user icon

Weer motorprobleem voor Verstappen: "Anders dan in België, maar hetzelfde effect"

  • Gepubliceerd op 07 sep 2019 16:46
  • comments 27
  • Door: Bjorn Smit

De irritatie spatte er vanaf bij Max Verstappen na de kwalificatie voor de Italiaanse Grand Prix. De Nederlander kampte wederom met een verlies van vermogen, hoewel hij nu niet hetzelfde probleem had als op Spa-Francorchamps.

Het was voor Verstappen vooraf al duidelijk dat hij de race vanuit de achterhoede aan zou vangen. De coureur van Red Bull Racing wisselde voor dit weekend namelijk naar zijn vierde krachtbron van het seizoen, wat hem een gridstraf opleverde. Omdat Verstappen door een motorisch probleem geen rondetijd neer kon zetten in Q1, zal hij de race vanaf de laatste positie aanvangen.

Verstappen had graag een ronde neer willen zetten in de kwalificatie om te kijken wat er mogelijk was met de nieuwe Honda-motor, maar dat zat er dus niet in. "Dat was wel de reden dat ik in Q1 nog naar buiten ging om een ronde neer te zetten en te kijken hoe het ging. Dat is er helaas niet van gekomen", vertelde de Limburger aan Ziggo Sport.

Verstappen houdt vertrouwen in de race

Wat de situatie voor Verstappen nog zuurder maakte, is de goede prestaties die hij in de derde vrije training liet zien. Daarin reed hij knap de tweede tijd, met een achterstand van slechts zo'n drie honderdste op snelste man Sebastian Vettel. "VT3 ging helemaal goed. De auto voelde goed aan, dus daar waren we wel blij mee."

Het probleem dat Verstappen trof, was anders dan die hij in België had. Desondanks houdt hij vertrouwen in de race van morgen."Het is niet hetzelfde probleem als op Spa, maar het heeft uiteindelijk wel hetzelfde effect: namelijk dat ik geen vermogen had. Alles voelt op zich wel goed aan, dus we hebben er wel vertrouwen in. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe snel je door het verkeer komt."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Robroek1

    Posts: 34

    Eerst van de plaats komen, daarna zien we wel verder.

    • + 1
    • 7 sep 2019 - 16:51
    • MightyMax

      Posts: 831

      Misschien een stomme vraag/gedachte, maar mogen ze nu nogmaals een nieuwe PU plaatsen/wisselen bij Max? Het kost ze geen plekken nu, maar levert ze wel een nieuwe spec4 op voor de poule.

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 17:25
    • rice

      Posts: 1.941

      Ze mogen het gewoon doen, levert alleen niets op aangezien de motor / motoronderdelen die er gisteren ingezet is dan niet mee de poule in mag bij een wissel in hetzelfde weekend.

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 17:53
  • Rimmer....waar blijft jou breed uitgezette analyse?
    Kijk er reikhalzend naar uit...

    • + 5
    • 7 sep 2019 - 16:54
    • Omdat Honda 1x faalt en Merc de laatste GP smog heeft veroorzaakt?

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 16:57
    • Mot je weer zuigen @Dutchie, ouwe pik?

      • + 5
      • 7 sep 2019 - 16:59
    • Nee omdat hij normaal gesproken wanneer Max met Honda een goede race hebben gereden met een verhaal op de proppen komt waar ik mij altijd suf om lach.

      • + 6
      • 7 sep 2019 - 17:00
    • CBR600F

      Posts: 531

      In dat geval ben je een dag te vroeg Dutch. De race is morgen.

      • + 5
      • 7 sep 2019 - 17:07
    • Oh sorry dan haha.

      • + 1
      • 7 sep 2019 - 17:23
    • @CBR, voor Duch is de race al gereden. Elders geeft hij aan dat Hamilton de zege al in zijn zak heeft.

      • + 1
      • 7 sep 2019 - 17:24
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Je begint een beetje gefrustreerd te raken Dutch. Geeft niet hoor, dat mag best. Maar een vent van 50+ had ik hoger ingeschat. Of liever gezegd, mag je hoger in schatten.
      Zo zie je maar, ieder heeft nog een kind in zich. Bij jou is dat zelfs een kleuter :)

      • + 9
      • 7 sep 2019 - 17:36
    • Mrduplex

      Posts: 567

      Denk dat dutch wel gelijk krijgt...LeClerc heeft geen buffer dit keer.. En de rest van het seizoen gaat de rest weer vernederd worden door Mercedes?☹️

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 17:37
    • Maxico/Maxapan/singamax en de usa of the Max states komen er ook nog aan hoor.

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 17:43
    • Rimmer...geen enkele reden om gefrustreerd te zijn...Mercedes staat niet op P20 en heeft geen motor zonder power.
      Nogmaals, ik kijk reikhalzend uit naar jou immer scherpe analyse.

      • + 5
      • 7 sep 2019 - 17:47
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Ik kan wel een scherpe anaalyse op jou loslaten dutch maar ik heb geleerd dat je bij labiele figuren altijd op moet passen. Voor je het weet verliezen ze zichzelf en gaan ze rare dingen doen. Getuige jouw zuigreacties op verschillende topics denk ik dat jij in de categorie valt waar ik maar een beetje voorzichtig mee moet zijn. Ik wens je beterschap en sterkte en ik hoop oprecht dat je hier weer eens normaal kan reageren en je zuurgraad weer normale waarden bereikt. Liefs en kusjes Rim.

      • + 6
      • 7 sep 2019 - 18:22
    • Ik zie er naar uit die scherpe analyse van jou over mij....dan zal ik je meteen die van mij over jou geven.

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 20:26
    • Gele kaart voor Rimmer wegens het persoonlijk worden en op de man spelen.

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 21:35
    • @Pietje Wie begint er dan met uitlokken volgens jou? Actie reactie gevalletje, no further action volgens de wedstrijdleiding.

      • + 1
      • 7 sep 2019 - 22:11
    • Doet er niet toe. De enige reactie die in overtreding is vd huisregels is die van Rimmer.

      • + 0
      • 7 sep 2019 - 22:38
  • sailor

    Posts: 10.268

    Als dat maar allemaal goed gaat morgen , fingers crossed

    • + 0
    • 7 sep 2019 - 17:07
  • Robroek1

    Posts: 34

    Ik las op een Duitse site dat het probleem bij Max een kalibratie probleem op de kwalificatie modus is.
    En hij hier tijdens de race geen problemen mee heeft.

    • + 0
    • 7 sep 2019 - 17:09
    • Tenzij Hij morgen af en toe de kwalimode nodig heeft.

      • + 3
      • 7 sep 2019 - 17:24
  • beugel67

    Posts: 97

    Gezien de lach van Max is dit bewust gedaan. Extra nieuwe motor inzetten zodat je 2 motoren (Spec 4) hebt voor de rest van het seizoen en geen gridstraffen meer.

    • + 0
    • 7 sep 2019 - 17:27
  • SFerrari

    Posts: 121

    onderaan de streep maakt het tot nu toe geen reet uit of je met een Honda rijdt of met een Renault

    • + 3
    • 7 sep 2019 - 17:36
    • jd2000

      Posts: 4.599

      Onderaan de streep staat de eerste Honda op plek 3 in het wk en de eerste Renault op plek 7

      • + 2
      • 7 sep 2019 - 18:33
    • NicoS

      Posts: 12.273

      Ik neem aan dat je uitvalbeurten van de Renault aangedreven teams even bent vergeten?

      • + 2
      • 7 sep 2019 - 18:35

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec