user icon

Hulkenberg weet zeker dat hij het moeilijk krijgt met Ricciardo

  • Gepubliceerd op 19 apr 2019 10:50
  • comments 10
  • Door: Tom van Hooft

Nico Hulkenberg verwacht dat Daniel Ricciardo hem op korte termijn in de problemen kan brengen als zij Australische teamgenoot zich volledig comfortabel voelt in zijn nieuwe auto. Ricciardo had in China zijn beste wedstrijd van het seizoen en kon met een zevende plaats zes punten scoren. De Australiër kwalificeerde zich voor Hulkenberg, slechts met 0.004 seconden voorsprong, en mocht hierdoor als zevende beginnen.

Ricciardo heeft toegegeven dat hij uit zijn oude gewoonten van Red Bull moet komen en Hulkenberg verwacht een sterkere teamgenoot bij de aankomende races: "Daniel moet nog wennen aan de auto en aan het team", vertelde de Duitser aan Anthony Davidson van Sky. "Het kost altijd meer tijd dan je denkt, vooral als je van een betere auto naar een slechtere auto gaat. Er zijn heel veel dingen anders. Het is ook een ander soort mentaliteit in de strijd van het middenveld."

"Hij is nog steeds aan het wennen, maar ik twijfel er niet aan dat hij me binnenkort wat problemen zal bezorgen", vertelde Hulkenberg. Hulkenberg kende zijn tweede uitvalbeurt op rij omdat een MGU-K probleem hem in de zestiende ronde dwong om uit te stappen. Nadat het team in Bahrein een dubbele uitvalbeurt kende noemde teambaas Cyril Abiteboul de motorproblemen van Renault 'steeds frustrerender en minder aanvaardbaar'.

Hulkenberg toonde een goede snelheid tijdens de trainingen in Bahrein en China, maar kreeg tijdens het verloop van het weekend te maken met betrouwbaarheidsproblemen: "We moeten er echt bovenop komen, want dit kost ons resultaten, ervaring en punten. Ik denk dat we weten dat we huiswerk hebben, we moeten deze problemen oplossen."

De Duitser is optimistisch om de kloof met de top drie teams te dichten: "Ik zit in een goede positie met Renault en hopelijk kunnen we deze auto collectief verbeteren en rijden we volgend jaar of over twee jaar echt vooraan. Ik heb het naar mijn zin en natuurlijk wil ik graag strijden voor overwinningen, maar het gaat er altijd om waar je kunt zijn en wat je alternatieven zijn. Alleen al het feit dat je daarbuiten met andere jongens racet is erg leuk. Het is ook leuk om mee te doen."

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Het is leuk om mee te doen?? Ja Nico, als je zo denkt weet ik wel zeker dat je het moeilijk gaat krijgen met Ricciardo. Die vindt het leuk om te winnen namelijk.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 11:14
    • Dan moet Rickie ff op zoek naar een andere baas want dat zit er niet in.
      Ja leuk om mee te doen dus, een lekkere boterham verdienen en na je carrière niets meer hoeven.
      Weet vrij zeker dat ie een leukere en beter betaalde job heeft dan jij en ik.

      • + 2
      • 19 apr 2019 - 11:25
    • Ik mag Nico graag. Meestal aardig, vaak verdomd snel en absoluut sympathiek. Weinig kapsones bij deze jongen. Ik denk dat Daniel en Nico het sympathiekste duo op de grid zijn en dat Renault zeker een sterkere line-up heeft dan de meeste teams. Wellicht hebben alleen Mercedes en Ferrari een gelijkwaardige of betere line-up. Ik verwacht ook dat ze gelijk zullen worden qua niveau en prestaties en hoop dat Renault zijn zaakjes snel op orde krijgt zodat we ze dit seizoen nog kunnen zien mengen in de strijd om de podiumplekken.

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 11:33
    • @rogier Hier, waar is die verwachting op gebaseerd? de dubbele uitval in Bahrein? Of het rondje achterstand van Ric in China?

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 12:42
    • @Rogier, sorry niet goed gelezen, over "ik hoop" heen gelezen.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 12:44
  • Ricciardo MOET Hulkenberg achter zich laten, alleen zn toothpaste smile zal zn status niet redden als hij Hulkenberg uiteindelijk niet kan verslaan ... Heeft hij misschien een hoop centen verdient maar is zn Carriere op doodspoor...

    • + 1
    • 19 apr 2019 - 12:12
    • Ricciardo is echt een stukkie beter dan Hulkenberg. Na nog een paar races dan zal dat gaan blijken.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 14:23
    • Ik weet niet of Ricciardo nu zo veel beter is dan Hulkenberg. Volgens mij zijn ze aardig aan elkaar gewaagd. Hulkenberg is wel een stabiele puntenscoorder, met goede kwalificatiesnelheid..
      We gaan het zien

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 17:24
  • Maximo

    Posts: 5.784

    Op zich doet Renault het in mijn ogen al best goed als ze McLaren en de rest van het middenveld achter zich weten te houden.

    Om het gat te dichten met de top 3 teams moet er denk ik wel wat meer bij komen kijken dan wat het team Renault op dit moment kan ophoesten.

    • + 1
    • 19 apr 2019 - 12:15
  • delange

    Posts: 1.112

    Ric zal de al jaren overschatte Hulk wel gaan verslaan......een race of 3 wennen voor Ric volgens mij en dan gaat ie er wel vlot overheen.

    • + 0
    • 20 apr 2019 - 09:48

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar