user icon

Nieuw Red Bull Energy Station - The F1 Holzhaus

  • Gepubliceerd op 08 mei 2019 12:06
  • comments 24
  • Door: Tom van Hooft

Het Europese Formule 1-seizoen staat voor de deur en de teams komen aan in volle glorie. Reden voor Red Bull Racing om na veertien seizoen van uitstekend werk in het oude huis om haar huis te vervangen. Het nieuwe Red Bull F1 Energy Station ziet er totaal anders uit en zal door het leven gaan als het F1 Holzhaus (of Woodhouse).

Het originele Red Bull Holzhaus is een MotoGP-camper die vorig jaar debuteerde. Hij maakte een eenmalige Formule 1-vertoning tijdens de Oostenrijkse Grand Prix van 2018. Dit jaar krijgen Aston Martin Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso een Holzhaus. Het zal groter zijn dan het origineel - maar nog steeds gemaakt worden van duurzaam Oostenrijks hout.

Zoals elk huis onderging ook het Energy Station in de loop van zijn veertien jaar vele veranderingen: een uitbreiding om een grotere familie te huisveste, een introductie van een balkon en verschillende interieuraanpassingen. Gezien het succes van het Holzhaus van vorig jaar werd besloten om af te zien van een nieuwe verbouwing en een nieuwe woning te bouwen die geschikt is voor de behoeften van de teams.

Het nieuwe Energy Station wordt deze week tijdens de Spaanse Grand Prix onthuld en kan in minder dan twee dagen worden gebouwd en in één dag worden afgebroken. Het is gebouwd van duurzaam Oostenrijks hout (voornamelijk larikshout en sparrenhout) en maakt gebruik van een natuurlijk convectieontwerp dat bedoeld is om de behoefte aan airconditioning weg te nemen.

Het zal een gigantisch groot gebouw worden. Met ruim 1221 vierkante meter biedt het 27 procent meer vloeroppervlak dan het oude Energy Station. Desondanks kan het worden geassembleerd door een bemanning van 25 personen, met een 32-uur durende bouw.

Voordat Aston Martin Red Bull Racing teambaas Christian Horner zijn nieuwe kantoor betrekt zei hij: "Tijdens de Grand Prix van San Marino in 2005 heeft Red Bull haar Energy Station geïntroduceerd. In de afgelopen veertien seizoen heeft het Energy Station verschillende transformaties ondergaan, het is met haar tijd meegegaan en heeft vele veranderingen ondergaan om aan onze eisen te voldoen. Deze week veranderen we het opnieuw met de onthulling van ons Holzhaus. Het is een duurzame structuur die een vleugje van de Stiermarkse Alpen naar de paddock brengt."

 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • JH56

    Posts: 124

    Mooi...

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 12:16
  • geert61

    Posts: 1.099

    roken en open vuur verboden

    • + 1
    • 8 mei 2019 - 12:22
  • Ik krijg gelijk trek in een pannetje gröstl bij het zien van het F1 Holzhaus.

    • + 4
    • 8 mei 2019 - 12:25
    • Lekker filmpje erbij. Bijvoorbeeld "stop je waldhorn tussen m'n alpen".
      Heerlijk!

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 13:04
    • een dampend bord sauerkraut mit bratwurst, lekkere grote pul weissbier erbij en ondertussen genieten van een filmpje "heidi, die alte ficksau aus die schöne österreichische alpen"

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 13:14
    • Rimmer

      Posts: 8.306

      Jean en Bill.. het zijn ook altijd dezelfden.
      Der Rimmer zal zich voor de gelegenheid buiten deze rücksichtlos geplaatste opmerkingen houden.

      • + 2
      • 8 mei 2019 - 14:35
    • Snork

      Posts: 10.606

      Heidi versie 2.0 aan de tap?

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 15:44
    • Ik had nog nooit van gröstl gehoord, maar potverdikkie das een verdomd fijn gerechie wat ik zeker ga ausprobieren.

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 18:00
    • Jean?
      Wie is Jean?

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 18:52
    • Zeker doen @Schwantz.
      Echt een aanrader!

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 18:55
  • Beri

    Posts: 2.971

    Mompelt iets met hoge kosten, budgetplafond en overdaad.

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 12:49
    • Er was eens..McLaren..met marmer vloertjes in de pitbox..elke race weer...

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 15:31
  • Past dat op Zandvoort...?

    • + 2
    • 8 mei 2019 - 12:53
    • Joeppp

      Posts: 4.173

      Plek zat op het strand. Kunnen er ook nog wel een paar houten palen onder.

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 12:55
    • Oh! Best een goed idee eigenlijk! Gelijk een bikini galore. :)

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 13:07
    • Snork

      Posts: 10.606

      Nee, een Oostenrijkse hut past niet op Zandvoort ;-)

      • + 3
      • 8 mei 2019 - 15:45
    • Als Zandvoort voor Monaco komt, kunnen ze hem wat eerder op een ponton zetten, dan komt ie gewoon voor de kust te liggen.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 17:42
  • jaapdeaap

    Posts: 838

    Had dat geld in de ontwikkeling van de wagen van Max gestoken !!!!

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 12:54
    • Welnee joh, stel je voor dat het koud is of het staat te regenen,
      waar zit je dan comfortabeler?
      In de RB15, of in het RB Holzhaus??

      Precies!

      • + 3
      • 8 mei 2019 - 13:20
  • snailer

    Posts: 4.719

    The torture never stops. Woodhouse doet me terugdenken aan de James Last en John Woodhouse martelingen van weleer.

    En dan de torture never stops is een contradictie.... Zappa!

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 14:45
  • Dit past niet eens in Zandhoop...

    • + 1
    • 8 mei 2019 - 15:30
  • Snork

    Posts: 10.606

    Eingelijk wel waanzin wat de teams als hospitality suits neerzetten. Kan me voorstellen dat ze er minimaal twee van hebben, anders krijg je dit volgens mij nooit na een race uit elkaar, in kratten, naar ander circuit en weer opgebouwd voordat op donderdag het circus op het volgende circuit weer op gang komt. Zeker voor back to back races onhaalbaar.
    Mag dus wat kosten...

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 15:48
    • Boeie wat het kost, Red Bull heeft geld in overvloed..

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 17:22

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 16 nov 1973 (47)
  • Geb. plaats Leamington Spa, Warwickshire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar