user icon

Video: Waarom was de run-off area van bocht 15 en 16 op de Hockenheimring zo glad?

  • Gepubliceerd op 30 jul 2019 19:38
  • comments 17
  • Door: Brick van Boxtel

In deze video legt Benni TrackDay uit waarom het zo glad was op de run-off area tussen de bochten. 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • ringo

    Posts: 3.431

    hij heeft gelijk !

    • + 0
    • 30 jul 2019 - 19:47
    • AUDI_F1

      Posts: 1.808

      Duidelijke uitleg.

      • + 0
      • 30 jul 2019 - 20:33
    • VES

      Posts: 1.171

      Misschien kan Benni ook nog eens uitleggen waarom in Canada “The wall off Champions” zo hard is als je daar de baan verlaat ?

      • + 2
      • 30 jul 2019 - 21:20
    • VES

      Posts: 1.171

      Sorry voor de flauwe vergelijking, ik besef me nu dat niet iedereen wist wat het verschil was met de dragstrip, voor mij persoonlijk was het gelijk duidelijk dat de baan daar verlaten (bij regen) gelijk stond aan het in de muur rijden, en je mag van F1 coureurs en anders hun engineers verwachten dat ze dat ook weten, en dat ze daardoor minder risico nemen in die bocht.

      • + 2
      • 30 jul 2019 - 21:30
    • VES

      Posts: 1.171

      Als er een betonnen muur had gestaan waar nu de Dragstrip is was er denk ik niemand van de baan gegaan.

      • + 2
      • 30 jul 2019 - 21:32
    • ringo

      Posts: 3.431

      Situatie blijft voor iedereen gelijk.. Leclerc had al eerder af kunnen vliegen omdat zijn linker achterband op de gladde gedeelte was, lewis werd al op de boord radio verwittigd over de gladheid en aantal meter later rijd hij zijn vleugelstuk... is d situatie voor iedereen hetzelfde is maakt het eerlijk :)

      • + 3
      • 30 jul 2019 - 21:57
  • Joeppp

    Posts: 4.658

    Het klinkt net als Allo Allo. When du go in to de turn.

    • + 0
    • 30 jul 2019 - 19:52
  • Beetle

    Posts: 1.574

    Dit is niet belangrijk. Want het is volgens iedereen hier op de site duidelijk dat het een broodje aap verhaal was. Lees de comments van afgelopen zondag en maandag maar....

    • + 1
    • 30 jul 2019 - 20:32
  • NicoS

    Posts: 12.972

    De situatie was dat het glad was, maar wat doe je daar op dat moment aan....
    Voor iedereen was het gelijk, en sommige wisten hun auto wel onder controle te houden.
    Leclerc was al twee maal gewaarschuwd, en dat je dan op slicks zoveel risico neemt op de plek waarvan je weet dat het glad is, tja dat is toch echt zijn eigen stomme fout.
    In Monaco zijn dit soort foutjes ook fataal, het is niet anders.
    Achteraf miepen heeft weinig zin.

    • + 5
    • 30 jul 2019 - 21:59
    • En zelf had die al drie keer ervaren dat het glas is. Bij de vierde keer ging het fout.

      • + 0
      • 31 jul 2019 - 06:09
  • tuftuf

    Posts: 293

    Vind het wel mooi eigenlijk, vooral de grindbak die erachter komt maakt dit een ideale oplossing om van die track limits af te komen.
    Ik zeg, vaker doen.
    En de coureurs die vinden dat het gevaarlijk is moeten niet zo zeuren.
    Denk wel dat je even een schone onderbroek aan moet trekken als je er hier af gaat.

    • + 2
    • 30 jul 2019 - 22:46
  • sailor

    Posts: 10.753

    Alsof je een glijdende auto die 200 km per uur gaat onder controle kunt houden , als die gaat , dan gaat die , en dan moet je maar geluk hebben dat het nog goed komt

    • + 0
    • 31 jul 2019 - 01:14
    • "Alsof je een glijdende auto die 200 km per uur gaat onder controle kunt houden , als die gaat , dan gaat die , en dan moet je maar geluk hebben dat het nog goed komt"

      Dat geldt ook bij een muur of grindbak. Niet piepen of miepen, zorg dat het niet gebeurt en als het wel zo is dat je er weer vandaan komt ;-)

      • + 0
      • 31 jul 2019 - 12:25
  • arone

    Posts: 187

    Ik rij daar al jaren op die strip, voorgaande jaren werd de strip op dat stuk met hogedruk ontdaan van het rubber wat een drama was voor het dragracen. Ze hebben dan nog maar twee weken de tijd om de strip te prepareren(19-18 aug Nitrolympx). Blijkbaar is er dit jaar voor gekozen om het niet te doen. De oplossing zou liggen in een betonnen strip, daar leg je makkelijker een laag rubber op. Maar ik vraag me wel af of dat voor formule 1 auto's werkt als er geen water afgevoerd wordt.

    • + 0
    • 31 jul 2019 - 08:17
  • Meer van deze uitloopstroken aub.

    • + 0
    • 31 jul 2019 - 08:32
  • Inderdaad het is 'run off' en geen racetrack. Als er grind had gelegen of een muur zoals bijna overal in Monaco (en Azerbaijan ....) dan moet je ook niet klagen.

    • + 0
    • 31 jul 2019 - 12:21
  • snailer

    Posts: 5.774

    Even over 15 en 16. Er was nogal een bad omen waar voorspeld werd wie het slecht zou bekomen in de race....
    Check de video van Ricciardo waar hij met een aantal mede rijders vast zit in de lift..... check wie er bij waren in de lift.... Alleen Russel denk ik viel niet uit, maar hem overkwam mogelijk nog een groter ellende. Russel wilde namelijk ten tijde dat Stroll naar slicks ging dat ook doen... Zijn team wuifde dat weg... Dus in plaats van dar Russel op eigen kracht mogelijk 9de of 10de werd was het nu zijn teamgenoot die door geluk een punt haalde.

    Maar check al die andere rijders. Destiny....
    (Zoek op you tube naar: Ricciardo stuck in lift)

    • + 0
    • 31 jul 2019 - 20:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar