user icon


Hamilton en Wolff bespraken eventuele overstap naar Ferrari

  • 14 mei 2019 14:36
  • comments 23
  • Door: Tom van Hooft

Mercedes-coureur Lewis Hamilton sprak afgelopen jaar tijdens zijn contractbesprekingen met Mercedes over het onderwerp 'Ferrari'. Tijdens deze besprekingen kwam een eventuele discussie over een overstap naar Ferrari aan de orde.

Toto Wolff vertelde aan Sky Sports dat hij een 'open gesprek' had met Hamilton over een eventuele overstap naar hun grootste rivaal: "Je moet jezelf altijd in het perspectief van de ander plaatsen. In feite dromen de meeste coureurs ervan om op een dag bij Ferrari te rijden, dus ik speelde het scenario's door en zei: "Als jij deze beslissing zou nemen, wat zouden wij dan doen?" Het was dus een vrij open gesprek."

"Zelfs binnen het team hebben we het besproken, we hebben het met Lewis besproken en uiteindelijk hebben we overeenstemming bereikt over het onderwerp", verklaarde Wolff.

Wolff vertelde verder dat: "We hadden deze discussie toen we over het laatste contract in onderhandeling waren en ik denk datje gewoon open moet zijn en moet kunnen begrijpen dat coureurs de bestaande mogelijkheden zullen verkennen."

Hamilton, die afgelopen zondag de Spaanse Grand Prix won, verklaarde tijdens de persconferentie na zijn gewonnen Grand Prix het volgende: "Het is duidelijk dat ik altijd al een Ferrari-fan ben geweest. Ik ben Ferrari-fan op het gebied van hun road-cars. Ik heb het geweldig bij Mercedes want zij steunen mij al vanaf mijn dertiende. Ik heb voorlopig nog geen reden om weg te gaan bij dit fantastische team", verklaarde de leider in het wereldkampioenschap.


Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 671

    Waarom zou Lewis dit doen ? Wil hij Schumacher voorbij, lekker bij MB blijven.

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 14:42
    • Waarom zou Wolff dit aankaarten... De complot denkers en Max fan-boys zullen zeggen:

      Hij hoopt hiermee een vuurtje aan te wakkeren bij Ferrari en Lewis om zo zo snel mogelijk over Max Verstappen te beschikken nog voor de grote reglement wijziging in 2021. Hij weet ook dat Max anders nog even afwacht wat er gebeurd :)

      Vond hem zelf best aardig bedacht.

      • + 1
      • 14 mei 2019 - 16:58
  • ik zou Hamilton wel willen zien in de Ferrari.
    Hamilton/Leclerc -Ferrari
    Vettel/..? - RedBull
    Max/..? - Mercedes

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 14:42
    • Absolute droomscenerio als je t mij vraagt is:

      Mercedes: Ricciardo & Ocon
      Ferrari: Hamilton & Alonso
      Red Bull: Verstappen & Vettel

      Waarom? Omdat Mercedes de beste auto is, maar de beste coureurs dan bij Ferrari & Red Bull zitten en dan krijg je ook mooie situaties met Ocon op de baan.

      GEEN teamorders bij Ferrari en Vettel lekker op zijn oude nest, maar wel naast Verstappen.

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 15:08
    • Cuprani

      Posts: 26

      @Damon Hill
      Ik snap je denkwijze, maar volgens mij denk je hier dan dat de rijders het verschil uit gaan maken??

      Maar waarom praat niemand hier over Bottas? Die het papier super goed doet dit seizoen?

      Waarschijnlijk omdat je de plek van Bottas kan vervangen voor 50% van het hele rijdersveld en Mercedes dezelfde resultaten blijft behalen...

      Ofwel,.. je kan rijders wisselen wat je wil, al zet je Gasly en Kubica bij Mercedes, dan zullen ze nog blijven domineren.

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 15:50
    • Met twee Bottassen was Mercedes afgelopen twee jaar geen kampioen geworden, maar had Vettel twee titels erbij gepakt.

      Het gaat ook puur alleen om een droomscenario, en ik vind het gewoon leuk als de beste coureurs niet voor het beste team rijden. Ergens wel te begrijpen toch?

      En nee, Kubica wordt geen kampioen in de 2019 Mercedes. Kubica heeft... met alle respect en tot grote spijt... geen bal meer te zoeken in de F1.

      • + 1
      • 14 mei 2019 - 16:00
    • snailer

      Posts: 1.480

      Interessante opstelling, Damon. Maar Ocon heeft een jaar niet geracet. Die gaat er niets van bakken. Die zou eerst ergens anders moeten gaan rijden.

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 16:17
    • @Snailer,
      Daar gaat het niet om. Ik wil sensatie zien. Ik wil spectakel. Ik wil Ocon & Verstappen zien clashen op de baan, ik wil vonken en vuurwerk. Dus Bottas eruit en Ocon erin.
      VUUR willen we!

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 16:30
    • Houwimmie

      Posts: 448

      @snailer, Kimi is er ook een tijd tussenuit geweest maar was bij zijn comback meteen competitief hoor. Het kán dus perfect

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 17:15
    • Ocon ? Wie is dat ook al weer ?

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 17:58
  • Je zou idd gek zijn om over te stappen naar de rooie, alhoewel ik zijn keuzes voor teams na zijn laatste overstap niet meer in twijfel trek.

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 14:44
  • bschuit

    Posts: 9.232

    Gewoon even het origineel opzoeken, ook de persconferentie van afgelopen zondag (na de race) maakt meer duidelijk dan dit artikel.....

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 14:48
  • Stond gisteren toch ook al op de site als bericht?

    Anyhow, ook gaan er geruchten dat Mercedes zich weer stilaan wil terugtrekken uit de F1, dis toch als fabrieksteam. Zou nog niet geheel onlogisch zijn, ik bedoel: what's the challenge right? Ze wonnen alles dik en dubbel.

    Hamilton zie ik niet al te gauw naar Ferrari vertrekken. Dan zou ik hem liever terug naar z'n oude nest zien gaan, ergo: Mclaren. En zo zou de cirkel mooi rond zijn.

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 14:50
    • Snork

      Posts: 3.891

      Inderdaad, eindigen waar het begon. Zoals Kimi dat doet. Zou mooi zijn. En met een opklimmend McLaren is er daar meer te winnen dan nu bij Mercedes. Die hebben alles al gewonnen sinds het V6-Hybrid tijdperk.

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 15:20
  • Ik zou het juist prachtig vinden wanneer hij zijn carrière af zou sluiten bij McLaren. En juist als hij dan bij McLaren weer veel succes zou hebben zou dat groots zijn.

    Ferrari? Ik vind Hamilton gewoon niet echt een Ferrari type.

    Wel hoop ik nog steeds dat Ricciardo een keer naar Ferrari gaat, want dat lijkt me nu juist wel een Ferrari type. En dat Vettel dan terugkeert naar Red Bull.

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 14:55
    • Snork

      Posts: 3.891

      Ik zie Max graag bij Ferrari terecht komen. Temperament meets temperament :-).

      • + 1
      • 14 mei 2019 - 15:19
    • daar sluit ik me bij aan @Snork

      • + 2
      • 14 mei 2019 - 15:22
    • John6

      Posts: 2.691

      Ik ook Mercedes is te keurig, ik denk ook dat Ferrari beter bij Max zou passen.

      • + 2
      • 14 mei 2019 - 15:58
    • HarryLam

      Posts: 705

      Chaos en wanorde past niet bij Max

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 16:03
    • Ik sluit me ook aan bij jullie en bij de mening van Doorbos: Max moet naar Ferrari gaan, zou een droom zijn voor mij Max in de rood op Zandvoort.

      • + 1
      • 14 mei 2019 - 16:29
  • zoefroef

    Posts: 918

    Zo winnen in een oppermachtige auto is ook niet leuk. Er echt voor moeten knokken,Dat is pas knap. Hij wee t nu zeker dat hij eers t e wordt en soms ni p t tweede.

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 18:24
  • tour71

    Posts: 510

    alonso gaat dit jaar nog naar rb, mark my words. RB

    • + 0
    • 15 mei 2019 - 05:14
  • Altijd knap dat mensen Max Verstappen weer kunnen aanhalen terwijl dit verhaal totaal niet over hem gaat. Ik begrijp dat niet zo goed. Er worden conclusies getrokken die helemaal niet relevant zijn. Dit verhaal gaat trouwens ook helemaal nergens over!!!

    • + 0
    • 15 mei 2019 - 11:40

Gerelateerd nieuws



MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke rookie heeft tot nu toe de meeste indruk gemaakt?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.644
  • Podiums 69
  • Grand Prix 86
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (34)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar