user icon

Verstappen ook na Grand Prix Monaco bovenaan F1 Power Rankings

  • Gepubliceerd op 30 mei 2019 11:57
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen staat ook na de Grand Prix van Monaco bovenaan in de Power Rankings van Formula1.com. De Red Bull Racing-coureur staat op 45,3 punten per race gemiddeld, net iets meer dan Lewis Hamilton en Valtteri Bottas hebben.

Voor de Power Rankings kijkt een panel van vijf man na afloop van een Grand Prix-weekend naar de verrichtingen van de coureurs, waaraan een beoordeling tussen de 1 en 10 wordt gehangen. De vijf scores opgeteld vormen de totaalscore, waarna het gemiddelde van die totaalscore van alle races bepaalt wie er op de eerste plaats staat in het klassement.

Verstappen scoorde in Monaco 46 punten bij de jury, waardoor hij zijn gemiddelde score verbeterde naar 45,3 punten. Daarmee staat hij 0,6 punten boven Hamilton, die voor zijn optreden in het prinsdom 49 punten kreeg. Bottas werd in de race uiteindelijk derde, maar op de jury maakte hij geen geweldige indruk. De Mercedes-coureur kreeg 40 punten, waardoor zijn gemiddelde na zes races 43 punten bedraagt.

Hoge notering Albon en Sainz, Leclerc verliest terrein

De vierde plaats op de Power Rankings is voor Alexander Albon. De Toro Rosso-coureur kreeg 43 punten voor zijn race door Monte-Carlo en staat nu op een gemiddelde van 40,5. Daarmee scoort hij fractioneel beter dan Carlos Sainz, die 47 punten kreeg voor zijn race in Monaco. De top 10 wordt afgerond door Sergio Perez, George Russell, Daniil Kvyat, Lando Norris en Charles Leclerc, die slechts 30 punten kreeg van de jury voor zijn thuisrace.

Kimi Raikkonen stond vanaf vroeg in het seizoen in de top 10 van de Power Rankings, maar na een tegenvallend weekend in Monaco moet hij genoegen nemen met een plaats buiten de top 10. Ook Sebastian Vettel staat, ondanks zijn drie podiumplaatsen in 2019, niet in de top 10.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • josdaboss

    Posts: 404

    En wie zijn die 5 mensen dan?

    • + 1
    • 30 mei 2019 - 12:04
    • Waylon, Olaf Mol, Dries Roelvink, Rob Kamphues en ik.

      • + 5
      • 30 mei 2019 - 12:13
    • waylon

      Posts: 2.250

      Ik weet van niks

      • + 2
      • 30 mei 2019 - 14:15
    • Ik zou ook weleens willen weten wie deze Mega Mindy F1 Powerranking in elkaar flanst.

      • + 0
      • 30 mei 2019 - 14:33
  • MaxiMax

    Posts: 56

    Arturo Merzario zit vast niet in dat panel

    • + 1
    • 30 mei 2019 - 12:21
    • Kan best. je kan iemand best een klootzak of verwend joch vinden maar zijn prestaties gewoon erkennen;)

      • + 1
      • 30 mei 2019 - 12:26
  • Mooi van al deze rankings en overige awards zoals DOTD. Elke coureur droomt maar van 1 prijs en dat ik WK worden.

    • + 0
    • 30 mei 2019 - 12:26
  • Piettt

    Posts: 27

    En wat koop je er voor ?

    • + 0
    • 30 mei 2019 - 12:35
  • Naldor

    Posts: 730

    De powerrankings gingen vorig seizoen toch over de afgelopen 3 races?

    Mag ik me dan hardop afvragen waarom Leclerc er nog instaat?
    Baku, verpest zijn eigen weekend door in de kwali te crashen.
    Spanje, niets bijzonder, Vettel versloeg hem uiteindelijk.
    Monaco, kwali 70% team 30% zelf, race dom en onnodig na de lekke band.

    Vettel was de afgelopen 3 weekenden beter maar staat niet in de top 10? :')

    • + 2
    • 30 mei 2019 - 12:37
    • Inderdaad

      • + 0
      • 30 mei 2019 - 12:58
    • Volgens mij gaat het nu over het hele seizoen. Maar dat Leclerc nog steeds in de top 10 staat en Vettel niet slaat nergens op.

      Ik kan het er ook niet mee eens zijn dat Albon boven Kvyat staat.

      • + 0
      • 30 mei 2019 - 13:33
    • Vorig jaar was Vettel als 2e geindigd in het WK meen ik en kwam hij in de hele top 10 niet eens voor van die powerrankings , ik denk dat er geen duitsers in dat panel zitten

      • + 0
      • 30 mei 2019 - 14:05
  • jd2000

    Posts: 4.831

    Nou, brand maar los

    • + 0
    • 30 mei 2019 - 12:51
  • jd2000

    Posts: 4.831

    Als ik kijk naar de puntenverdeling van Monaco, dan is dat toch een reële weergave. "

    • + 0
    • 30 mei 2019 - 13:01
  • sailor

    Posts: 10.469

    Het zijn maar meningen , alsof wij het hier allemaal met elkaar eens zijn

    • + 1
    • 30 mei 2019 - 13:41
    • tja meningen. je kan erover twisten of Hamilton bovenaan moet staan maar Verstappen hoort gewoon in de top 2 tot nu toe. Het kan je mening zijn dat dat iemand anders moet zijn maar dan klopt je mening gewoon niet :p

      • + 1
      • 30 mei 2019 - 14:04
    • Altijd

      • + 0
      • 30 mei 2019 - 14:05
  • Goedzo panel... blijven jullie je werk doen. Vele Nederlanders waarderen hetgeen jullie bezig zijn te doen. Voor mij telt 1 ranking die de juiste weergave is en dat is de drivers championship. Zal ik jullie helpen met nieuws? Vettel heeft P3 overgenomen vsn Mad Max

    • + 0
    • 30 mei 2019 - 20:04
    • NicoS

      Posts: 12.665

      Wat intresseert het mij nou wat voor jou telt....;)
      Je hebt echt een pleuris hekel aan Verstappen hè......

      • + 0
      • 30 mei 2019 - 23:55

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar