user icon

Max Verstappen: "Ik ken de geruchten en speculatie, maar heeft geen invloed op mij"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2019 10:07
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen heeft zich door Sport Bild niet laten verleiden tot het uitspreken van een voorkeur voor Ferrari of Mercedes. Wel stelt hij zich bewust te zijn van de speculatie rond zijn toekomst.

Momenteel bezit Verstappen een contract bij Red Bull Racing dat eind 2020 afloopt. In eerste instantie was er sprake van dat de Nederlander een clausule in zijn contract zou hebben staan dat hij bij tegenvallende prestaties al na 2019 kon vertrekken bij het Oostenrijkse team, maar daar is inmiddels geen sprake meer van. Wel wordt er alweer het een en ander geschreven over waar Verstappen in 2021 zal rijden.

Sport Bild wist de Red Bull-coureur te strikken voor een interview en in de slotvraag wilde het medium iets te weten komen over een voorkeur voor Ferrari of Mercedes. Dat probeerden ze door hem te vragen of hij de muur in zijn woonkamer rood of zilver zou verven. Verstappen antwoordde daarop met 'blauw', omdat 'dit mijn lievelingskleur is'. Als hij toch gedwongen wordt om een keuze te maken, dan kiest hij zilver.

"Dat heeft niets met Mercedes of Ferrari te maken, zilver ziet er simpelweg beter uit op een muur dan rood. Ik weet van de geruchten en speculatie, maar dat heeft helemaal geen invloed op mij. Ik weet wat ik heb en uiteindelijk weet ik wat ik moet doen: ik moet zo snel mogelijk rijden. Dat is waar ik van geniet. Alles wat van buiten komt, stoort mij helemaal niet."

'Kan met Marko ook contract onderhandelen in sauna'

Zodra Verstappen en Red Bull besluiten met elkaar om tafel te gaan voor een nieuw contract, dan kan dat volgens de coureur ook in de sauna gedaan worden. "Ik ben al eens met Helmut Marko in dezelfde spa geweest. Dat zou dus geen probleem zijn. Met Helmut is het altijd prettig, je praat altijd veel over racen, maar ook over privézaken. Waarschijnlijk zou ik in de sauna ook contractbesprekingen met hem kunnen voeren."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Zo, die onderhandelingen voorspellen er alvast heet aan toe te zullen gaan. 😁

    • + 2
    • 26 nov 2019 - 10:15
    • En Marko zit er dan met klamme billen!! ;-)

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 10:35
    • Max trekt die ouwe he-le-maal leeg...

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 12:00
    • Snork

      Posts: 9.968

      Gad-ver-damme, met zo'n ouwe vent een beetje zitten zweten.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 12:46
    • markos

      Posts: 338

      Stoom en kokend water...

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 18:27
    • RSDnl

      Posts: 55

      Ooo dat is Marco zijn tactiek! Gewoon visuele bevestiging!

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 20:39
  • Vooralsnog zit Red Bull in de combinatie met Honda op koers. Ze doen het voor het eerste jaar van de samenwerking uitstekend. Als deze beweging vast gehouden kan worden dan moet hij lekker blijven. Winnen met Red Bull en Honda zou ook gezien de historie prachtig zijn! En Ferrari mag van mij als hij in de 30 is.

    • + 3
    • 26 nov 2019 - 10:27
    • En ik zou het wel mooi vinden als Max na elke behaalde titel een overstap naar een ander team maakt. Er vanuitgaande dát hij ook titels gaat halen natuurlijk.

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 11:25
    • Arie54

      Posts: 3.582

      @Benno329: Zullen we eerst maar eens afwachten of hij überhaupt WC wordt?

      • + 2
      • 26 nov 2019 - 11:50
    • Sieper

      Posts: 1.264

      Hij is niet van porselein.

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 12:57
  • Je kunt je toch niet voorstellen dat je samen met Marko in de sauna zit en dat Marko opstaat en zijn handdoek laat vallen en bukt om hem weer op te rapen.......gadverdamme.

    • + 3
    • 26 nov 2019 - 10:39
    • ik krijg hier een weeïg gevoel in m'n maag

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 10:46
    • Jij hebt duidelijk nog nooit in een sauna gezeten

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 10:48
    • @Ouw-sjagerijn

      Bedankt voor je beeldvorming en ik krijg het de hele dag niet meer van mijn netvlies. :-0

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 10:52
    • Politik

      Posts: 6.426

      Als Max die verrimpelde Janus van Helmut ziet, schrikt hij zo hard dat hij het eerste half jaar niet meer in staat is om zijn handtekening te zetten :)

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 10:52
    • Pappous

      Posts: 846

      Als ik dan zo naar je profielfoto kijk kon er wel eens weinig verschil in zitten Ouw-sjagerijn.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 11:08
    • Als Max de slurf van Helmut ziet dan springt hij op en schreeuwt dan:"GAAT HET BIJTANKEN DAN EINDELIJK TOCH DOOR?!!!"

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 11:10
    • Supersoft

      Posts: 972

      Handoekje weer oppakken.... Maarrrrr, vervolgens weer afkoelen en warm worden in die smerige baden, waar al heel wat stoffige vogelnesten in hebben gezeten, bah! Ik ga nooit meer :-)

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 11:42
    • SuperMax

      Posts: 42

      Beetje flauw hoor. Wacht maar tot je zelf oud bent. ;)

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 12:16
    • Supersoft

      Posts: 972

      Dan ga ik ook niet ;-)

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 12:25
    • Wie zegt dat der Helmut moet bukken om zijn handdoekie op te pikken?

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 12:32
    • Supersoft

      Posts: 972

      Ouwe sjagerijn heeft het erover...

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 15:49
  • Pappous

    Posts: 846

    "Als hij toch gedwongen wordt om een keuze te maken, dan kiest hij zilver." Kom op Max je laat je toch niet dwingen te kiezen door een stel sensatiezoekers?

    • + 0
    • 26 nov 2019 - 11:12
  • Arie54

    Posts: 3.582

    "...en in de slotvraag wilde het medium..." Medium? Zit er iemand met een glazen bol of een bak theeblaadjes?

    • + 0
    • 26 nov 2019 - 11:41
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Medium is correct. Enkelvoud van media.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 12:32
    • snailer

      Posts: 4.280

      Als ik mij elektriciteitsleer lessen herinner, dan staat medium voor waar iets doorheen wordt getransporteerd. Dus bijvoorbeeld lucht, kabel, glasvezel.
      Nu begin ik te snappen waarom ik huist voor dit vak altijd onvoldoendes haal.

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 16:54
  • ´blauw. Maar daarna kies ik toch voor Oranje´. Had hij moeten zeggen.

    Had ook een leuk hintje naar Mclaren kunnen zijn :p

    • + 1
    • 26 nov 2019 - 13:58
    • flyineddy

      Posts: 567

      @ROYALERE
      Haha, vlak voordat ik jouw bericht las dacht ik precies hetzelfde. xD

      Persoonlijk zou ik op dit moment Verstappen ook liever bij Mclaren zien dan bij Mercedes of Ferrari (qua team, niet kijkend naar win kansen).
      Maar het liefst natuurlijk eerst WK met Red Bull. :)

      Eddy.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 19:09
  • AUDI_F1

    Posts: 1.723

    Misschien voor een mercedes amg project one of een Ferrari supercar. Denk dat Verstappen dat wel leuk zou vinden in zijn garage naast zijn Austin Martin Valkyrie.

    • + 0
    • 26 nov 2019 - 21:54

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender