user icon
user icon

Günther Steiner went niet aan cultstatus: "Word zelfs op vliegveld aangesproken"

  • Gepubliceerd op 06 jul 2019 10:00
  • comments 22
  • Door: Rutger Lauvenberg

De Netflix-documentaire Drive to Survive genereerde in de vooravond van het 2019-seizoen flink wat aandacht voor de Formule 1. Hoewel Netflix geen cijfers bekendmaakte over de kijkcijfers, is het wel duidelijk dat de serie door zowel de verstokte F1-fan, als door mensen die niet elke race kijken, goed ontvangen is. Een enigszins onverwachte hoofdrolspeler in de documentaire is Haas-teambaas Günther Steiner. De Italiaan kreeg met zijn rechtlijnigheid en sterke one liners, de lachers op zijn hand en geniet sindsdien van een onverwachte sterrenstatus.

"Je zou kunnen zeggen dat mijn leven wel een beetje veranderd is erdoor. Tegenwoordig stoppen mensen zelfs als ze me zien op het vliegveld: 'Hey, ben jij niet die gozer van Netflix?'," aldus Steiner. Om het Twitteraccount dat op zijn naam gevoerd wordt, kon de Italiaan hard lachen: "Ik ben dat niet, de tweets zijn grappiger dan ik zou kunnen bedenken. Om zo'n persiflage een keer goed te laten zijn, lukt iedereen, maar dit is keer op keer grappig. De tweets bevatten veel gevloek en humor, ik kan er zelf heel hard om lachen."

Voorlopig zal er echter voldoende materiaal vergaard kunnen worden voor het tweede seizoen van de Netflix-serie. Het Haas-team beleeft een beroerde seizoensstart en pakte pas zestien punten. Daarmee houdt het team dat vorig jaar nog vijfde werd in het constructeurskampioenschap alleen Williams achter zich. De Amerikaanse renstal lijkt in de kwalificatie voldoende snelheid te hebben, maar in de race vallen ze altijd ver terug, doordat men problemen heeft de banden op temperatuur te houden en is na negen races nog steeds zoekende naar een oplossing. 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Mijn nieuwe held! Deze man is de leukste teambaas die er sinds jaren heeft rondgelopen!

    • + 1
    • 6 jul 2019 - 10:11
    • Helemaal mee eens. Hij is open, oprecht, fair en recht door zee.
      Daar hou ik wel van.

      • + 0
      • 6 jul 2019 - 10:40
    • Voor de liefhebbers van het twitteraccount (wat niet echt van hem is maar wel z'n goedkeuring heeft gekregen)

      twitter.com/BanterSteiner

      Er komen daar echt hilarische Tweets voorbij.
      Leuk om te volgen.

      • + 1
      • 6 jul 2019 - 16:12
    • VestAan

      Posts: 196

      Ik wilde dit net vragen of iemand dit Twitter account kent, maar ik wordt al.opijn wenken bediend, bedankt!

      • + 0
      • 7 jul 2019 - 10:07
    • Aad Vlag

      Posts: 5

      Je hebt gelijk Hika. Wat ik ook zo gaaf vind is zijn kop. Hij zou zo mee kunnen doen in een keiharde B-film uit de Ustates of Night...

      • + 0
      • 7 jul 2019 - 15:55
  • Dat hij totaal geen moeite heeft met dat twitter account is bewonderingswaardig en ook tekenend waarom die man zo’n succes is.
    Hij blijft wat er ook gebeurd zo recht als lei, heeft emoties, maar is onvoorstelbaar stabiel.
    Blijft zichzelf zonder mediapop te worden

    • + 2
    • 6 jul 2019 - 10:47
  • Echt een mooi figuur, moet wel een Oostenrijkse Italiaan zijn. Een aantal hebben talent op het lompe af te zijn en toch sympathiek te zijn.
    Dat twitteraccount is echt geniaal.

    • + 0
    • 6 jul 2019 - 11:03
  • WC MAX

    Posts: 2.064

    Schitterende vent. Door hem krijgt Haas ook de gunfactor. Deze man is goud waard tussen alle grijze muizen.
    Ook Magnussen vind ik een leuk uitgesproken karakter. Doe twee maken van Haas een heel leuk en interessant team om te volgen, daar hebben ze die mafketel van Rich Energy niet voor nodig.

    • + 0
    • 6 jul 2019 - 11:08
    • Precies, die doet er alleen maar afbraak aan met dat semi interessante geklets.
      Ik zie ook zo voor me dat Steiner m de box uitjaagt als ie in de weg loopt 😂😂

      • + 1
      • 6 jul 2019 - 12:56
    • Arran

      Posts: 974

      Ik geef toe dat ik echt fan van Haas ben omwege Steiner, mag zulke droge open figuren wel die gewoon hunzelf blijven ondanks hun status.
      Het geeft Haas nog grotere gun factor als dat ze bij mij al hadden, Haas en Steiner zijn naar mijn mening een grote aanwinst voor de F1

      • + 0
      • 6 jul 2019 - 14:29
    • Lexx

      Posts: 740

      Ik ben qua middenveld teams sowieso wel fan van Haas, omdat ze met een beperkt budget toch leuk mee doen. Dit jaar valt het wat tegen helaas.

      • + 1
      • 6 jul 2019 - 15:01
  • niet zo gek dat hij inmiddels een soort van cultstatus heeft gekregen door die serie,
    is van de teambazen wel zo'n beetje het leukste karakter wat erbij zit,
    naast dat gevloek en getier komt hij in interviews eigenlijk buitengewoon sympathiek over..
    In tegenstelling tot gladde manager types als Wolff (niets ten nadele van zijn capaciteiten als teambaas overigens)..
    Maar Steiner zal gedacht hebben ik moet mezelf op een of andere manier onderscheiden van de rest, dat is hem goed gelukt!

    • + 0
    • 6 jul 2019 - 11:10
    • WC MAX

      Posts: 2.064

      Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een bewussie is, maar dat hij gewoon is zoals hij is. Daarom maakt het hem leuk en uniek.
      Als je het speelt, val je door de mand.

      • + 2
      • 6 jul 2019 - 11:19
    • Idd, die man is gewoon puur, dat is juist het mooie eraan.
      No gimmicks

      • + 0
      • 6 jul 2019 - 12:57
  • onetimer

    Posts: 355

    Ik hoop dat deze man nog decennium in de F1 blijft en dat Netflix nog vele series erover gaat maken.

    • + 1
    • 6 jul 2019 - 12:19
  • De titel: wordt met dt? Serieus? ... (zucht)

    • + 0
    • 6 jul 2019 - 14:01
    • Kniesoor, Jij bend zelf sekur fautloos?

      • + 0
      • 6 jul 2019 - 14:04
    • Ik geef toe dat ik een taalnazi ben. Bijgevolg verwacht ik van een journalist dat hij/zij dat ook is.

      • + 1
      • 6 jul 2019 - 14:10
    • Toffe gast hé die Stijner?

      • + 0
      • 6 jul 2019 - 14:12
    • Wachd, ik doe efe mee. Heele toffe gasdt, die Gunter!! ;)

      • + 0
      • 6 jul 2019 - 15:08
    • @f1 Benelux, helemaal met je eens. Notabene in de kop van het artikel. Ik ben geen taalnazi maar dit valt wel erg op.

      • + 1
      • 6 jul 2019 - 15:46
  • Jammer dat de resultaten van dat team achterblijven. Gunther is verfrissend en een no-nonsens figuur

    • + 0
    • 6 jul 2019 - 21:11

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar