user icon

Volkswagen, Honda en Hyundai gelinkt aan toetreding na 2013

  • Gepubliceerd op 30 maa 2011 10:58
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone mag dan geen voorstander zijn van de nieuwe motorformule voor over twee jaar, autofabrikanten zijn dat wel. De 1,6 liter viercilinder turbomotoren wekken de belangstelling van meer fabrikanten voor toetreding, zo verwacht Renault Sport F1-baas Jean-Francois Caubet.

Hij noemt op Motorsport-Total.com de namen van Volkswagen, Honda en Hyundai. Die kijken waarschijnlijk eerst aan hoe de nieuwe formule uitpakt voordat ze een beslissing nemen. “Ik denk niet dat ze meteen instappen, dat is lastig voor autofabrikanten. Misschien later”, aldus Caubet.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ja die man die kan lullen wat ie wil maar voorlopig hoor ik Volkswagen alleen maar roepen dat ze geen interesse hebben. Eerst zien... dan geloven.

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 11:11
  • Kootje

    Posts: 587

    Als dat waar is ,dan weten ze bij VW ook niet wat ze willen.
    Eerst zouden ze het overwegen ,toen stapten ze toch maar van het idee af ,en nu overwegen ze het dus toch weer.

    MAKE UP YOUR MIND PEOPLE !!!

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 11:17
  • BMRacing

    Posts: 58

    Speculeren en denken, hebben we niks aan. En als het straks zover is komt er niemand. Formule 1 heeft altijdt de naam koningsklasse gehad ,maar het steeds groener worden, maakt het er zeker niet aantrekkelijker op. Wat ik zeker mis is de ontwikkeling van motororen. Deze autos hebben al bijna 5 jaar oude motoren Door het hele bevriezing gedoe. Als het straks zo doorgaat hebben we een formule 1 met elektro motoren.

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 11:17
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Juist een groen imago is interessant voor autofabrikanten.

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 11:40
  • Ik vindt dat F1 niet het risico moet nemen. Men zou moeten kiezen voor de fans, en dus het oude geluid van V8 - V10 - V12. De fans zijn uiteindelijk degene waaraan de F1 haar bestaansrecht heeft verkregen. We hebben al eerder gezien dat F1 niet kan vertrouwen op grote fabrikanten. Deze laten deze klasse net zo snel vallen als ze erin zijn gekomen (zie Toyota, Honda, RenaultF1 etc.). De toekomst van F1 zal veel zekerder worden als men kiest voor het oude geluid, en meer leunt op prive teams als Williams, Sauber etc., en motors van Cosworth, Mercedes, Ferrari. Dit zijn vaste waarden in deze klasse. Wat dacht je ervan? Cosworth V8,
    Mercedes V10 en Ferrari V12 ? Men is de weg kwijt, sinds 1998, en eigenlijk sinds 1994 ... ik hoop dat Ecclestone het voor elkaar krijgt om die turbo\'s tegen te houden, en een paar oude vaste waardes weer terug brengt, dit komt ten gunste van het plezier van de fan en de toekomst van de klasse ... Wat nou mileuvriendelijke motors? Ga toch weg, daar gaat het niet om, het gaat om het grote geld van de fabrikanten die ZOUDEN KUNNEN toetreden. Ik hoop niet dat F1 opnieuw de zelfde fouten gaat maken!

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 11:34
    • Waarom niet de combinatie van privé-teams met een grote motorenleverancier. Dat leverde in het verleden met Jordan-Peugeot bv. ook een heel interessante combinatie op.

      Ik denk dat wij als fans een beetje minder moeten zeuren over hoe graag we niet V8-V10-V12 motoren willen. Een beetje minder nostalgisch zijn en effectief naar de toekomst kijken. Hadden er in de jaren \'80 internetfora geweest, had men op dezelfde manier gesproken over de afschaffing van de turbomotoren...

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 11:58
    • PSmulders

      Posts: 144

      Weg met die groene troep. F1 is nou eenmaal een verspillende sport. Zint je dat niet.. Ga je toch lekker wielrennen kijken ofzo. Vroeger had F1 een bepaalde vorm van romantiek en spanning, het huidige geluid en de mate van veiligheid doen daar veel afbreuk aan. mijns inziens is gevaar een charme welke verbonden is aan gemotoriseerde sport. Wie zit er nou te wachten op VW / Hyundai etc in de F1?

      Ik betrap me er zelf steeds vaker op dat ik vaak over vroeger praat. Het is triest gezien welke neergang de autosport ( iig alle FIA gerelateerde) kent. Jarenlang was F1 een platform van evolutie, een zoektocht naar snelheid. Nu is alles erop gericht de snelheid te beperken.
      Bah bah en nog eens bah!

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 19:49
    • Vroeger zocht men zuiver naar snelheid; toen was het ook zowat een mirakel dat een rijder een carrière rondmaakte. Ofwel raakten ze zwaar gekwetst ofwel vonden ze de dood bij een crash. Die zoektocht naar snelheid waarbij veiligheid niet uit het oog wordt verloren, is dan ook 200% een goede zaak.

      Daarnaast is ook de evolutie naar een \"groenere\" F1 een goede zaak met op het oog de herintrede van autofabrikanten (zowel als motorfabrikant of zelfs als constructeur). Deze zijn niet geïnteresseerd meer in het maken van V8-V10-V12 motoren. Zij zijn met andere zaken bezig tegenwoordig: het groene imago, zuinigheid, kleinere motoren. Face it, ook F1 moet die richting uit om relevant te blijven.

      Wil je grote motoren? Kijk gewoon Superleague Formula: V12-motoren, bruut geluid, goede races,...

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 21:34
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Tsja ook het meegaan naar groenere technieken is een evolutie. We kunnen wel willen dat ze weer met V12 motoren gaan rijden maar feit is dat fossiele brandstoffen niet meer de toekomst hebben. Tuurlijk klinkt een V12 heerlijk maar als de F1 zichzelf weer wil profileren als de tak waar fabrikanten hun technieken kunnen ontwikkelen en verbeteren dan zal ze wel mee moeten gaan.

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 09:30
  • Stitch

    Posts: 5.261

    Als ze al interesse hebben, dan zullen ze dat niet aan de grote klok willen hangen tot kort voor het moment dat ze zullen gaan instappen. Tot die tijd zullen ze dus blijven ontkennen.

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 11:40
  • Hyundai?
    Oké dit moet een 2 dagen te vroege 1 April grap zijn...

    • + 0
    • 30 maa 2011 - 15:29
    • Mirani

      Posts: 2.943

      Waarom? Ze hebben geld als water en een imago waaraan gewerkt moet worden. Dus waarom niet?

      Ik hoop alleen niet dat ze de coureurs uitkiezen op basis van hun imago, want dan zijn zelfs Barrichello en Schumacher nog te jong. :p

      • + 0
      • 30 maa 2011 - 19:11
    • Np-F1

      Posts: 917

      Hyundai wordt al járen in verband gebracht met het leveren van motoren. Ik meen me (maar dan heb ik het over 2001-2003) zelfs te herinneren dat onze kameraden op de website van Dhr. Verstappen wisten te melden dat zij een lopende F1 motor hadden en een wagen aan het bouwen waren.

      Natuurlijk was dat een broodje aap, maar dat heb ik sindsdien wel her en der weer gehoord.

      Ik vraag me voornamelijk af wat het punt zou zijn van 7 motorleveranciers? Aan de ene kant heeft het wel iets als (bijna) elk team met een andere motor rijdt, maar in hoeverre wil je een \'nieuwe\' fabrikant als leverancier hebben als je al jaren met bv. een Renault of Mercedes motor rijdt? Ik zie het nog wel gebeuren dat je uiteindelijk \'leveranciers\' zou kunnen krijgen die vervolgens helemaal geen motoren afzetten..

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 17:54

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar