user icon

Valtteri Bottas looft Mercedes: "Dit is een teamprestatie"

  • Gepubliceerd op 28 apr 2019 16:03
  • comments 17
  • Door: Tom van Hooft

Valtteri Bottas won in Bakoe zijn tweede race van het jaar. De Mercedes-coureur won voor de vijfde keer in zijn carrière een Formule 1-race en evenaarde hiermee Max Verstappen, die ook vijf Grand Prix-overwinningen heeft.

De van pole position vertrokken Bottas ging als leider de eerste bocht in en moest na zijn eerste en enige pitstop de leidende positie afstaan aan Charles Leclerc. Leclerc, gestart op de medium band, werd aan het einde van zijn eerste stint voorbij gereden door de Fin.

Bottas spreekt van lastige race

"Het was een moeilijke race, ondanks dat er niet veel gebeurde. Lewis (Hamilton, red.) heeft de hele wedstrijd druk gezet en ik heb geen fouten gemaakt. Als ik eerlijk ben had ik alles onder controle en ben ik superblij om de wedstrijd te winnen", verklaarde de Fin die vorig jaar op koers was om de wedstrijd te winnen. In 2018 verloor Bottas de race door een lekke band die hij had opgelopen toen hij over een brokstuk reed.

De Mercedes-coureur was daarna vol lof over zijn team. "Dit is een teamprestatie. Het is ongelooflijk op wat voor hoog niveau het team werkt. Ik ben super trots op dit team en op elk persoon wat met dit team verbonden is. Voor mij is het een goede overwinning en het voelt echt fantastisch", vertelde de uitermate rustige en zelfverzekerde Fin na afloop van de Grand Prix aan Paul di Resta.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • London

    Posts: 708

    Goed voor de sport man dit. Ik ben zo ongelooflijk Mercdes moe... bah

    • + 1
    • 28 apr 2019 - 16:05
    • Het is niet de fout van mercedes, de anderen moeten laten zien dat ze beter moeten worden en het gat dichten naar mercedes

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 16:47
    • Ben je dan niet moe van jou favorieten....zij slagen er niet dichterbij te komen.

      • + 2
      • 28 apr 2019 - 16:49
    • London

      Posts: 708

      @Dutch hahaha ja het een sluit het ander niet uit inderdaad.

      Maar zonder dollen, nee dat is het niet. Natuurlijk baal ik dat RB er nog niet helemaal bij zit, maar al zou in ieder geval Ferrari een keer kampioen worden zou ik al blij zijn als liefhebber van de sport. Gewoon wat meer spanning en afwisseling, los van of mijn favoriet dan wint of niet.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 20:50
  • Als middelmaat zoals dit zelfs races gaat winnen in die wagen dan moet er wel een duidelijk signaal naar Hamilton worden gegeven. Maar ze zullen ze alle 2 wel aanhouden omdat ze alles winnen. Hun goed recht.

    • + 0
    • 28 apr 2019 - 16:07
    • Ja zelfs een Hulkenberg of een Sainz wint met 2 vingers in de neus in de Mercedes... Misschien dat Max een keer daarheen gaat;)

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 16:19
    • RBH2019

      Posts: 3.357

      Je kunt je afvragen of hij middelmaat is als hij Hamilton verslaat... Het is niet een racer als Hamilton, maar de man is wel bloedsnel en super constant.

      • + 1
      • 28 apr 2019 - 16:21
    • Nee Royalere, Bottas is nooit middelmaat geweest, kijk maar terug bij Williams. Hij is wellicht wat flets in duels, maar Bottas is altijd snel geweest.
      Bottas versloeg zijn teamgenoten bij Williams vrij ruim. Wat had hij nog meer moeten doen dan?
      Logisch dat hij het in een heel jaar aflegt tegen Hamilton. Dat is echt totaal geen schande.

      Leuk voor Bottas dat hij goed rijdt dit jaar. Het is hem gegund. Sympathieke gast, net iets te sympathiek eigenlijk.

      • + 1
      • 28 apr 2019 - 17:39
  • jd2000

    Posts: 4.934

    Zucht, het ingestudeerde pr prietpraatje. Zo voorspelbaar.

    • + 0
    • 28 apr 2019 - 16:10
    • Jou reactie ook waar het gaat om Mercedes en Lewis.

      • + 3
      • 28 apr 2019 - 16:48
    • jd2000

      Posts: 4.934

      Weet je @DutchF1,jij komt altijd met dit soort antwoorden. Inhoudelijk heb je niets te melden. Het produceren van vilein gezeik is meer jouw ding. Ik heb niks tegen Mercedes, bewonder ze voor het hoge niveau wat zij produceren. Maar hoe zij de pers benaderen en daarmee ook mij als toeschouwer is gewoon beledigend.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 17:48
    • Gezien jou posts wat betreft Mercedes en Hamilton doe jij het natuurlijk veel beter.....iets met voorspelbaar?

      • + 2
      • 28 apr 2019 - 18:16
  • Mooie race van Bottas....het is hem na vorig jaar meer dan gegund.

    • + 0
    • 28 apr 2019 - 16:51
    • Absoluut. Leuk ook dat hij dit jaar lekker gaat. Ondergewaardeerde coureur. Oogt wat saai maar hij is erg stabiel (veel stabieler dan Ocon denk ik).

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 17:40
    • Denk ik ook....Bottas in deze vorm is Ocon exit.

      • + 1
      • 28 apr 2019 - 18:17
    • Het viel ook al op dat Ocon niet meer in de pits aanwezig is geweest sinds bottas in Australië de race won ;)

      • + 0
      • 29 apr 2019 - 07:26
  • Niet vergeten dat Hamilton dit een k.t circuit vindt en vast heel blij is met zn P2 .... Dus ach ... En Hamilton gaat meestal pas tweede deel van het seizoen helemaal top rijden .... Ken je nagaan, zei mn oude tante....

    • + 0
    • 29 apr 2019 - 19:56

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar