user icon

Sebastian Vettel: "Wij komen wat snelheid tekort"

  • Gepubliceerd op 09 mei 2019 17:25
  • comments 10
  • Door: Tom van Hooft

Ferrari-coureur Sebastian Vettel behaalde in China en Azerbeidzjan een derde plaats. Met de derde plaats van Charles Leclerc in Bahrein is Ferrari dit seizoen nog niet hoger gefinisht dan derde. Reden voor de Italiaanse media om vraagtekens te zetten bij het ontwerp van de auto. Sebastian Vettel heeft vertrouwen bij de aanvang van de Europese-cyclus.

De Italiaanse-renstal neemt voor de Grand Prix van Spanje een nieuwe motor mee en heeft verder nog een aantal aerodynamische en mechanische updates in petto: "We hopen om de auto te verbeteren. We hebben al wat kleine onderdelen meegebracht voor de race in Baku. We hebben ook nieuwe onderdelen voor hier. We waren op zich wel snel, maar helaas niet snel genoeg. We hebben niet de snelheid gehad om de auto op de eerste rij te zetten."

Vettel is zich ervan bewust dat de Ferrari op dit moment snelheid tekort komt: "We komen wat snelheid tekort. Over het algemeen is ons pakket goed en hoop ik dat we alles voor elkaar kunnen krijgen om een goed resultaat te boeken."

Ferrari wil het gevecht naar Mercedes brengen

De Duitser vertelde dat de sfeer in het team nog steeds goed is: "Elk jaar is anders. Zoals ik al vertelde is de sfeer in het team goed. Ik kijk er naar uit om deze Grand Prix te rijden. We hebben veel vertrouwen in de onderdelen die we hebben meegenomen, daarnaast introduceren wij ook onze nieuwe motor hier. We hebben nog wat spullen die we introduceren, deze moeten er voor zorgen dat wij sterker voor de dag komen dan tijdens de andere races."

"In vergelijking met vorig jaar zaten we er toen beter bij. We hadden al een aantal races gewonnen en stonden bovenaan in het kampioenschap", sloot de viervoudig wereldkampioen af.

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • VER

    Posts: 386

    Het Duits begint er in te komen bij onze Finse vriend:
    "We hebben al WAS kleine onderdelen meegebracht"

    • + 0
    • 9 mei 2019 - 17:31
    • VER

      Posts: 386

      Excusssss dacht dat ik een artikel over Bottas zat te lezen...

      • + 0
      • 9 mei 2019 - 17:32
    • Heeft Sebastian een andere nationaliteit??? Waarom hebben wij bij GPToday daar nog geen artikel over geschreven :P :P

      PS: Je hebt gelijk.. Heb hem aangepast

      • + 1
      • 9 mei 2019 - 17:32
  • louc_

    Posts: 2.285

    Hoe korter Ferrari bij de Benzen komt hoe meer dat ze bij de Mercedes de kraan open draaien, is al jaren zo!

    • + 2
    • 9 mei 2019 - 17:46
  • het gevecht naar Mercedes brengen?? iedereen die een beetje Engels spreekt zal dat wel begrijpen, maar voor wie wordt er dan eigenlijk nog vertaald? zinloos op deze manier.

    • + 0
    • 9 mei 2019 - 20:39
  • BromBrom

    Posts: 41

    Had toch stiekem wel gehoopt dat die 80 kilo regel voor wat opschudding zou hebben gezorgd in de grid. Max, zou je verwachten, had dan toch wat in moeten lopen op een Hamilton, die waarschijnlijk toch een paar kilo zwaarder was.

    • + 0
    • 9 mei 2019 - 20:42
    • RBH1

      Posts: 614

      Volgens mij krijg je dan een pak lood in de auito tot een bepaald gewicht totaal, en heeft dat dus geen invloed. Ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

      • + 0
      • 10 mei 2019 - 07:05
    • @ Brombrom.....Max is groter en zwaarder dan Lewis dus helaas......

      • + 0
      • 10 mei 2019 - 10:09
    • BromBrom

      Posts: 41

      @RBH1 @Cherokkee Dan moet Max toch inlopen... basic maths.. Stel Hamilton was 68 kilo en Max 70 kilo en dat gewicht wordt aangevuld tot 80 kilo, dan heeft Max 2 kilo winst t.o.v. Hamilton dit jaar...

      • + 0
      • 10 mei 2019 - 12:25
  • zorba

    Posts: 1.535

    Als je als rijder het gewicht niet haalt moet je gewicht inde aanbrengen op de plaats door de fia vastgelegd en nergens anders, dus is het erom te doe dit gewicht zoveel mogelijk te benaderen, uw gewicht zit nl in het midden van de wagen en laag tegen de grond dat verbetert de wegligging en de gewichtsverdeling van de wagen

    • + 0
    • 10 mei 2019 - 07:45

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar