user icon

McLaren vervangt titanium diffuser voor lichter exemplaar

  • Gepubliceerd op 30 maa 2011 14:40
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren heeft genoeg aanleiding om voor de Maleisische Grand Prix wederom een stap voorwaarts te verwachten. De Britse renstal wijzigde de MP4-26 op het laatste moment voor de Grand Prix van Australië en dat leidde tot een geïmproviseerde auto.

Voor de invoering van een Red Bull Racing-achtig uitlaatsysteem moest alles wijken. Zo viel de lichtkleurige diffuser van McLaren op. Het onderdeel was gemaakt van titanium. Voor Sepang zal een exemplaar van het lichtere materiaal karbon klaar zijn.

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh geeft in Auto Motor und Sport aan: “We dienden de onderdelen voor het nieuwe uitlaatsysteem in korte tijd te produceren. Daardoor moesten we de diffuser uit titanium vervaardigen, wat niet ten gunste kwam van het gewicht.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Nee, dat weegt niet niets. Maar aan de andere kant: veel lager kan je het gewicht niet krijgen... Ben benieuwd voor Sepang. Iedereen komt nu al met updates, terwijl dat gewoonlijk volgens mij pas in Spanje zo is (bij aanvang van het Europese seizoen). Ben benieuwd.

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 14:52
    • Dat dacht ik ook gelijk?! Wat is iedereen er vroeg bij..

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 15:28
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Ha die diffuser liet wel zien in wat voor een korte tijdsbestek ze de wagen hebben veranderd. Nu maar hopen dat ze hem de komende tijd kunnen finetunen zodat ze dichter in de buurt van de RBR kunnen komen.

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 14:53
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Een aanpassing aan de voorvleugel lijkt me ook een goed plan om een halve seconde te winnen.... ;)

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 15:42
    • Of de bodemplaat.

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 21:05
  • rafael

    Posts: 2.216

    Hopelijk maken ze de auto niet langzamer!!!!!!
    Moeilijk te geloven dat was de MP4-26, zag eruit als een andere auto in de prestaties. in 2009 duurde het een half seizoen om hun auto te genezen, dit keer duurde het twee weken. Verliezen Bahrein was het beste voor McLaren.......

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 15:26
    • F1-2009

      Posts: 562

      Tjah het is maar niet hoe je het ziet. Waarschijnlijk was het uitlatensysteem en de bodem zo rigoreus dat ze er tijd mee verloren, waardoor het ware potentieel van de auto niet konden laten zien. Dat is ook wat ze een paar keer gemeld hebben.

      Nu hebben ze een ander systeem dat wél werkt en dat tijdverlies door een niet-werkende uitlaat/bodem wordt ook meteen gecompenseerd.

      Neemt niet weg dat je maar net een ander, goed werkend systeem moet kunnen maken in zo\'n kort tijdbestek. Maar ik sta niet raar te kijken als ze alsnog binnen een paar races met dat andere systeem komen. Ze hebben het niet voor niets gemaakt, ze zullen er vast wel in geloven.

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 15:40
  • sanger

    Posts: 46

    Mwah, heeft McLaren niet ook ooit in een auto geloofd die nooit afkwam?

    • + 0
    • 31 maa 2011 - 08:25
    • F1-2009

      Posts: 562

      Jawel. Hebben daarna een andere auto gemaakt toen het een miskleun bleek te zijn.

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 08:47
    • Welke auto dan?
      Zijn er foto\'s van?

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 09:39

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar