user icon
user icon

Codemasters tot en met 2025 maker van officiële Formule 1-games

  • Gepubliceerd op 01 nov 2019 12:00
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Codemasters zal voorlopig de maker van de officiële games van de Formule 1 blijven. De gamemaker heeft een contract tot 2025 getekend met de sport, waarbij er een optie is voor nog twee jaren.

De samenwerking tussen de Formule 1 en Codemasters begon al in 2008, waarna in 2009 met F1 2009 het eerste spel voor de Wii en Playstation Portable in de winkels lag. In 2010 kwam F1 2010 uit, waarmee voor het eerst ook de PC en de consoles van Sony (Playstation) en Microsoft (Xbox) bediend werden. Sindsdien is er ieder jaar een nieuwe versie van de game uitgekomen en dat zal dus tot 2025 blijven gebeuren.

Daar blijft het mogelijk niet bij, zo verklaarde Codemasters in een verklaring op haar website. De gameontwikkelaar heeft ook een optie om het contract met twee extra jaren te verlengen. Daardoor zouden de rechten voor de F1-games tot eind 2027 in handen kunnen blijven van Codemasters. "We zijn blij dat we onze lange samenwerking met de koningsklasse van de autosport kunnen verlengen", verklaart Frank Sagnier, CEO van Codemasters.

"Zowel de sport als de gamefranchise gaan van hoogtepunt naar hoogtepunt en de komst van nieuwe platforms, bedrijfsmodellen en gebieden, gecombineerd met de  snelle groei van de F1 Esports Series, geeft ons een springplank naar nog groter succes. Ik kijk ernaar uit te zien hoe het team blijft innoveren om onze huidige spelers en nieuwe fans te verrassen en verlichten met de spannende wereld van de F1."

Frank Arthofer, Director of Digital and Licensing bij de F1, verklaarde het volgende: "Sinds 2008 is Codemasters een waardevolle partner voor de franchise door consistent games van de hoogste kwaliteit te maken en fans in staat te stellen dichter bij de wereld van de F1 te komen. We hebben een gedeelde visie om de aantrekkingskracht van de F1 te vergroten en de officiële videogame blijft daar een belangrijk onderdeel van."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ze zijn el beter geworden in dit, alleen hebben ze nog werk nodig,
    Bijvoorbeeld setups maken, waarom zou je dit niet per track kunnen saven? hiermee bedoel ik als je naar de setups gaat krijg je een last van elke setup voor elke track.... Wie dacht dat dat slim was?
    Sorteer per track!
    Het zou ook leuk zijn als je bijv een eigen team kan beginnen met eigen kleuren enz, en dat je een sort van manager rol erin kan krijgen zodat je de rijder naast je kan kiezen (met een max budget die beter word wanneer je natuurlijk meer binnen haalt)

    En feedback mag ook nog wel wat beter

    • + 2
    • 1 nov 2019 - 12:11
  • Als ik de versies van de laatste jaren bekijk zit er te weinig vooruitgang in naar mijn zin. Begin maar eens een leuke versie te ontwikkelen voor de VR-bril. Doe mij intussen maar Dirt Rally, .. Forza Horizon of Asetto Corsa.

    • + 2
    • 1 nov 2019 - 12:21
    • Roy

      Posts: 2.172

      De games die je opnoemt zijn meer sim racers he?!

      Er is nog zeker genoeg te verbeteren, maar ik vind dat ze al wel op de goede weg zijn met bijv. de release date. Eerder kwam hij na de zomerstop uit, nu al aanzienlijk eerder. Ook de F2 2018 + 2019 is een goede toevoeging. Er zit nog meer in het vat. En dat is maar goed ook, vooruit strevend blijven kijken. Sinds deze editie heb ik juist voor het eerst sinds tijden niet het copy-paste gevoel. Dat gevoel wat ik altijd bij Fifa enzo heb.

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 13:35
    • ProjectCars2 is mijn dingetje.
      Ik ben er niet goed in, maar het realisme is super en dat maakt het iedere race weer tot een avontuur.

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 14:24
    • @diszaidup, wat vooral goed is aan Project cars 2 is de manier van setups maken! Je verteld wat je voelt en dan zegt de enegineer wat hij veranderd en doet dat ook!

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 15:16
    • Tja, als je de enige bent met een F1 licentie is er dus geen concurrentie en dus ook weinig druk om echt door te ontwikkelen en gamers meer waard voor hun geld te geven.. Mensen kopen het toch wel omdat je de enige bent.. Vandaar dat ik liever zie dat dit soort licenties niet exclusief verkocht worden, maar helaas..

      • + 1
      • 1 nov 2019 - 17:44
  • Als ze eens wat meer liefde tonen voor het online gedeelte.. Die is zoals altijd Bugged als wat en amper fatsoenlijk te spelen

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 13:04
  • mgf1

    Posts: 215

    Zou het vet vinden als ze commentaar toevoegen... en volksliederen op podium..voor ps4 game best aardig maar kan niet op tegen pc simmers zoals iracing of rfactor 2... wie weet dat er deuren openen voor ps als de ps5 uitkomt.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 13:42
  • Luisteren naar de community en bug-fixes. Dat mogen ze van mij doen.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 14:56
  • Damage model is om te huilen zo slecht..GP2 van Geoff Crammond was hierin al veel beter.
    en dan praat ik over 1995 ofzo

    • + 1
    • 1 nov 2019 - 15:41
  • Ik blijf het jammer vinden dat het om een exclusieve licentie gaat en dat niet meer ontwikkelaars zo'n licentie kunnen kopen om een officiële F1 game te kunnen maken.. Dan krijg je concurrentie en gaat de kwaliteit en waarde voor je geld waarschijnlijk omhoog.. Nu kun je als F1 fan alleen bij de Codemaster games terecht, geen andere keuze behalve helemaal geen F1 game spelen..

    • + 1
    • 1 nov 2019 - 17:40

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar