user icon
user icon

Esteban Ocon: "Natuurlijk is de wereldtitel mijn doel, anders blijf ik wel thuis"

  • Gepubliceerd op 08 nov 2019 16:35
  • comments 30
  • Door: Bjorn Smit

Esteban Ocon keert komend jaar na een seizoen afwezigheid terug in de Formule 1 als vaste coureur. De Fransman heeft zichzelf nog steeds ten doel gesteld om wereldkampioen te worden.

Ocon debuteerde in 2016 in de Formule 1 bij Manor en kwam in 2017 bij Force India terecht. Na twee seizoenen moest de junior van Mercedes daar echter het veld ruimen: hij moest plaatsmaken voor Lance Stroll, die daarmee voor het in Racing Point omgedoopte team van zijn vader ging rijden. Ocon kon nergens heen voor 2019, maar is in 2020 keert hij terug.

Dat doet de Fransman bij Renault, waar hij de positie van Nico Hülkenberg inneemt. Zijn doel is niet veranderd: uiteindelijk moet er een wereldtitel gaan komen voor Ocon. "Mijn doel is nog steeds om wereldkampioen te worden in de Formule 1. Anders kan ik beter thuisblijven. Ik ben een coureur en ik droom dus van het hoogst haalbare. Dat is het behalen van de wereldtitel", vertelde hij aan Sky Italia.

Ocon heeft zijn ervaringen bij Mercedes als derde coureur optimaal benut. "Ik heb dit seizoen heel veel bijgeleerd bij Mercedes. Ik heb een heel andere zijde van het verhaal gezien als die je normaal ziet als coureur. De ervaringen die ik dit jaar heb opgedaan, komen absoluut van pas in de rest van mijn carrière. Ik heb dit jaar bijvoorbeeld veel geleerd van de andere teamleden en de manier waarop zij een raceweekend beleven."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Hij weet wel bij welk merk hij gaat rijden? (Grapje) Na ja, is natuurlijk voor elke topsporter het doel,,, ‘t hoogst haalbare in je sport ... Geen gelul over de olympische-gedachte, dus ambitie,, ambitieus,, niks mis mee.... Ben nu al benieuwd hoe het duel Ocon — Ricciardo uitpakt...

    • + 1
    • 8 nov 2019 - 16:49
    • chassis

      Posts: 273

      Naar dat onderlinge duel ben ik dus ook echt heel benieuwd. Dat gaat echt wel vuurwerk opleveren.

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 18:39
    • Ik ben bang dat men bij Renault mede-Fransoos Ocon gaan voortrekken. Helemaal mocht Daniel signalen afgeven dat hij niet wil blijven

      • + 2
      • 8 nov 2019 - 18:53
    • Maximo

      Posts: 5.839

      Ik mag ‘m niet en dat was al ten tijde van de karts waar hij vaak verzuurd was dat hij niet op kon tegen de jongere Max en volgens mij ook daarom relatief snel de overstap maakte naar de juniorklassen.

      Maar even afgezien van dat het bij sport leuk is om een favoriet te hebben en ook iemand die je juist liever ziet ziet winnen. Ik moet wel erkennen dat Ocon een onvoorstelbare ambitie en bezeten fanatisme heeft om kost wat kost te winnen van iedereen en in zijn geval het liefst van Max.

      Sport heeft helden en vijanden nodig om het episch te maken en om die reden ben ik blij dat hij er volgend jaar weer bij is.

      • + 5
      • 8 nov 2019 - 19:15
    • aesop

      Posts: 638

      @rogierhier
      Zou wel bijzonder zijn, de coureur aan wie je 25 miljoen per jaar betaalt benadelen ...

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 14:12
  • Blijf maar thuis.

    • + 5
    • 8 nov 2019 - 16:54
    • AUDI_F1

      Posts: 1.421

      Yes en Hulkenberg in de F1..

      • + 1
      • 8 nov 2019 - 17:04
    • Och God, wat een oud zeer weer. Ocon heeft talent genoeg om thuis te horen in de F1. De Hulk heeft bijna tien jaar de kans gehad en er niks van terecht gebracht.

      • + 8
      • 8 nov 2019 - 17:33
    • Fijn dat hij er weer bij is inderdaad. Zeker voldoende talent om weer in te mogen stappen. Nu zal hij bij Renault niet voor het kampioenschap gaan maar ben benieuwd wat hij kan laten zien tegen Ricciardo

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 21:40
  • mediF1

    Posts: 2.662

    gaat hem wel lukken sterker nog denk wel meer dan 1 maal. Riciardo is gewaarschuwd Estebam komt er aan.

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 17:01
  • Pappous

    Posts: 558

    "Ik ben een coureur en ik droom dus van het hoogst haalbare" Niets mis mee, alleen zijn dromen nog wel eens bedrog. De tijd zal ons leren wat er van terecht komt.

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 17:06
    • Niks mis mee idd. Ik droomde ook van de beste job, de mooiste vrouw en het gelukkigste leven. Je moet het zelf wel achterna jagen, anders komt er niks van.

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 17:35
    • @f1 benelux, en? Is het u gelukt? ik heb het ook nagejaagd maar niet gered. Ik heb nooit de job gehad die ik echt had gewild. En ook niet het gelukkigste leven. Maar ik ben wel blij met mijn vrouw.

      • + 3
      • 8 nov 2019 - 23:37
    • Ik heb een fijne job, een droomvrouwtje en twee schatten van kinderen. Ik mag niet klagen. 't Is ooit anders geweest en er zijn altijd wel dingen die je anders zou willen maar ik wil alleszins met niemand ruilen.

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 11:09
    • Ah, dat is mooi om te lezen. Het is u gegund! :)

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 15:33
    • Aah :) thanks man!! Ik gun U ook het allerbeste 👍

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 17:27
    • Trelas

      Posts: 542

      'en? Is het u gelukt? ik heb het ook nagejaagd maar niet gered. Ik heb nooit de job gehad die ik echt had gewild. En ook niet het gelukkigste leven. Maar ik ben wel blij met mijn vrouw.'

      @Gilles Villeneuve mijn eerste held...! Je vrouw zit zeker mee te lezen? ;-)

      • + 0
      • 11 nov 2019 - 09:15
  • DJJeffHax

    Posts: 552

    Heeft teveel op Max verstappen gelet met zijn uitspraken.
    Is net een Pappagaai. :-D

    • + 2
    • 8 nov 2019 - 17:33
    • Zat al te wachten tot Max erbij kwam. pffff

      • + 2
      • 8 nov 2019 - 19:14
    • SEN1

      Posts: 645

      Typische reactie van een leclerc fanboy

      • + 6
      • 8 nov 2019 - 20:08
    • MCL34

      Posts: 392

      Ondertussen hebben Max en Ocon beide nog geen F1 titel op zak en rijd Max al jaren voor een top team en Ocon niet

      • + 1
      • 8 nov 2019 - 22:40
    • @MCL34 Je weet dat er maar 1 persoon WK kan worden per jaar? Overigens als hij echt goed was geweest, had hij al een MGP gezeten, ze hebben ook geprobeerd Max aan te trekken en Ocon hebben ze een jaartje aan de kant gezet.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 13:47
    • "ze hebben ook geprobeerd Max aan te trekken "

      Enigszins ook bewijs hiervan?

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 19:15
    • DJJeffHax

      Posts: 552

      Dat is toch wel een duidelijke zaak dat MGP Max wil hebben?
      Wilden ze al voordat hij in de F1 terecht kwam.
      Ze konden hem alleen toen nog geen zitje geven.
      Daarom is Kamp Verstappen met RBR in zee gegaan.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 20:47
    • Uit zijn reactie kan ik opmaken dat ze Verstappen vorig seizoen wilden hebben. Vooraf zijn F1-carrière wilde ze hem, maar niet voor een zitje

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 22:39
  • Yes we con!

    • + 2
    • 8 nov 2019 - 18:33
  • pacoramon

    Posts: 526

    ocon ik vind je een toffe rijder maar hoop wel dat je zoek gereden word door ricciardo

    • + 1
    • 9 nov 2019 - 10:52

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar