user icon

Racing Point: "DNA auto niet geschikt voor circuits als Barcelona"

  • Gepubliceerd op 23 mei 2019 17:59
  • comments 17
  • Door: Tom van Hooft & Dieter Rencken

De technisch directeur van Racing Point, Andy Green, schoof vandaag aan op de persconferentie voor teambazen. Green, die verantwoordelijk is voor de RP19, verving Otmar Szafnauer, die in eerste instantie aan tafel plaats zou nemen.

Racing Point kent een verrassend goed seizoen en staat inmiddels op de vierde plaats bij de constructeurs. De Britse renstal kende in Barcelona wat problemen, maar dat was volgens Green ingecalculeerd.

Green legde uit dat het team al voor de Grand Prix van Spanje wist dat ze vrij kansloos waren voor een goed resultaat. "We wisten dat het in Barcelona moeilijk zou worden omdat het DNA van onze auto niet geschikt was voor dat circuit. We hebben wel wat upgrades meegenomen en die konden we na de Grand Prix testen."

"Ik denk dat we de goede richting ingeslagen zijn. Onze updates zullen in de volgende races moeten gaan werken, dan komen de circuits ook meer naar ons toe. Het heeft wel tijd nodig, sommige dingen kun je niet binnen één nacht oplossen."

De technisch directeur staat ook stil bij het overlijden van Niki Lauda. Green heeft voornamelijk herinneringen aan de tijd dat hij voor de televisie de Formule 1 volgde in de jaren zeventig en tachtig: "Jammer genoeg heb ik nooit de eer gehad om dichtbij Niki te komen. Hij was wel mijn jeugdheld vroeger toen ik Formule 1 keek. Wat hij voor de sport heeft gedaan is ongelooflijk, het is en blijft een icoon."

Als laatste gaf Green zijn mening over de mogelijke power units die in 2025 gebruikt zullen worden. Green maakte duidelijke dat de hedendaagse techniek misschien iets te ver is gegaan: "Ik denk dat we op dit moment een ongelooflijk stuk techniek in de auto hebben. Het level van technologie betreffende de power unit is op dit moment veel te hoog. Ik denk dat we het simpeler moeten houden. We moeten er voor zorgen dat we een simpele power unit moeten krijgen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • ik denk dat het DNA van Lance niet geschikt is voor de F1

    • + 0
    • 23 mei 2019 - 18:30
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Lance is op Monaco wel echt extreem slecht dit jaar. Niet normaal hoeveel die verliest op Perez.

    Stel je voor dat Lance naast zich een Mazepin zou hebben, dan zou die wagen er helemaal slecht uitzien.

    • + 1
    • 23 mei 2019 - 19:04
    • Eamm

      Posts: 195

      Iedereen rijd hard in de merc dat is geen kunst zet ze in de rb kijk naar gas die red het ook niet normaal staat hij morgen 0.5 achter max

      • + 0
      • 24 mei 2019 - 09:08
  • sailor

    Posts: 10.753

    Als ik die auto zie , denk ik altijd dat er BMW staat , om gek van te worden ;-)

    • + 2
    • 23 mei 2019 - 19:07
    • Snork

      Posts: 12.435

      Ik heb dat met die roze kleur. Niet echt mijn ding....

      • + 0
      • 23 mei 2019 - 19:10
  • Auto's bezitten geen DNA.
    Wat hier gezegd wordt: Onze engineers en ontwerpers bezitten niet het DNA om een geschikte wagen te bouwen.
    Leuk voor het personeel, zo'n opmerking van meneer Green.

    • + 0
    • 23 mei 2019 - 19:23
    • Green heeft meer verstand van golf...

      • + 1
      • 23 mei 2019 - 19:58
    • Kubica

      Posts: 4.212

      Iedere Alfa heeft tegenwoordig DNA .. ;)

      • + 0
      • 24 mei 2019 - 08:28
  • ze doen het niet zo slecht. Het is moeilijk om een team over te nemen.

    • + 0
    • 23 mei 2019 - 23:13
    • Niet zo slecht..Hoeveel slechter wil je het hebben?

      • + 0
      • 23 mei 2019 - 23:49
    • Ze staan 5de, zo slecht is dat toch niet?

      • + 1
      • 24 mei 2019 - 00:09
    • Kubica

      Posts: 4.212

      @Tieske... Ehhhmm, Williams ? Toro Rosso ? Om er maar 2 te noemen ?

      • + 0
      • 24 mei 2019 - 08:30
    • Williams...ok man. Als we die als referentie kader nemen en alle teams die het beter doen bestempelen als niet slecht...Dan hebben we blijkbaar gewoon een andere opvatting over de term 'niet slecht'.
      Ik heb het ook over de progressie. Het wordt eerder slechter dan beter de laatste paar races.
      Ik noem dat slecht. Prima als iemand anders dat niet zo betiteld

      • + 0
      • 24 mei 2019 - 10:11
  • Zal vast de reactie van volgend weekend opschrijven ,Racing Point: "DNA auto niet geschikt voor circuits als Monaco"

    • + 0
    • 23 mei 2019 - 23:58
    • Die kans is aanwezig @bschuit. Maar een DNF is wat overdreven.

      • + 0
      • 24 mei 2019 - 21:16
    • sorry las het verkeerd

      • + 0
      • 24 mei 2019 - 21:17
  • bullfrog

    Posts: 139

    Komt allemaal goed . We hebben bij Williams gezien dat Lance briljant is in het doorontwikkelen van de auto , na 2 jaar bij dat team stond er een dijk van een auto , Pappa Stroll wil van Racing Point een top team maken om Lance wereld kampioen te maken . Hij vergeet alleen dat bij Ferrari Le Clerc en bij Red Bull Max Verstappen zitten en die zijn toch echt een paar maatjes te groot voor de Stroll baby , en Russel , Albon , Ocon , Norris en zelfs Nyck de Vries hebben meer potentieel dan Lance . Met thanks giving moet Lance uitkijken , iedereen in het team , inclusief Pappa stoppen hem zoveel veren in zijn .... dat hij op een kalkoen lijkt.

    • + 0
    • 24 mei 2019 - 16:41

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar