user icon

Horner ontkent dat hij twijfels heeft over Ferrari-brandstof

  • Gepubliceerd op 19 apr 2019 12:06
  • comments 16
  • Door: Tom van Hooft

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner zegt dat het verkeerd is om te suggereren dat hij achterdochtig is over wat Ferrari van plan is met haar brandstof.

Horner veroorzaakte wat intriges voor de Chinese Grand Prix toen hij opmerkte dat er iets vreemds aan de hand was met Ferrari's brandstof vanwege de manier waarop het rook. Sprekende tegen Auto Motor und Sport zei Horner: "De brandstof van Ferrari ruikt naar grapefruitsap."

Sommige interpreteerden die opmerkingen als suggereren dat de Italiaanse-renstal en zijn brandstof parnter Shell de grenzen van de regelgeving zouden kunnen verleggen, maar Horner benadrukte dat hij er niet aan twijfelt dat alles volkomen legaal is.

"Verdacht is waarschijnlijk het verkeerde woord", vertelde hij toen hem gevraagd werd naar zijn opmerkingen over de brandstof van Ferrari. "Zij doen duidelijk goed werk, omdat ze dit jaar, vooral op de rechte stukken het snelste zijn geweest. Het is duidelijk dat brandstof deel uitmaakt van de prestaties en ik denk dat ze heel goed werk doen."

"ExxonMobil ziet ook een aantal goede verbeteringen aan onze kant en ze werken heel hard samen met Honda. Het is een bijzonder aandachtsgebied voor ontwikkelingen omdat het in feite een open speelveld is", vertelde Horner.Afgelopen week hadden wij een interview met ExxonMobil over hun werkwijze met Red Bull Racing.

 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Wat is dan wel het goede woord...?

    1) Dubieus?
    2) Twijfelachtig?
    3) Louche?
    4) Onbetrouwbaar?
    5) Aanvechtbaar?
    6) Bedenkelijk?

    Zeg het maar Horner..

    "Verdacht is waarschijnlijk het verkeerde woord"

    • + 2
    • 19 apr 2019 - 12:19
    • Het kan ook gewoon zijn dat hij denkt dat er iets gevonden is door Shell wat zij nog niet weten.

      Met de uitspraak dat het ruikt naar grapefruit geeft hij geen enkel waarde oordeel of de geur van citrus vruchten verboden zou moeten worden voor brandstof :)

      • + 4
      • 19 apr 2019 - 13:04
    • Ik lees het eerder als een groot compliment naar Shell en Ferrari. Horner zegt toch echt dat hij vind dat ze uitstekend werk hebben verricht. En de media vind het natuurlijk ook altijd leuk om dmv een bull eigen interpretatie, er een sensationeel sausje overheen te gooien.

      • + 4
      • 19 apr 2019 - 14:13
    • Shell heeft aangegeven dat hun brandstof afgelopen seizoen voor maar liefst 21% verantwoordelijk was voor de prestaties van Ferrari (niet gering dus)
      Het is te hopen dat Exxon Mobile ook zoiets kan vinden voor RB.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 16:02
    • delta9vdp

      Posts: 48

      7) Opmerkelijk?

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 17:15
  • Race eerder was er al een opmerking van een SKY verslaggever over de vreemde geur van de Ferrari uitlaatgassen.. op zich niet opmerkelijk als een brandstof een andere , vreemde , geur veroorzaakt, wie weet, behalve de laboranten van Shell, wat voor een zooi ze allemaal toevoegen aan de brandstof... er is tegenwoordig een oneindige lijst van toevoegingen mogelijk. Dus nee , zolang het legaal is , verbaas ik me er niet over...

    • + 2
    • 19 apr 2019 - 12:22
    • VestAan

      Posts: 188

      Ik vraag me af of ze ook nitroglycerine eraan toe mogen voegen, brandstof waar ook topfuel dragsters met 3000+Pk mee rijden ..

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 19:34
  • louc_

    Posts: 2.189

    Spijt komt na de zonde Horner.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 13:00
    • MisterT

      Posts: 1.659

      Kletspraat komt na het lezen van een artikel Louc_.

      • + 5
      • 19 apr 2019 - 16:24
  • Zou het een idee zijn, om kosten te besparen, met een brandstofleverancier te werken? Net als bij de banden dus.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 13:31
  • jarka

    Posts: 1.003

    Horner bedoelt eigenlijk ik heb me versproken ik wil niet dat dit onderzocht wordt want wij werken hier ook aan en ik wil niet dat wij ook teruggefloten worden.

    • + 1
    • 19 apr 2019 - 13:48
  • zorba

    Posts: 798

    Als toilet net gepoetst is ruik het ook naar citrus, zou mijn vrouw ook verboden middelen gebruiken?

    • + 2
    • 19 apr 2019 - 14:16
    • NicoS

      Posts: 10.744

      Als het toilet net gepoetst is en het ruikt naar uitlaatgassen, dan zou ik me eerder zorgen gaan maken...;)

      • + 5
      • 19 apr 2019 - 14:22
  • Gasoline die ruikt naar annanas is lekker toch!

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 16:01
  • Fanboy1

    Posts: 1.825

    Waar rook is, is .......

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 22:06
    • MCL34

      Posts: 377

      Is een Horner?

      • + 0
      • 20 apr 2019 - 08:16

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar