user icon


Pirelli maakt bandenkeuze voor Duitse Grand Prix bekend

  • Gepubliceerd op 17 jul 2019 08:43
  • comments 11
  • Door: Tom van Hooft

Pirelli heeft de keuzes van de Formule 1-teams voor de Duitse Grand Prix van volgende week onthuld.

De Italianen hebben de C2 (Hard), C3 (Medium) en C4 (Soft) genomineerd om de beste performance te geven op het circuit van Hockenheim.

Zoals elke Grand Prix-weekend heeft elke coureur dertien sets banden tot zijn beschikking, waarbij Pirelli het gebruik van één set van elke compound verplicht stelt. De coureurs hebben uiteindelijk de keuze om tien sets rubber zelf te kiezen.

Renault en Toro Rosso hebben de meest agressieve aanpak, beide teams laten met hun coureurs (Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo, Alexander Albon en Danill Kvyat) tien setsjes van de Soft-band gebruiken.

Negen van de twintig coureurs hebben slechts één set van de harde banden tot hun beschikking. Volgens het Formule 1-reglement wordt er verwacht dat elke coureur ten minste twee verschillende compounds tijdens de race gebruikt.

Daarnaast testte Pierre Gasly en George Russell gisteren op het circuit van Silverstone de 2020-Pirelli banden. Gasly reed 102 ronden over het Britse asfalt, Russell kwam tot 98 ronden.

 


Reacties (11)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.629

    ik snap er werkkelijk niks van denk ik! maar 1 medium voor zowel Kvyat als Hulkenberg en 2x de harde compound? ............... ik wordt oud denk ik.

    • + 0
    • 17 jul 2019 - 09:01
    • Viel Mij ook al op. Vreemde keuze.

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 09:04
    • Je moet het in totaal zien van het team. Ze hebben 3 mediums bij STR. RBR als enige team 2 Hard, omdat het de minimale afname is. Ze kunnen dus niet testen met een harde compound, dus zijn ze ook niet van plan deze in de race te gebruiken.

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 09:44
    • Als toevoeging:

      Bij Renault houden ze dus de optie open om na de Soft voor Medium of Hard te gaan. Ze laten Ricciardo op een VT met de Medium een stint maken en Hulkenberg op de Hard een stint. Dan beslissen ze wat ze gaan doen naar gelang de verhouding snelheid/slijtage van de verschillende banden.

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 09:53
    • beerkuh

      Posts: 1.629

      het zal best wel @mag verslappen, maar al neem je de complete set-up over van je collega dan nog weet je niet wat de Medium band doet in een LR! je wilt de data mbt graining en het is redelijk uitgesloten dat beide coureurs op een zelfde set-up staan, dan nog ricciardo rijd ronder als Hulkenberg en remt later.

      het zal best dat ze overall testen en deze data meenemen voor beide coureurs echter of het slim is?

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 10:47
    • Nikos

      Posts: 252

      Klopt niet helemaal Mag Verslappen. Voor Silverstone hadden Verstappen en Gasly ook maar 1 harde band gekozen en hier wel op gereden tijdens de race.
      De keuzes moeten een aantal maanden van te voren worden doorgegeven. Ik denk dat men de slijtage heeft onderschat van de softe en medium banden en daarom te weinig hard heeft besteld.

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 10:53
    • snailer

      Posts: 2.468

      Mag Verstappen, kijk even naar Silverstone. ik kan me niet herinneren dat ze daar met wit hebben getest. kan het mis hebben

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 11:14
    • snailer

      Posts: 2.468

      owwww.... Sorrie Nikos....
      Beste snailer! ik zeg nog zo! eerst alles lezen en dan pas antwoorden!

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 11:15
    • Dat is wel interessant, dat zou betekenen dat ze tegenwoordig al genoeg hebben aan de data van andere banen om die keuze te maken.

      Of ze vinden de kwalificatie gewoon veel belangrijker dan de race tegenwoordig :p

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 11:45
  • LimboF1

    Posts: 3.805

    Waarom kan men niet gewoon aankondigen dat het Michelin of Bridgestone gaat zij ;)

    • + 0
    • 17 jul 2019 - 11:33
  • Delen torro rosso en rbr de data van de banden met elkaar eigenlijk?

    • + 0
    • 17 jul 2019 - 13:30

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar