verkoopt aan de volgende (te) rijke persoon met een ambitieuze zoon of dochter

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 11:22
    • @Kubica, daarom is Stroll senior achter de schermen bezig om de Hockenheimring in zijn oude glorie te herstellen, dat is spekkie naar Lance zijn bekkie

      • + 1
      • 7 jan 2020 - 11:29
    • Eerste helft van het seizoen was niet slecht zeker tov Perez, na de zomerstop was het slecht, Stroll moet er komend seizoen tegenaan!

      Ik blijf er wel in geloven die flitsen moeten constanter, eind 2020 kan er een balans gemaakt worden krijgen we het zelfde resultaat als dit jaar is het game over denk ik dan.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 19:11
  • En nu is het aan Stroll om komend jaar Dumontier z'n ongelijk te bewijzen.

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 10:16
  • beerkuh

    Posts: 2.095

    hoeveel geduld zou je moeten hebben dan?

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 10:19
  • hij heeft een punt

    laten we het nog een jaartje aanzien..

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 10:19
    • Mr.Rofl

      Posts: 444

      Precies! Hij zal in 2020 toch minstens de helft van de races Perez moeten verslaan. Perez wordt gezien als ideale middenmoter.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 10:25
    • Kubica

      Posts: 3.925

      En in 2021 nog een jaartje en dan nog een ...

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 10:43
  • kortvdl

    Posts: 1.050

    Wat goed is komt langzaam!
    Oh nee, toch niet..

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 10:47
    • Wat middelmatig is, gaat langzaam!

      • + 1
      • 7 jan 2020 - 10:59
    • Max en Charles zijn jongens met veel bravoure, kunnen zich al vanaf het begin met de top meten, alleen het grote probleem is dat je ze van mijlenver ziet aankomen,
      daarom kiest Lance voor een andere aanpak, die van een sluipmoordenaar, heel langzaam maar zeker sluipt hij richting de top, en dan................ slaat hij genadeloos hard toe!

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 11:24
    • Kubica

      Posts: 3.925

      soort van mafia-baasje dus? ;)

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 11:31
  • Mijn baas zou echt geen 3 jaar geduld met me hebben hoor, die flikkert me na het eerste halfjaar contract gewoon op straat als ik niet zou voldoen of progressie zou laten zien. Nu is mij dat niet overkomen omdat mijn baas na 1 dag al zag dat hij een fantastische en onmisbare gast binnen had gehaald. Komt alleen nog niet echt tot uiting in mijn salaris. (hoewel ik weinig te klagen heb hoor).

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 12:04
    • Als ik jou was zou ik eens een lekker warm vachie kopen, die kale look ziet er niet uit man.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 12:21
    • vind het wel lekker zo'n kale poes

      • + 4
      • 7 jan 2020 - 13:02
    • Ik ben van de leeftijd dat hoe meer haar hoe beter.
      En zeg nou zelluf, 'n haartje in je strot na afloop heeft ook wel wat.

      • + 1
      • 7 jan 2020 - 16:31
  • Uitgaan

    Posts: 291

    Eens zal Stroll het laten weten en is iedereen in choque of niet. Vind het toch knap dat hij F1 rijdt.

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 18:23
  • elflitso

    Posts: 516

    Coureur zijn zit in de gene. En is met geen enkel bedrag te koop. Dus had de kop van dit stuk beter kunnen zijn.."Het geduld met Stroll is op bij de Canadese F1 fans"

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 20:06

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 143
  • Podiums 3
  • Grand Prix 79
  • Land CA
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, CA
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar