user icon

Lewis Hamilton: "Instagram-post was emotioneel en dat is niet altijd goed"

  • Gepubliceerd op 21 nov 2019 12:18
  • comments 30
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton is dieper ingegaan op zijn cryptische uitspraken die hij recent op Instagram deed. Er zit meer achter, maar de Mercedes-coureur wil niet precies toegeven wat.

Na de Grand Prix van Japan postte Hamilton een aantal berichten waarin hij zich enorm zorgen leek te maken over de klimaatcrisis. Hij zei dat de wereld 'een zooitje' was en hij had het gevoel dat hij 'alles op wilde geven'. In Mexico beantwoordde de zesvoudig wereldkampioen vervolgens vragen over de teksten en in gesprek met de BBC deed hij dat ook.

"Er zit meer achter, maar ik wil daar niet te diep op ingaan. Meestal heb ik mijn hard op de tong, dus het was een emotionele post en dat is niet altijd goed. Het voelde alsof ik met mijn hoofd tegen een muur beukte en geen progressie boekte. Er zijn veel negatieve reacties op wat ik doe en er worden veel vraagtekens gezet bij wat ik doe of zeg."

"Je leeft je leven onder een vergrootglas en de druk voor iedereen die in de spotlights leeft... we zijn slechts mensen, dus op een gegeven moment bezwijk je een beetje. Ik zeg echter altijd dat het niet gaat om hoe je valt, maar hoe je weer opstaat. Ik heb die negativiteit in iets positiefs omgezet en won de volgende race. Als je terugkijkt, dan zie je dat ik vaak de volgende races won als ik een lastige periode gehad had. Daar ligt mijn kracht."

'Laten zien kwetsbaarheid niet altijd verkeerd'

Volgens Hamilton is het logisch dat zijn leven, handelingen en uitspraken onder een vergrootglas liggen, maar makkelijk of prettig vindt hij dat niet direct. "Ik weet dat het leven zo is, maar dat maakt het niet makkelijker. Ik zou zeggen dat ik een complex leven heb. Ik weet zeker dat we dat allemaal hebben, maar ik kan niet zeggen in hoeverre het complex is."

"Ik probeer daar meer open over te zijn, zoals je misschien wel ziet op mijn socials. Er is echter een lijn waar de limiet is en voor mij ging die ene daar net over. Ik heb er echter geen spijt van. Ik denk dat het laten zien van kwetsbaarheid niet altijd slecht is voor de mensen die me volgen en met mij deze reis afleggen. Ze kunnen hierdoor zien dat ik uiteindelijk ook maar een mens ben."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • ronniet

    Posts: 180

    Net een mens. Prima, en door.

    • + 3
    • 21 nov 2019 - 12:26
  • VestAan

    Posts: 273

    Hamilton zou natuurlijk ook vaker de fiets naar het werk kunnen pakken, dat scheelt heel wastCO2 uitstoot en is goed voor de conditie :-)

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 12:30
  • Hard op de tong? :')

    • + 7
    • 21 nov 2019 - 12:33
    • Zonder een mals stukje steak wordt alles hard op de tong!

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 12:35
    • snailer

      Posts: 5.296

      Gelukkig schreven ze hier niet: mijn harde op de tong.

      Dat zou ook door de spellingscontrole zijn gekomen.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 12:44
    • Mikeen

      Posts: 115

      Bah, vieze man die Hamilton.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 12:55
    • Change

      Posts: 13

      Tja, een hart (Hart) op de tong houden vergt aardig wat voetenwerk (Footwork) natuurlijk.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 13:15
    • Het wordt zoeken naar berichten zonder taal of spelfouten sorry Bjorn, maar let eens beter op. Je bent min of meer nog altijd een voorbeeldfunctie.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 14:20
    • Kijk, ik ga geen bericht openen om foutjes te ontdekken, maar hier moest ik best om lachen.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 14:54
  • "Meestal heb ik mijn hard op de tong" ... Liever iets zachts, of bedoeld hij toch zijn kloppend hart ?

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 12:35
  • roelie77

    Posts: 287

    Zo 3 min van mn leven kwijt aan het lezen van dit nietszeggende verhaal

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 12:36
    • Ik zou rap een advocaat bellen om de site aan te klagen voor het stelen van die 3 minuten...

      • + 1
      • 21 nov 2019 - 12:50
    • Knap dat je het volledige verhaal gelezen hebt.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 13:17
    • ik vond het boeiend, ga het zo nog een keer lezen...

      • + 1
      • 21 nov 2019 - 13:19
    • Volgens mij was het verhaal binnen 30 seconden geschreven dus het is me een raadsel waarom jij er twee en een halve minuut (!!!) langer over doet om dezelfde tekst te lezen?

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 13:56
    • Zo'n reacties begrijp ik dus niet.

      Als jij bij het passeren van een muziekwinkel een affiche op de vitrine ziet hangen met : "Gratis lessen bij aankoop van een gitaar",ga jij dan de winkel binnen om hen te vertellen dat je niet geïnteresseerd bent in het aankopen van een gitaar?

      ;)

      • + 1
      • 21 nov 2019 - 14:18
    • Ik raad je niet aan alle reactie's te lezen want je bent zo twee uur verder.. ?

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 15:16
    • @cavallino: je betaalt indirect door deze site te bezoeken waardoor er ook inkomsten worden gegenereerd. Ik vind dat je best een goed geschreven stuk mag verwachten. Een foutje kan maar de stukken hier zijn door Translate gerost en zonder enkele controle hier neergeplemt. Minachting voor de lezer wat mij betreft.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 18:37
    • @hondamp4/4: Okay, daar heb je wel een punt.
      Ik dacht dat roelie77 bedoelde dat het oninteressant was. My bad guys, apologize.

      Toegeven dat ik tegenwoordig makkelijk getriggered wordt, vnl door de larie dat je op (social) media soms leest.

      :)

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 18:46
    • CTRA

      Posts: 3.600

      Je betaalt helemaal niets aan deze site, ook niet indirect.
      Of adverteer jij op deze site?

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 20:22
  • Politik

    Posts: 6.696

    Ben groot fan van de coureur Hamilton, zoals de meesten inmiddels wel weten;)

    Toch wil ik een kritische noot plaatsen bij wat hij zegt en doet.
    In principe moet hij helemaal zelf weten wat hij zegt, denkt of doet. Als hij het lastig vindt dat anderen daar een mening over hebben, zoals hij in dit intervieuw aangeeft, is het misschien een idee om wat minder op sociale media te plaatsen. Feit dat hij dat wel.doet, doet mij vermoeden dat het allemaal wel.meevalt met dat hij het lastig vindt.

    Daarbij moet Lewis goed begrijpen, dat zijn mening gewaardeerd wordt, maar dat hij ook moet begrijpen dat er mensen zijn die anders over bepaalde zaken denken en bijvoorbeeld wel graag een dikke steak eten.
    Leven en laten leven zou ik zeggen.

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 13:00
    • helemaal mee eens, Lewis zijn leven zal op momenten ook complex zijn, net zoals het leven van ieder ander, maar zodra je veel zaken deelt op social media dan zullen mensen er automatisch een mening over vormen, en die is nou eenmaal niet altijd positief, dat zal hij moeten accepteren, hij legt zijn eigen privé als het ware ook een beetje onder dat vergrootglas.
      Die posts zal hij geplaatst hebben in een opwelling, en nadien wat geschrokken van alle negativiteit..
      Wijze les, niet altijd alles plaatsen wat in je opkomt dus.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 13:10
    • snailer

      Posts: 5.296

      Hamilton doet mij enorm verbazen. Telkens weer eigenlijk. Dit seizoen vind ik hem veel sympathieker dan ooit eigenlijk. Is behoorlijk open en lijkt ook behoorlijk eerlijk.
      Maar soms gedraagt hij zich erg apart. Kleding tijdens modeshows, ik kan me niet voorstellen dat hij die kleding mooi vindt (wat hij blijkbaar wel vindt), zo'n onverklaarbare foto op instagram in een badkamer (ik dacht dat het niet van hem kwam eigenlijk), die vreemde muts die hij droeg tijdens een race weekend terwijl het niet echt koud was.
      Dat soort gedrag zie je vaak bij mensen die het geestelijk moeilijk hebben.

      Dit jaar was hij niet bepaald foutloos, in tegenstelling tot vorig jaar waar hij wel behoorlijk foutloos was. Maar hij heeft er ook races bij gehad waar ongelofelijk goed was. Denk aan Hongarije en eigenlijk nu in Brazilie ook. Hij liet zelfs emoties tonen. In ieder geval meer dan anders. Hij vloekte zelfs een paar maal toen Max er voorbij stak.Maar de twee races gaf hij alles en het verschil met zijn teamgenoot was enorm groot. Ongelofelijke rijder.

      Bij mij is hij echt wel opgeschoven in mijn rijtje van favorieten. Er is natuurlijk ook plaats. Kvyatt en Grossjean zijn er uit gevallen.

      Prachtige kerel die Hamilton.

      • + 4
      • 21 nov 2019 - 13:49
  • jd2000

    Posts: 4.808

    Dus?........ Wat een warrige bullshit. Hij heeft moeite mee reacties die hij krijgt op social media. Zou zeggen, post ze dan niet.

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 13:25
  • John6

    Posts: 5.255

    Lewis goede rijder, de rest boeit mij niet wat hij uitspookt.

    • + 1
    • 21 nov 2019 - 13:32
  • racer013

    Posts: 350

    Was zeker in zijn privéjet dat hij zich zo zorgde maakte over het milieu.

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 17:57
    • Welke privéjet?

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 18:30
    • Rvb1979

      Posts: 329

      # zwartbaard hij vliegt niet met een lijnvlucht dat is zeker . Dus ben bang dat ie regelmatig in een privejet zit welke dat precies is is niet echt relevant . Laten we het zo zeggen zijn carbon footprint is een stuk groter dan die van mijn en ik ga elke dag met auto naar het werk

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 19:16
    • En ik ben bang dat hij zijn privéjet al een hele tijd terug heeft verkocht...

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 20:08
    • Rvb1979

      Posts: 329

      Gaat ie op de fiets naar abu dhabi

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 20:22

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park