user icon
user icon

Organisatie Nederlandse Grand Prix loopt 'enorm voor op schema volgens FOM'

  • Gepubliceerd op 24 okt 2019 16:18
  • comments 32
  • Door: Bjorn Smit

Circuit Zandvoort heeft nog een half jaar de tijd om op tijd klaar te zijn voor de terugkeer van de Formule 1. Volgens Dutch GP-directeur Imre van Leeuwen liggen de organisatie en het circuit 'enorm voor op schema'.

Tussen 1 en 3 mei 2020 staat de Nederlandse Grand Prix na 35 jaar weer op het programma. Om de race plaats te kunnen laten vinden, gaat het circuit nog op de schop. Er worden meer tribunes gebouwd, het pitcomplex wordt uitgebreid, het circuit zal op sommige plekken verbreed worden en de laatste bocht krijgt een banking. Dit alles zal in de komende vijf tot zes maanden gedaan moeten worden.

Zorgen daarover zijn er niet bij Dutch GP, de organisator van de race. Van Leeuwen stelde in de podcast The Road to Zandvoort dat ze volgens de FOM voor op schema liggen. "Als we de FOM mogen geloven, lopen we enorm voor op schema. Dat is het enige referentiekader wat we hebben. We zijn op dit moment geen dingen meer aan het verzinnen, maar alles zit nu in de uitvoerende fase."

"De aankomende tijd zijn er vooral mijlpalen qua vergunningen. Daar hangen data aan waarop deze ingediend moeten zijn. Dat zijn ook harde deadlines. Qua communicatie kan je natuurlijk een beetje schuiven. De werkzaamheden verschuiven natuurlijk wel een beetje. Het is niet zo dat de dertig mensen nu alleen met vergunningen bezig zijn en over drie maanden alleen met de catering. Alles gebeurt nu parallel aan elkaar."

Geen sprake van strijd met TT Circuit Assen

Voordat Circuit Zandvoort in mei officieel naar buiten kon brengen dat de Formule 1 vanaf 2020 terugkeert op het Noord-Hollandse circuit in de duinen, leek er sprake te zijn van een heuse strijd voor de organisatie van de Nederlandse Grand Prix. TT Circuit Assen leek zich hierbij nadrukkelijk te melden als kandidaat door regelmatig de publiciteit te zoeken.

Dutch GP heeft hier echter weinig van gemerkt. Volgens Van Leeuwen werd die strijd vooral in de media uitgevochten, maar was er bij de FOM niets over bekend. "In de media was die strijd er, maar daar heb ik met de FOM aan tafel niets van gemerkt. Ik weet dat wij met de FOM hebben gezeten. Zodra we vroegen over de herrie in Nederland rond Assen, keken ze ons aan en stelden ze niet te weten waarom."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Het scheelt natuurlijk enorm als je niet op vergunningen hoeft te wachten.

    • + 3
    • 24 okt 2019 - 16:28
    • Een visvergunnig sla je zo aan de haak ;)

      • + 6
      • 24 okt 2019 - 16:55
  • Van Leeuwen: 'Geen sprake van strijd met Assen geweest' …
    Was het niet dezelfde Van Leeuwen die voordat er ook maar iets beslist was, nadrukkelijk aangaf dat het Zandvoort moest en zou worden?
    Dat er een schema is en dat Zandvoort op één of andere manier probeert het voor mekaar te krijgen dat zal allemaal wel, maar dit soort praatjes van dit soort bobo's kunnen we missen als kiespijn.

    • + 5
    • 24 okt 2019 - 16:30
    • Nou ja dat er een schema is.. Hij moet bij de FOM vragen op hij op schema ligt die koekenbakker. Vraag me af wat voor planning je dan werkelijk hebt. Nog los van het feit dat de FOM echt geen rekening zal houden met rechtszaken en vergunningen.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 22:22
    • @RJH: ja, in de media dus.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 22:33
  • BoerTeun

    Posts: 55

    Echt ENORM voor op schema !! zeker weten.
    Nog precies 6 maanden te gaan, er zijn nog geen vergunningen, rechtzaken worden aan de lopende band aangespannen. Maar we lopen echt enorm voor !!
    Als je enorm voor zou lopen dan zou je nu klaar zijn en een aantal evenementen kunnen draaien op het verbouwde circuit om te kijken waar er nog dingen aangepast moeten worden, dan loop je enorm voor.

    • + 7
    • 24 okt 2019 - 16:41
    • meister

      Posts: 2.428

      IDD, dat dus.
      Ik denk dat als ze klaar zijn dat de verf nog niet droog is en er overal nog bordjes staan op de baan met
      "pas op nieuw wegdek, langere remweg"

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 17:01
    • Daar heb je misschien een punt, straks gaan de eerste F1 trainingen van start en worden in de laatste bocht door de banking een paar wagens de lucht in gelanceerd die zo op de volle tijdelijke tribunes terechtkomen,
      maar aan de andere kant.....dat kunnen ze dan nadien ook wel aanpassen ;)

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 17:06
    • Ze hebben waarschijnlijk dezelfde PR man bij Zandvoort als Saddam Hoessein had. :)

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 18:12
  • Ik blijf erbij, ... Aan werkzaamheden beginnen zonder vergunning is vragen om problemen die nog veel groter kunnen worden. Er werd een goedkeuring gegeven om met het voorbereidend werk te beginnen, niet met de verbouwingswerken. Als je dan ook nog dingen begint te verplaatsen die nog niet goedgekeurd zijn, ... aiaiai..

    • + 3
    • 24 okt 2019 - 16:43
    • Het is allemaal wat, europa is echt f*cked als er ineens een 3e wereld oorlog uitbreekt. Want dan mogen we niks meer eten(dat zit dan allemaal onder de bomsgtof) en we mogen ook de vijand niet aanvallen. want geweld zonder een rechtszaak mag niet.

      al de vegans heb je ook niks aan, Want die eten geen dingen die snel energie geven en gaan nog liever dood. ik ga denk ik naar china of rusland verhuizen :p

      • + 3
      • 24 okt 2019 - 16:49
    • @ROYALERE, waar ik mij nog het meest aan erger met al dat huidige gehuil over klimaat etc is dat het voortkomt uit een enorm bevoorrechte positie van vrijheid, welvaart en rijkdom, wat precies de zaken zijn waartegen men nu vooral loopt te schoppen.. En dat men dat dus niet doorheeft..

      • + 3
      • 24 okt 2019 - 18:15
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      The White Men's Burden part II Inflatable?

      • + 0
      • 25 okt 2019 - 01:00
    • Cicero

      Posts: 739

      Dus bij een 3e wo sterven de vegans als eerste? Klinkt haast als een wens naar oorlog. Milieuhippies stikk(stoff)en ook dan als eerste?

      • + 1
      • 25 okt 2019 - 12:27
  • Hahaha.. Enorm voor op schema? ze hebben 1 graafmachientje ingezet en daar hebben ze nu al gezeik over...

    • + 3
    • 24 okt 2019 - 16:46
    • Ze hebben er helemaal geen gezeik over, want het mag gewoon van de instanties die erover gaan.. Het enige gezeik erover lees je in de media (die niet vies zijn van stemmingmakerij en clickbait etc)..

      • + 7
      • 24 okt 2019 - 18:20
    • Q3FI

      Posts: 455

      Jij begrijpt het, Inflatable.
      De werkzaamheden die nu gestart zijn mochten gestart worden in afwachting van afgifte van vergunning. De overige deadlines voor vergunningen zijn helder en men verwacht daar geen problemen.

      Nu alle milieugekkies nog effe aan de kant houden, dan wordt het nog wat.

      En natuurlijk liggen ze enorm voor op schema. De baan ligt er al... ;)

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 20:53
  • Van Leeuwen is helemaal van het padje.......

    • + 2
    • 24 okt 2019 - 16:52
  • Supersoft

    Posts: 915

    Goed om te horen dat ze enorm voor liggen op schema. Hebben ze straks rustig de tijd om de puntjes op de i te zetten. Ben heel benieuwd hie vooral de laatste bocht er uit komt te zien!

    • + 2
    • 24 okt 2019 - 16:56
    • Peter

      Posts: 941

      Ik denk krom. En rechtsom, gok ik.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 17:05
    • De nieuwe Arie Luyendyk kombocht ben ik ook erg benieuwd naar.. Is al bekend wanneer ze daar mee gaan beginnen?

      Fijn trouwens om een normaal commentaar te lezen hier.. Ik ben namelijk wel klaar met hoe sommige figuren hier de sfeer blijven verpesten met hun negatieve gejank over de Dutch GP op Zandvoort.. Maar dat terzijde..

      • + 2
      • 24 okt 2019 - 18:29
    • StevenQ

      Posts: 6.416

      Reacties die alle problemen maar negeren zijn juist niet normaal

      • + 6
      • 24 okt 2019 - 18:45
    • BMW E30

      Posts: 668

      @Peter weet jij toevallig ook of er asfalt komt te liggen?

      • + 0
      • 25 okt 2019 - 09:57
    • Cicero

      Posts: 739

      Het wordt een zandweg, lekker oldskool

      • + 1
      • 25 okt 2019 - 12:28
  • StevenQ

    Posts: 6.416

    Ze zijn vast zelf niet gaan kijken en geloven Prins huisjesmelker op zijn woord

    • + 3
    • 24 okt 2019 - 17:28
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Tuurlijk!!!

    Ze lopen zo ver voor dat ze al met fase 2 bezig zijn om een mooi groot hotel uit de grond te stampen

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 18:25
  • Uh? Waar is het topic over de eventuele bouw van een hotel in de Arie Luyendijkbocht (circuitpark Zandvoort) gebleven?

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 19:32
    • masf1

      Posts: 6.605

      Was meer een luchtkasteel ipv hotel

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 19:59
    • De bouw van hotel "Dassenburcht" gaat niet door?

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 20:51
    • StevenQ

      Posts: 6.416

      Ik dacht altijd ook dat de reden dat de uitloopstrook in die bocht niet groter kon was dat de grond aan de buitenkant van die bocht eigendom was van de slipschool

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 21:26
  • John6

    Posts: 4.080

    Ik neem aan dat het niet zoveel werk is, bochtje iets anders maken, likkie verf, tribunes worden opgebouwd, de rest moet er oud uit zijn, want dat vinden ze mooi.

    • + 0
    • 25 okt 2019 - 09:10
  • masf1

    Posts: 6.605

    Ze lopen enorm op schema om van de kalender gehaald te worden.

    • + 0
    • 25 okt 2019 - 15:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar