user icon

BREAKING: Concept-programma DutchGP in 2020 met Jumbo Family Day op vrijdag

  • Gepubliceerd op 29 jun 2019 11:27
  • comments 36
  • Door: Brick van Boxtel

Na 35 jaar afwezigheid keert de Formule 1 in 2020 terug op Circuit Zandvoort voor de Nederlandse Grand Prix. Halverwege mei werd de overeenkomst tussen het circuit en de Formula One Management wereldkundig gemaakt. Een precieze datum voor de eerste editie van de race is nog niet bekend, maar F1-topman Chase Carey maakte wel kenbaar dat het waarschijnlijk een van de eerste weekenden van mei wordt. Zandvoort heeft liever geen Grand Prix rond 4 en 5 mei. 

Formule 2 en Formule 3 naar Zandvoort

Bij een informatiebijeenkomst in het plaatsje Heemstede (Dichtbij Zandvoort) is het programma doorgenomen voor de Nederlandse Grand Prix. Er zijn foto's van uitgelekt en daaruit blijkt dat in het concept-programma de Formule 2 en de Formule 3 zijn meegenomen. Naar alle waarschijnlijkheid komen de klasses dus naar Zandvoort. Dat gaat betekenen dat niet alleen Max Verstappen en het Formule 1 circus in actie komen. Ook Nederlanders zoals Nyck de Vries (F2), Richard Verschoor (F3) en Bent Viscaal (F3) zullen dan in actie komen. *

Tijden Formule 1

De Formule 1 is natuurlijk de hoofdact op het circuit. De eerste vrije training zal beginnen om 12:30. De vrijdag wordt afgeloten met de tweede vrije training die begint om 16:30, dit late tijdstip zal waarschijnlijk komen door de extra activiteiten voor de Jumbo Family Day. Op de zaterdag begint de derde vrije training om 12:00 en de kwalificatie begint om 15:00. De Formule 1-race zal net zoals vele Europeese races om 15:10.

'Jumbo Family Day op vrijdag'

De Jumbo racedagen waren altijd een groot succes. Nu de Grand Prix naar Nederland komt, zullen die dagen naar alle waarschijnlijkheid vervallen. Daar is wel een oplossing op gevonden. De vrijdag in Zandvoort wordt volgens het concept-programma omgetoverd tot Jumbo Family Day. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden met onder andere Nederlandse DJ's, pitlane walk voor de families en een fanzone waar van alles te doen is. Elke dag is er ook veel te doen op het strand, hier worden de toeschouwers onder andere getracteerd op vuurwerkshows.

 

Pendeldiensten en bereikbaarheid

In de bespreking kwam ook naar voren hoe ze het gaan doen met de parkeerplaatsen en locaties. Je kunt op drie locaties je auto parkeren en dan met de pendelbus naar het circuit. De locaties zijn: Velsen (cap.6000),  Spaarnwoude (cap. 4000) en Floriade (cap.4000). Voor de bewoners zullen er speciale vergunningen worden uitgedeeld. 

 

*Als deze coureurs volgend jaar ook nog in de klasses rijden.

Reacties (36)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 5.702

    Wie zegt dat Nyck de Vries volgend jaar nog F2 rijdt?

    • + 1
    • 29 jun 2019 - 11:33
    • Staat ook een sterretje bij he

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:34
    • masf1

      Posts: 5.702

      Dat sterretje betekend dat het nog niet zeker is dat F2 en F3 komen,maar als ze komen met die en die,beetje voorbarig niet??

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:39
    • mario

      Posts: 5.020

      @Masf1: Dat lees jij toch echt niet goed hoor.....

      "Ook Nederlanders zoals Nyck de Vries (F2), Richard Verschoor (F3) en Bent Viscaal (F3) zullen dan in actie komen. *"

      "*Als deze coureurs volgend jaar ook nog in de klasses rijden."

      Lijkt me duidelijk toch??? :)

      • + 3
      • 29 jun 2019 - 11:42
    • masf1

      Posts: 5.702

      Ik lees het wel goed.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:44
    • mario

      Posts: 5.020

      Dat sterretje slaat alleen maar op de namen van de genoemde coureurs, anders had dat sterretje er niet hoeven te staan omdat in de tekst al staat "Naar alle waarschijnlijkheid komen de klasses dus naar Zandvoort. " Dus het sterretje slaat niet op of de F2 en F3 naar Zandvoort komen.

      • + 2
      • 29 jun 2019 - 11:47
  • Een programma met F2 en F3 is wat mij betreft heel veel waard. Het ontbreken daarvan devalueert het weekend in Hockenheim in mijn ogen.

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 11:35
    • masf1

      Posts: 5.702

      Ben benieuwd waar ze al die vrachtwagens gaan plaatsen?en het feit dat de pitboxen 8 meter langer worden blijft er weinig ruimte over.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:37
    • Op het strand!

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 11:52
    • JeroenF1

      Posts: 375

      @masf1 ik vraag me af of jij weleens tijdens een groot evenement op Zandvoort in de paddock bent geweest. Er is daar inderdaad niet veel ruimte, maar veel ondersteunende klasses staan dan gewoon buiten de paddock. Tot op het parkeer terrein bij de hoofdingang aan toe. Dat kan hier ook prima, zeker als veel bezoekers niet met eigen vervoer komen is er extra plek genoeg.

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 13:28
  • Johannes

    Posts: 10

    Geen Porschecup.......

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 11:39
    • mario

      Posts: 5.020

      Gewoon ook erbij doen ;)

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:43
    • masf1

      Posts: 5.702

      En de DTM erbij,plek zat.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:44
    • mario

      Posts: 5.020

      En de ELMS in de nachten....

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:48
    • sambal

      Posts: 893

      En caravan achteruit rijden..

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 11:56
  • mario

    Posts: 5.020

    Dus met 2 4-packs Red Bull kan ik naar de vrijdag gaan???? 😁😁😁

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 11:44
    • masf1

      Posts: 5.702

      Klopt......+150 bijbetalen.

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 11:50
    • mario

      Posts: 5.020

      Hahaha..... PAAAAASSSS ;)

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:36
  • Ja en Zandvoort gaat even zelf bepalen dat FP1 maar een uurtje duurt ??? echt zo fake als het maar kan dus.

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 11:47
    • masf1

      Posts: 5.702

      Als de prins dat wil zal het gebeuren.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 11:56
    • JV

      Posts: 1.586

      Hoezo maar een uurtje duurt?

      Nu zit er 4 uur tussen begin fp1 en begin fp2 en dat is het in Zandvoort ook.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 13:14
    • Op de foto is een gedeelte weggevallen. FP1 duurt van 11.00 TOT 12.30 en FP2 van 15.00 TOT 16.30.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:03
    • @PallMall klopt inderdaad, kijk maar naar de tijden van de GP van oostenrijk. Daar beginnen de trainingen ook om 11:00 en 15:00 uur. Als 12:30 de aanvangstijd zou zijn zou het ook niet uitkomen met de training van de Formule 2

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:10
    • Inderdaad RTTM, is ook tamelijk duidelijk te zien aangezien er nu alleen streepjes voor de tijden staan. Een beetje slordig van de redacteur maar het is hem vergeven met dit warme weer :)

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:18
    • @Pallmall, ah ja, scherp gezien, ik neem mijn woorden hierbij terug

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 21:47
  • Mooi, ga alleen naar de vrijdag jumbo dag!

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 12:08
    • masf1

      Posts: 5.702

      Ben je uitgeloot dan?

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 12:08
  • Ik heb me ingeschreven voor de vrijdagtickets maar als dat samen valt met een jumbo actie laat het dan maar zitten ..

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 13:29
    • masf1

      Posts: 5.702

      Jij denkt zeker dat je vrijdag het terrein opkomt door 4 blikjes redbull te kopen?vergeet het maar,

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 13:42
    • hugenholz

      Posts: 291

      Dan zal je eerst een hele Jumbo Supermarkt moeten leegkopen. Jumbo gaat op de vrijdag zich vooral bezighouden met de side-events. Ze zullen slechts een beperkt aantal kaarten voor een gereduceerd tatief via de supermarkten tot hun beschikking hebben. Ze kopen niet de hele vrijdag op.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:02
    • masf1

      Posts: 5.702

      Jumbo is gewoon een bijprogramma,die je alleen kan zien als je een officeel kaartje koopt bij de FOM.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:05
  • De aanvang van de Formule 2 FP1 staat 20 min. voor het einde van de Formule 1 FP1 gepland?

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 14:07
    • masf1

      Posts: 5.702

      Allemaal nep,dit is gewoon een 1 april grap,snap ook niet dat het hier geplaatst word!morgen roept er 1 dat de race 4 december is.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:11
    • hugenholz

      Posts: 291

      Het is een "concept event programma"

      Er staat trouwens ook dat achteruitrijden gaat terugkomen. Staat gepland op de zaterdag. In een andere PowerPoint-sheet stond er ook "een F1-demo in een grote stad" vermeld.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:21
    • Op de vrijdag zijn alleen de eindtijden zichtbaar, de aanvangstijden zijn weggevallen.
      Lijkt mij verder niet nep maar gewoon een goed concept programma.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 14:29
  • Wat een gezeur om een sterretje zeg.....

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 22:31

Gerelateerd nieuws

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar