user icon

Andere aanpak heeft goed uitgepakt voor Daniel Ricciardo

  • Gepubliceerd op 16 apr 2019 08:58
  • comments 13
  • Door: Danny Sosef

Afgelopen weekend tijdens de Grand Prix van China scoorde Daniel Ricciardo zijn eerste punten voor het team van Renault. De voormalig teamgenoot van Max Verstappen rijdt dit jaar voor het Franse team en zag tijdens de eerste twee races de finishvlag niet door betrouwbaarheidsproblemen.

Voor de derde race van het seizoen heeft de Australier een andere aanpak gekozen en die heeft goed uitgepakt, zo vertelde hij onder andere aan GPToday.net: "Ik denk dat de andere aanpak die we dit weekend hebben gekozen goed is uitgepakt. Het is altijd fijn als de eerste training vlekkeloos verloopt. Ik weet niet of dat soms geluk is of goede voorbereiding maar we hadden de juiste afstelling en hoefden tijdens het weekend weinig te veranderen. Ik kom op mezelf bouwen en daardoor de auto beter leren kennen. Hier en daar heb ik wat aangepast en deze dingen zijn ook voortgekomen uit de test die we in Bahrein hebben gehad."

Renault hoort vooraan middenveld

Na drie Grands Prix is het inmiddels ook duidelijk dat Renault het middenveld aanvoert, een positie waar het Franse team thuishoort, al is er nog genoeg te verbeteren. Daniel Ricciardo: "Het is zeker positief voor ons dat we vooraan het middenveld rijden. Ideaal gezien willen we het gat vergroten naar de concurrentie. Uiteraard zijn er genoeg dingen die we moeten verbeteren maar als ik naar het hele weekend kijk horen we ook vooraan die groep te staan."

Lees ook: Daniel Ricciardo: "We hebben nog problemen met de betrouwbaarheid"

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Waar is nu de andere aanpak? Wordt hier niet veel wijzer van, maar waarschijnlijk was het geluk dat hij afgelopen race goed scoorde ?

    • + 1
    • 16 apr 2019 - 09:10
  • Trelas

    Posts: 760

    Hoezo is het duidelijk dat Renault het middenveld aanvoert? Ze staan in punten gewoon gelijk met AR toch?

    • + 0
    • 16 apr 2019 - 10:24
    • Beri

      Posts: 4.081

      Qua snelheid zitten ze duidelijk voor AR. Al drie races.

      • + 1
      • 16 apr 2019 - 11:28
    • RBH1

      Posts: 611

      Daar heb je veel aan als je uitvalt.

      • + 1
      • 16 apr 2019 - 14:03
  • jd2000

    Posts: 5.069

    Prestatie hoor, komt er 1 wagen aan de finish en de vlaggen kunnen uit. Denk dat het herbouwen van de Notre Dam eerder klaar is dan Renault een stap voorwaarts zet.

    • + 2
    • 16 apr 2019 - 10:26
    • Guust

      Posts: 279

      ta daa boem

      • + 1
      • 16 apr 2019 - 11:31
    • d07

      Posts: 1.040

      Eindstand Renault in constructeurskampioenschap:
      2016: 9e
      2017: 6e
      2018: 4e

      Maar nee, het herbouwen van de Notre Dam is eerder klaar dan dat Renault een stap voorwaarts zet... Puur uit blinde haat geformuleerd.

      • + 1
      • 16 apr 2019 - 12:55
    • jd2000

      Posts: 5.069

      Ach @d07, ik ben F1 liefhebber en daarin is geen ruimte voor blinde haat. Beetje sarcasme moet kunnen. Wel leuk hoor dat lijstje. Maar als je naar het verschil in tijden kijkt en betrouwbaarheid dan is Renault geen klap dichterbij gekomen.

      • + 0
      • 16 apr 2019 - 13:34
    • d07

      Posts: 1.040

      In elk bericht over Renault waarin jij reageert, ben je zeer negatief. Laatst noemde je het nog een zielig team, omdat ze geen zin hebben in die clowns van Ziggo. Heb je uberhaupt wel gehoord wat die lui van Ziggo zeggen over Renault? Afgelopen race was het weer eens raak, logisch dat ze daar totaal geen zin in hebben.. het tokkievolk uit Nederland komt ineens aanzetten omdat we een goede coureur hebben. Max schaamt zich zelfs voor die 2.

      Dus in zekere zin heb je een zéér sterke afkeur c.q. haat voor Renault. Daarnaast ben je over alles negatief, behalve ..... je raad het al.

      Dat lijstje zijn gewoon de feiten, Renault als team is wel stappen aan het maken. Dat valt mensen die puur alleen naar de motor kijken niet op nee...

      • + 2
      • 16 apr 2019 - 14:40
    • d@nny

      Posts: 2.655

      @d07

      Het lijstje dat jij noemt zegt juist heel weinig. Ik heb deze discussie vorig jaar gevoerd en dacht ook dat Renault dichterbij was gekomen. Echter als je, zoals jd2000 aangeeft, naar de tijden en het gat naar de top kijkt, is Renault qua tijd geen klap dichterbij gekomen aan de top. Sterker nog, volgens mij (kan het mis hebben) was het gat qua tijd zelfs gegroeid.

      Dus renault doet het goed t.o.v de andere teams in de middenmoot/achterhoede maar niet goed t.o.v. de top teams.

      • + 1
      • 16 apr 2019 - 14:52
    • jd2000

      Posts: 5.069

      @d07,het probleem is niet dat ik het verzin, maar Renault is gewoon verrot slecht. En een teambaas die met de meest rare beloftes en excuses komt is gewoon vermakelijk. Zou willen voor de sport dat Renault volop mee doet. Renault heeft het 4e budget en presteert gewoon slecht. Alleen Cyril heeft het nog niet in de gaten. En ja, ik kan me daar kostelijk om amuseren.

      • + 2
      • 16 apr 2019 - 14:54
  • Beri

    Posts: 4.081

    Wat doet Grosjean nou in een Renault outfit op die foto?

    • + 0
    • 16 apr 2019 - 11:28
  • En een hoop geluk dat McLaren, STR en Haas ook nog niet bepaald probleemloos rondrijden ...

    • + 0
    • 16 apr 2019 - 11:39

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar