user icon
user icon

OFFICIEEL: Mexico staat tot en met 2022 op de Formule 1-kalender

  • Gepubliceerd op 08 aug 2019 18:18
  • comments 13
  • Door: Brick van Boxtel

De Mexicaanse Grand Prix zal op de kalender van de Formule 1 blijven staan. De organisatie van de race heeft vandaag (donderdag) een nieuw contract getekend.

De Formule 1 stond sinds 2015 weer op de kalender van de Formule 1 na een jarenlange afwezigheid. Het huidige contract liep echter na de editie van 2019, terwijl de Mexicaanse overheid ook aankondigde de financiële steun voor het evenement terug te trekken. Dat zorgt er echter niet voor dat de Formule 1 weer uit Mexico-Stad gaat verdwijnen, want vandaag is er een nieuw driejarig contract getekend. Mexico blijft dus tot 2022 op de kalender staan.

De burgemeester van Mexico-Stad, Claudia Sheinbaum, bevestigde dat de Grand Prix geen staatssteun meer krijgt, maar dat de race toch op de kalender blijft door een nieuw financieel model. Het gemeentebestuur van de stad gold als promotor voor de creatie van een privaat fonds dat de vereiste investeringen voor de race ophaalde.

Chase Carey, de CEO van de Formule 1, is blij met de contractverlenging. "Sinds het evenement op de kalender terugkeerde in 2015 is de race enorm populair gebleken bij het publiek en de fans; niet alleen in Mexico, maar over de hele wereld. Het bewijs hiervan is het feit dat de racepromotor niet minder dan vier jaar op rij de award voor het beste evenement gewonnen heeft. In deze vier jaar bezochten meer dan 1,3 miljoen toeschouwers de Grand Prix."

"Ik wil de burgemeester, Dr. Claudia Sheinbaum, en het hele bestuur van Mexico-Stad bedanken voor hun moeite om ervoor te zorgen dat de Formule 1 in Mexico blijft en ik kijk ernaar uit om in oktober weer een groot publiek met fans te zien op het Autodromo Hermanos Rodriguez."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Maxico, Maxi-iiico

    oh land van al mijn dromen
    Met de gitaarmuziek bracht je de romantiek
    voor hem en mij

    Maxico, Maxi-iiiico

    • + 2
    • 8 aug 2019 - 18:25
    • Mary zit al een tijdje in een vaes gelukkig ;)

      • + 2
      • 8 aug 2019 - 18:43
    • Mexii ii ii ii ii coooooooo

      • + 0
      • 8 aug 2019 - 22:10
  • Helaas... vind Mexico een beetje een gevalletje Sochi/Bahrein. Ik zie liever een baan zoals de Nurburgring, Imola of Sepang terugkomen.

    • + 3
    • 8 aug 2019 - 18:31
    • pieterjan

      Posts: 148

      Imola zou ik idd ook graag terugzien. Sepang ook. Maar Mexico moet blijven. Mooie baan met lekker sfeertje waar tenminste veel publiek op afkomt.

      • + 3
      • 8 aug 2019 - 19:40
    • Idd die Mexicanen maken er toch een feestje van jmr dat de Peraltada gesneuveld is maar goed best een aardig circuit. Imola is vrees ik niks beter dan pakweg Zolder dus nee! Sepang moet er ook terug op fabuleus circuit imo net zoals Istanbul.

      • + 0
      • 8 aug 2019 - 20:08
    • Ik zie niet in wat Imola te bieden heeft dat Mexico niet heeft. Beide circuits hebben veel fans langs de baan, met dat verschil dat je in Mexico tenminste nog één recht stuk hebt waar je kan inhalen...

      • + 0
      • 9 aug 2019 - 00:13
  • da's een jaar verlenging? waarom zo weinig?

    • + 0
    • 8 aug 2019 - 18:32
    • Het was nog niet eens zeker dat ze er volgend jaar gingen rijden, Dus hoezo 1 jaar? 2022 is 3/4 jaar.

      • + 0
      • 8 aug 2019 - 18:37
    • Omdat Perez ook geen langere verbintenis heeft?

      • + 0
      • 8 aug 2019 - 19:44
  • Das wel jammer!
    De Honda motor schijnt het niet zo goed te doen in ijle lucht.

    • + 0
    • 8 aug 2019 - 19:39
  • mgf1

    Posts: 214

    Goede keus! Lekker baantje, goede sfeer en Max gaat er lekker haha. Prachtig gedeelte bij het oude honkbalstadion. Unieke baan in mijn ogen.

    • + 0
    • 8 aug 2019 - 20:06
  • Maar dan wel met een grindbak/betonnen muur in de eerste bocht graag...

    • + 0
    • 8 aug 2019 - 22:13

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar