user icon
user icon

Video: Verstappen kibbelt tijdens persconferentie: "Dit is mijn derde pole position"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2019 10:52
  • comments 56
  • Door: Bjorn Smit

Statistieken liegen niet, of gebeurt dat soms toch? Max Verstappen is het er in ieder geval niet mee eens dat hij pole position in Brazilië de boeken in gaat als de tweede van zijn carrière.

Na afloop van de kwalificatie op Interlagos meldde Verstappen zich bij de persconferentie, waar hij als snelste man uit Q3 plaats mocht nemen. Het was de derde keer in zijn carrière dat de Nederlander de snelste was in de kwalificatie, nadat hij dat eerder in Hongarije en Mexico was. Bij het laatstgenoemde weekend kreeg de Nederlander echter een gridstraf en daardoor schoof de pole voor de statistieken door naar Charles Leclerc.

Tijdens de persconferentie introduceerde de gespreksleider Verstappen als tweevoudig polesitter, maar daar kon de coureur van Red Bull Racing zich absoluut niet in vinden. In woord en gebaar maakte hij dat ook duidelijk. "Je zei twee, maar ik heb er drie. Voor mezelf is dit mijn derde pole position", begon Verstappen zijn verhaal.

 

Reacties (56)

Login om te reageren
  • Voor hem persoonlijk wel. Maar regels zijn regels Maxie. 2.

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 10:57
    • inderdaad, ik snap niet dat daar überhaupt discussie over is. Hij start nu voor de tweede keer vanaf P1 dus z’n tweede pole.

      • + 3
      • 17 nov 2019 - 11:00
    • Hij is wel lekker opstandig de laatste tijd :p

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 11:01
    • nelism

      Posts: 338

      Dat is gelul

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 11:45
    • Het gaat niet over regels of wat de officiële statistiek zegt. Dat begrijpt iedereen. Daar gaat de discussie dan ook niet over. Max ziet het als zijn derde pole. En dat lijkt me een alleszins redelijk gevoelen.

      • + 8
      • 17 nov 2019 - 12:09
    • Snork

      Posts: 6.355

      Ik kan hier wel om lachen. Wat een mannetje.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:42
    • Dus iedereen die een gridstraf heeft gehad, en Pole had getraind is die ook kwijt geraakt. No way die mochten hem houden. al was deze tijd ontnomen was hij nog de Polesitter, gewoon weer een lompe actie van de Fia en de rest. En hijzelf was ook niet erg slim met het antwoord uiteraard.

      • + 3
      • 17 nov 2019 - 12:44
    • wibi

      Posts: 3.828

      Hij heeft 3 (drie) pole positions, maar startte er mar 2 (twee) op de 1e plaats...

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 13:02
    • Nee hij heeft 3x de snelste tijd maar 2 pole positions. Waar denk je dat het woord “position” in de term “pole position” op slaat? ;)

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 13:12
    • Net zoals ik Canada Vettel zijn 1e overwinning vind dit jaar. Ondanks de statistieken staat Vettel bij mij gewoon op 2 overwinningen.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 13:57
    • JV

      Posts: 1.641

      @pallmall
      Als je de snelste tijd neerzet in Q3 heb je pole.
      Maar als je door bijv. Een motor wissel 10 plaatsen straf krijgt start je niet op pole maar telt hij wel.
      En dat is nu precies wat Max bedoeld.
      Ze hadden gewoon zijn laatste tijd af moeten nemen.
      Het was zowel een fout van Max als het team als de stewards.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 15:07
  • Hij heeft groot gelijk.

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 10:59
    • marcio

      Posts: 2.200

      Tuurlijk😆😂

      • + 3
      • 17 nov 2019 - 11:05
    • WC MAX

      Posts: 2.064

      50/50
      Hij was overduidelijk de snelste tijdens die kwalificatie, dus op pure snelheid.....ja, dan snap ik hem wel. Hij heeft de concurrentie afgetroefd.
      Echter telt de pole volgens de regels gewoon niet, dus aan net einde van het verhaal staat Max gewoon op 2 pole's.

      Beetje zoals Vettel in Canada, toen hij aan het einde van de race de borden verplaatste: zijn gevoel was anders dan wat de heren achter de groene tafel hadden besloten.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 11:14
  • Max heeft gewoon gelijk.
    Zijn 1e tijd in Q3 kwam niemand al meer aan en zijn 2e tsja daar is genoeg over gezegd.
    Zijn pole werd 'm ontnomen,maar hij reed 'm weldegelijk.

    • + 12
    • 17 nov 2019 - 11:14
    • RBRFIRST

      Posts: 505

      Alleen jammer dat Vettel en Hamilton zo'n last hadden van hun kortetermijngeheugen. Die begrepen er niets van hoe het kwam dat RBR en Honda ineens zo snel waren. Mexico zat duidelijk niet meer in hun achterhoofd.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 14:23
  • Laat 'm die wedstrijd nou maar gewoon winnen straks.
    Pole of niet, de vorige keer in Hongarije werd 'ie er toch echt op snelheid afgereden door Hamilton.
    Dat zie ik zomaar weer gebeuren vandaag.

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 11:14
    • Kan. Max heeft al zijn races gewonnen achter de pole. Maar wat wil je zeggen? Dat een pole niks voorstelt?

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 11:20
  • Die lichaamstaal van Hamilton en Vettel, priceless! Max denkt "Dikke l*l, 3 bier"! ;)

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 11:15
    • *die lichaamstaal?
      Zoals in "die nektasje"?

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 11:21
    • Vooral die 3 vingertjes zijn droog :p

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 11:21
  • Die hele persconferentie is hilarisch. Non stop plaagstoten en grapjes heen en weer

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 11:25
    • M@X

      Posts: 542

      Waar kan je die vinden?

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 11:25
    • Geen idee M@X, het zou handig zijn als er een dienst zou bestaan waar je filmpjes in uploaden zodat anderen die kunnen bekijken. Volgens mij loop je helemaal binnen als je zoiets ontwerpt.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:12
    • in = kan

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:13
    • Patrace

      Posts: 2.057

      @PM: inderdaad. Maar die inkomsten mag je vervolgens besteden aan juridische procedures. :-)
      Maar ben het wel met je eens: het zou wel mooi zijn als je foto's, video's en geluidsfragmenten zou mogen toevoegen aan een reactie. Hoewel dat wellicht één grote kermis wordt als iedereen dat te pas en te onpas doet.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:22
    • Haha ik was een beetje aan het dollen Patrace, ik doelde uiteraard op YouTube, daar is de persco gewoon terug te kijken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:24
    • John6

      Posts: 3.426

      Ik heb het niet getest, maar normaal als je het in Google checkt dan komt er altijd wel een link uit, maar youtube staat ook meest we liets, www.youtube.com/watch?v=YELxedMTwlY

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:26
    • Overigens zou ik het wel geweldig vinden als we hier GIFjes zouden kunnen plaatsen. Vaak zegt één gifje meer dan een reactie van 100 woorden.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:30
    • M@X

      Posts: 542

      Ghehe thx guys. Normaal indexeert Google de video’s van YouTube wel. Deze keer niet. Had met mijn luie hoofd alleen op Google en de site van de FIA en de site van de F1 gekeken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 13:58
  • Joeppp

    Posts: 2.222

    Jaja, en Vettel heeft Canada gewonnen...

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 11:44
    • RBH2019

      Posts: 1.583

      Ach zo voelde Vettel het zelf wel ja, of heb je niet gezien dat hij de borden verplaatste na de race? Dus ook voor dertigers ligt dit gevoelig.

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 11:47
  • meister

    Posts: 2.202

    Dus als LEC pole haalde had ie hem dus ook niet officieel vanwege zijn tien plekken straf..?

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 11:54
    • Klopt.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 12:02
    • meister

      Posts: 2.202

      Ok, dan is het eerlijk.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 12:23
    • Schumacher pakte in Monaco 2012 ook pole die hij door een eerder opgelopen gridstraf verloor. Die pole is ook niet bij de heer Schumacher in de recordboeken gekomen, dus de F1 is wat dat betreft altijd al consequent geweest

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 12:40
  • josdaboss

    Posts: 318

    Hij moet ophouden zo kinderachtig te doen en eens volwassen te worden. Hij reed onder geel te hard... klaar, niet huilen en doorgaan. Begint trekjes van zijn vader te krijgen.

    • + 7
    • 17 nov 2019 - 12:09
    • jd2000

      Posts: 3.039

      tjonge jonge als je geeneens sarcasme/humor kan onderscheiden van kinderachtig doen...... Z,n vader erbij halen... Wat ben jij een zuurpruim zeg.

      • + 9
      • 17 nov 2019 - 12:17
    • josdaboss

      Posts: 318

      @jd2000 Volgens mij haalt iedereen zijn vader er bij, want die heeft hem eerder daar gebracht waar hij nu is. Het was geen sarcasme wat De Heer Verstappen liet zien, hij meende het echt.. Snap best dat je me een zuurpruim vindt, immers als je niet goed over zijne Heiligheid praat hier.....

      • + 5
      • 17 nov 2019 - 12:44
    • jd2000

      Posts: 3.039

      Dat jij Max heilig verklaard moet je zelf weten. Maar dit is zeiken om het zeiken.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 14:22
  • Terecht, anders kun je nooit van P4 starten met 3 plaatsen gridstraf

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 12:38
  • Grappig hoe sommigen het woord 'third' uitspraken als 'turd' wat drol betekent in het Engels :-)

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 12:44
    • die pole was ook net zoveel waard. Dus nu klopt het wel :p

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 13:01
    • @krombacher

      Die uitspraak van Max bij "Turd" viel me ook op! Zo sprak mijn opa waarschijnlijk Engels.

      En toch is Max z'n Engels vrij goed, maar hier en daar kan hij nog wat aan de uitspraak doen.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 14:56
    • Nee, dan Heidfeld.
      youtu.be/aPk8b00gSbI

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 17:45
    • Nog geen Van Gaal. ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 08:15
  • Dit was een schitterende pole Verstappen, nu niet kinderachtig gaan doen, dat geeft afbreuk aan je prestatie.
    Die afgenomen pole was terecht, dus die is er niet.

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 13:01
    • Gek dat de regels voor iedereen moeten gelden,maar als het nadelig voor hem wordt gaat Max mokken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 13:17
    • John6

      Posts: 3.426

      Moment was grappig daar ging het om, hij weet ook wel dat hij niet geteld word, maar max mag alleen ja en amen zeggen, lol.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 14:07
  • louc_

    Posts: 2.200

    Geef het kindje zijn 3de pole anders blijft ie zeuren.

    • + 3
    • 17 nov 2019 - 13:03
  • Kan zn energie beter ergens anders in stoppen... Zo zinloos....

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 13:05
  • Pappous

    Posts: 686

    Schijnbaar wil Max op dat gebied niet volwassen worden, jammer.

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 13:26
  • Musicman

    Posts: 42

    was gewoon een grapje , net als Vettel die honda nu van valsspelen beschuldigde omdat ze sneller waren ,met een knipoog .

    worden toch ook geen serieuze artikels over geplaats "VETTEL BESCHULDIGD HONDA VAN VALSSPELEN "

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 13:30
  • Het is mij ontgaan waarom zijn pole in Mexico niet als pole de boeken in is gegaan. Gewoonlijk doet een gridstraf daar geen afbreuk aan.

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 13:34
    • O, wacht. Dit is niet zo... Wel Raarrrrr.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 13:38
  • stephen

    Posts: 111

    “Can we agree that this was my third pole, so I can agree to answer your questions.”

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 13:36

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender