'Nico Rosberg na teleurstellend seizoen mogelijk naar Red Bull Racing'
- Gepubliceerd op 15 apr 2011 00:39
-
15
- Door: Robin Smeets
Dat weet het Duitse Bild te melden. Red Bull Racing heeft Sebastian Vettel tot en met 2012 gecontracteerd, maar het huidige dienstverband met Mark Webber loopt aan het einde van dit seizoen af. De Red Bull Racing-leiding heeft aangegeven graag verder te willen met de Australiër als hij mee kan blijven strijden aan de kop van het veld.
Echter, ook zij kijken verder dan het huidige rijdersduo. "Nico Rosberg is een goede coureur. Misschien komt hij wel helemaal los als hij eenmaal zijn eerste overwinning heeft gescoord", vertelde Red Bull's Helmut Marko tegen Bild.
Rosberg wil het echter nog niet over een mogelijk vertrek bij Mercedes GP hebben en blijft zich concentreren op het huidige seizoen. "Onze auto heeft zijn sterke punten, maar ook zeker nog zwakke kanten. We blijven ons daarom concentreren op de inhaalslag die we moeten maken", aldus de Duitser.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 2.223
Duitse Bild, Duitse coureur, plek bij een winnend team, wishfull thinking of realiteit?
We zijn net twee races onderweg en nu al dit soort speculaties, lijkt me toch niet echt een jofele zaak.
Daarbij, denk ik niet dat Rosberg meer bij Red Bull Racing zal laten zien dan Webber doet. Geen slechte rijder die Rosberg, maar ik zie het nog niet gebeuren
Posts: 2.852
Je doet Rosberg toch ongelofelijk tekort als je hem inschat op het niveau van Webber.
Posts: 587
Je openingszin zegt alles.
Het Duitse Bild is nou niet bepaald \'n hoogwaardig journalistiek blad.
Posts: 1.434
Ja, zulke berichten krijg je als je achter schumacher finished.
Posts: 533
Bild, een beetje zoals de Story in Nederland of The Sun in Engeland.
Niks van geloven.
Posts: 880
Wat een onzin. Rosberg zit daar heerlijk op zijn plek, en als je formule1.nl mag geloven, en dat kan doorgaans goed, dan heeft hij dit gerucht al ontkend.
Bovendien, waarom zou Red Bull kiezen voor twee Duitsers? Het heeft met Buemi en Alguersuari talentjes in huis. Vergeet ook Ricciardo niet. En van de \'losse\' coureurs zou ik eerder verwachten dat ze naast Vettel een overduidelijke nummer 2 gaan zetten. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat Webber nu zo behandeld wordt!
Posts: 11.414
Zou wel mooi zijn. Rosberg verdient het zeker om ook een keer een winnende auto te krijgen.
Posts: 18.535
Absoluut. Hij lijkt ook een van de meest complete coureurs van de grid.
Posts: 2.852
Ik zou het hem absoluut gunnen! Zou graag zien wat er met deze jongen gebeurt als hij echt een winnende bolide krijgt.
Posts: 587
Daar heb ik \'n dubbel gevoel over.
Aan de ene kant verdiend zijn talent \'n topauto waarmee hij dan zeker voor de titel kan strijden ,maar aan de andere kant vind ik het wel grappig dat de Mercedes geen topauto is.
Maar dat komt meer door de manier waarop hij het door mij geliefde Williams heeft verlaten.
Posts: 962
Hij verdient dat zeker ja. Ik zou hem graag zien strijden met de grote mannen! Hij is inderdaad heel compleet; snel in de kwalificaties, bedachtzaam in de race (meestal) en niet veel echt domme acties. Maar goed, Mercedes lijkt me toch een capabel team, gek dat ze niet iets hebben kunnen bouwen wat dichter in de buurt zit bij RBR en McLaren, zeker met Ross Brawn aan hun zijde.
Posts: 4.499
RedBull lijkt wel onrust te willen zaaien, eerst Hamilton, nu Rosberg... Ik denk dat na de GP van China Helmut Marko beweert dat Alonso graag naar RedBull komt...
Helmut Marko is voor mij de belangrijkste reden om geen sympathie voor RedBull te kunnen hebben...
Posts: 2.267
ik ben inderdaad ook geen fan van Hemut Marko
Posts: 2.885
Misschien heft dat steentje in zijn oog - Frankrijk 1972 - ook zijn hersens aangetast in plaats van alleen zijn oog?
Sorry, beetje ongepast misschien, maar ik ben het wel met de twee bovenstaande reacties eens.
Posts: 445
Jos Verstappen na teleurstellende carrière mogelijk naar Red Bull Racing.