user icon
user icon

Max Verstappen hoopt op weer een podiumfinish op Paul Ricard

  • Gepubliceerd op 15 jun 2019 14:25
  • comments 13
  • Door: Rutger Lauvenberg

Max Verstappen beleeft tot nu toe een bijna foutloos seizoen. Dat dat alsnog maar een voorlopige vierde plek in het wereldkampioenschap oplevert, is vooral te wijten aan het feit dat het chassis en de motor van Red Bull dit jaar nog niet met Mercedes kunnen wedijveren. Hoewel Ferrari in meerdere races verslagen werd, lijkt het erop dat ook de Scuderia over het algemeen een betere auto heeft gebouwd dan Red Bull. Na 7 races staat de teller voor Verstappen daarom pas op twee podiumfinishes, maar daar hoopt de Nederlander in Frankrijk verandering in te brengen.

Terugkijkend op de afgelopen race in Canada was de Nederlander tevreden zo verklaarde hij op de officiële website van de Formule 1: "Het was een goede race voor ons. We hadden de perfecte strategie en behaalden een goed resultaat. In Canada haalden we het maximale resultaat, maar we zullen ons moeten verbeteren en hard moeten werken om weer een podiumfinish te bewerkstelligen. Desondanks voel ik me comfortabel in de auto en hoop ik dat we in Frankrijk weer met de voorsten kunnen strijden."

Red Bull kan in Frankrijk in elk geval rekenen op een verbeterde Honda-motor, al doet het team geen uitspraken over hoeveel pk's er gewonnen zijn. Het belangrijkste probleem lijkt echter dat het chassis niet zoveel grip genereert als in de afgelopen seizoenen en de vraag is of men dat gedurende dit seizoen nog opgelost krijgt. Voorlopig lijkt het echter duidelijk dat Red Bull vooral afhankelijk zal zijn van malheur bij anderen om een zege te kunnen pakken dit seizoen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik ook! Ik ben benieuwd of hij het de Ferrari’s weer een beetje lastig kan maken.

    • + 1
    • 15 jun 2019 - 14:56
  • Snork

    Posts: 6.115

    Pas maar op Max, Renault heeft plannen het gat naar jullie te dichten.
    Jajaja...

    • + 0
    • 15 jun 2019 - 15:04
  • Rimmer

    Posts: 6.809

    Let op: heet van de pers!

    Ik ga geen verdere bronnen en info noemen; De tijd zal het leren maar Rimmer heeft hier de primeur door te stellen dat niemand minder dan Fernando Alonso volgend seizoen het stoeltje van Hulkenberg over gaat nemen en dus weer terugkeert op het oude nest!

    • + 0
    • 15 jun 2019 - 16:32
    • Dat Alonso een comeback maakt staat bijna dagelijks wel ergens te lezen , of het Renault wordt? Misschien als ze dit jaar echt voorin mee gaan doen, maar denk niet dat Alonso weer op een soort McLaren achtig scenario zit te wachten.... Ergens achteraan , of op zn best rond een P10 rond crossen...

      • + 0
      • 15 jun 2019 - 17:10
    • Ik ben een fan van je Posts maar dit is fake News ;)

      • + 0
      • 16 jun 2019 - 01:23
    • Nomar

      Posts: 126

      Zou top zijn. Hulk naar Red Bull, Gasley out. Mag wat mij betreft dit seizoen nog.

      • + 1
      • 16 jun 2019 - 11:12
    • Trelas

      Posts: 542

      Heeft Alonso niet gemeld dat hij niet terug keert in de F1, tenzij het bij 1 van de topteams is? Dat dacht ik in elk geval gelezen te hebben.

      En volgens mij heeft Dr. Marko duidelijk gemaakt dat Nico niet in the picture is bij RBR toch?

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 08:46
  • Gaat lastig worden. Voor nu zeg ik P4 zou goed zijn. Hopelijk zit er meer in.

    • + 0
    • 15 jun 2019 - 18:06
  • AL heb je 1000 pk Meer, maar als je het niet op de wegdek krijgt dan houd het op. Ze moeten dat ook maar eerst zien op te lossen. Vorig jaar ging dat nog goed met de grip. Misschien ook het gevolg van de nieuwe banden?

    • + 0
    • 15 jun 2019 - 21:10
    • Nieuwe banden zijn nadelig voor RB en Ferrari maar daar ligt het niet alleen aan. RB is echt achteruit (of minder erop vooruit) gegaan wat betreft mechanische grip. Dit was juist hun sterkste kant afgelopen seizoen

      • + 1
      • 16 jun 2019 - 01:27
  • Ik blijf hoop houden n.a.v. Max zijn woorden.
    Een paar PK meer kan het complete gedrag van de RB veranderen in positieve zin.
    Hopelijk is er dan de benodigde downforce die de banden dan wel in het juiste window zetten.

    • + 0
    • 16 jun 2019 - 23:43

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar