user icon

Max Verstappen grijpt naast prijs voor Sportman van het Jaar 2019

  • Gepubliceerd op 19 dec 2019 07:55
  • comments 27
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen is niet voor de tweede keer in zijn sportieve carrière uitgeroepen tot Nederlands sportman van het jaar. De coureur van Red Bull Racing moest die eer laten aan wielrenner Mathieu van der Poel.

Woensdagavond werden de Nederlandse ereprijzen uitgereikt tijdens het NOS | NOC*NSF Sportgala. Zo werden de Nederlandse handbalvrouwen na het behalen van de wereldtitel uitgeroepen tot sportploeg van het jaar, terwijl atlete Sifan Hassan de prijs voor sportvrouw van het jaar kreeg. Hugo Haak, de bondscoach van de Nederlandse baanwielrenners, werd geëerd als coach van het jaar.

Ook Verstappen maakte dus kans op de titel sportman van het jaar 2019. De coureur won de eretitel al eens in 2016, het jaar waarin hij de overstap maakte van Toro Rosso naar Red Bull Racing, maar greep deze keer mis. Van der Poel, die in 2019 wereldkampioen veldrijden werd en op de weg indruk maakte met onder andere winst in de Amstel Gold Race, werd verkozen tot sportman van het jaar. De andere genomineerde was voetballer Virgil van Dijk.

Eerder deze week wist Verstappen wel een andere sportverkiezing te winnen. Voor het eerst in zijn carrière werd de Limburger uitgeroepen tot Limburgs sportman van het jaar. De afgelopen zes jaar ging die titel nog naar wielrenner Tom Dumoulin.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Ik weet niet of 'ie in de zaal aanwezig was, maar als 'ie dat ding toch niet wil, waarom hem dan verkiezen of überhaupt nomineren?
    Bovendien vd Poel heeft ook een paar bovenmenselijke prestaties geleverd. Zeer goede winnaar.

    • + 6
    • 19 dec 2019 - 08:12
    • GHM65

      Posts: 563

      Precies dat. Hij hecht er geen waarde aan omdat het appels met peren vergelijken is, volgens hem. Prima, niet nomineren dan. Ik denk dat het wel een mooie prijs is omdat topsporters en coaches stemmen maar goed.

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 08:26
    • Joeppp

      Posts: 4.709

      Volgens mij waren er nauwelijks sporters aanwezig ook Van der Poel was er niet. Ik vind het wel jammer maar snap alle redenen om er niet bij te zijn ook wel. Wellicht zouden ze " de prijs" anders moeten neerzetten en minder een competitie van maken. Een homage aan de sport zou beter zijn en de sporters die dat jaar een topprestatie hebben geleverd eren zou beter passen.

      • + 3
      • 19 dec 2019 - 08:45
    • Snork

      Posts: 12.659

      Joeppp, d’n spijker op z’n kop. Uiteindelijk wint één iemand en verliezen er twee anderen bij dit soort verkiezingen.
      Ik ben ook voor het eren van de sporters, hommage aan wat ze geleverd hebben. En geen prijzen dus, want voor die sporters telt maar één ding: goud halen in hun sport.

      • + 1
      • 19 dec 2019 - 09:04
    • Nikos

      Posts: 302

      Buiten de mooie hommage aan de "grote 4" (Robben, v Persie, vd Vaart, Sneijder) was dit gala een opeenstapeling van grote fouten en slechte grappen. Ik kan begrijpen dat sporters dit overslaan.

      • + 1
      • 19 dec 2019 - 09:41
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Van Der Poel en Sifan Hassan waren er beiden niet.

      maar Max heeft ook al meerdere keren gezegd dat hij het zinloos vind om verschillende sporten op deze manier te vergelijken

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 09:42
    • Heel dit gala moet met de tijd meegaan en de opzet veranderen

      Wellicht geeft het dan ook meer interesse voor de sporters

      • + 1
      • 19 dec 2019 - 11:38
    • 14 dacht ik

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 22:54
  • zorba

    Posts: 1.535

    Er zijn meer nederlandse sportmensen die horen voor verstappen te staan zijn prestaties waren nu ook niet zo uitzonderlijk 3 races gewonnen wat met vanderpoel,Jeffrey Herlings en de schaatsers

    • + 0
    • 19 dec 2019 - 08:23
    • Snork

      Posts: 12.659

      Ok, maar maak de zin effe af, dan weten we wat je wilde schrijven.

      • + 3
      • 19 dec 2019 - 10:09
    • En de veldrijders en motorcrossers niet te vergeten..

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 20:48
  • Kubica

    Posts: 4.243

    Even over de foto... Enige gelijkenis met Mr Bean zie ik toch wel bij Max... en hij is ook de enige die met een platte klep van z'n cap rondloopt geloof ik...

    • + 1
    • 19 dec 2019 - 08:37
    • Nou die vergelijking mer Mr Bean zie ik niet. Dat max de enige met een platte klep is , snap ik wel.... ziet er niet uit. eerder sullig dan stoer... maar tja smaken verschillen. ...

      • + 2
      • 19 dec 2019 - 09:07
    • Stitch

      Posts: 5.476

      Als je naar de vorm van zijn hoofd kijkt, dan zie je dat een gebogen klep bij hem gewoon een moeilijk verhaal word ...

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 09:25
    • Snork

      Posts: 12.659

      Mr. Bean had een kalkoen op z'n hoofd, geen pet.

      • + 1
      • 19 dec 2019 - 10:10
    • spiderman

      Posts: 206

      Die vergelijking met Mr Bean wordt wel vaker gemaakt. Ook de manier waarop hij soms beweegt, de maniertjes van hem doen me wel eens denken aan Bean ;-)

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 11:41
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Snork

      Nee, Mr. Bean had zijn hoofd IN een kalkoen!

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 11:51
  • Ik

    • + 0
    • 19 dec 2019 - 10:07
    • Snork

      Posts: 12.659

      Jij

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 10:10
    • Ik zat wat te zappen toen ik uitkwam bij dit gala.
      De dames van het handbal team werden net geëerd, en ik moet zeggen dat er 'n aantal zeer mooie vrouwen bij zitten.

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 10:11
    • Ik was wat te rap Snork.....en dat op mijn leeftijd.

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 10:14
    • snailer

      Posts: 5.848

      Pure discriminatie deze verkiezingen. Behalve natuurlijk sportploeg van het jaar. Dat is gender neutraal.
      Dus waar jij het nu over hebt, Ouw-sjagerijn....

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 10:20
    • Mmm, gender neutraal is meer 'n modewoord geworden, ik denk dat daar door de "normale Nederlander" weinig mee wordt gedaan. Ik ben 'n nuchtere Brabander, dus ik doe er helemaal niets mee.....haha.

      • + 3
      • 19 dec 2019 - 10:52
    • snailer

      Posts: 5.848

      In mijn dromen discrimineer ik ook nog gewoon. Ik droom van vrouwen.

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 11:35
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Hij

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 16:54
  • Niemand geeft er een fuck om, incl Max




    s Max

    • + 0
    • 20 dec 2019 - 22:52

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.450
  • Podiums 90
  • Grand Prix 248
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar