Ferrari momenteel bezig aan filmdag in warm Barcelona
- Gepubliceerd op 07 maa 2011 13:27
-
19
- Door: Robin Smeets
Onze redactie ter plaatse meldt dat Ferrari momenteel met Fernando Alonso, Felipe Massa en een testcoureur van het team een filmdag af aan het werken is. Overigens is het erg goed weer in Barcelona. De verwachtingen voor de testdagen zijn qua temperaturen uitstekend, alleen vrijdag en zaterdag bestaat er een kleine kans op regen.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Alleen als het weer goed is werken de banden zegt pirelli.Ik vind trouwens dat ferarri het goed doet dit jaar.Ze zitten er echt boven op .Al is dat geen garantie natuurlijk maar toch lijkt het of ze de zaak beter onder controle hebben als de 3 a 4 jaar hiervoor.
Posts: 880
Dat idee heb ik ook. Misschien toch de invloed van Alonso?
Posts: 10.089
jullie zijn wel heel snel om haha
Posts: 11.414
Ging dat niet meer over de supersofts? Ze wilden voor het testen van de supersofts naar Bahrein en later Jerez.
Al gebruiken ze die voorlopig toch niet.
Posts: 11.414
Was ik nog even vergeten, maar voor een promotiedag zitten ze dus vast aan een speciale harde band.
Posts: 619
\'Overigens is het erg goed weer in Barcelona.\'
Ja, wrijf het er lekker in. Willen jullie ook weten hoe het weer hier is? Zon schijnt lekker, maar me ballen vriezen er af. Vanmorgen weer krabben met een CD hoesje...
OT: nee, ik heb niks nuttigs te zeggen over het bericht. Blijft een goede smoes natuurlijk, een filmdag. Ik snap alleen niet dat ze vaker een sponsor-/ filmdag hebben?
Posts: 18.535
Ik gebruik gewoon de CD, niet het hoesje :p
Verder geloof ik dat er een limiet is op het aantal filmdagen dat teams mogen nemen, dus Ferrari heeft er nu al twee(?) opgebruikt.
Posts: 4.764
Ze hebben natuurlijk meerdere sponsoren waarvoor ze een filmdag kunnen doen. Overigens zijn het natuurlijk niet meer dan veredelde testen met beperkingen. Ze kunnen zo natuurlijk alvast kijken wat de banden doen als het warmer is. Stel dat het morgen en daarna weer koud is hebben ze een voorsprong wat betreft kennis ;-)
Posts: 10.412
@TJ dit mag elk team dus ze doen niks verkeerd.
Posts: 11.414
Er zijn wel wat beperkingen aan de \"filmdagen\". Zo moeten ze gebruik maken van een speciale band en ik heb ook ooit begrepen dat er een maximum aan het aantal rondjes zat. Echt omschreven in de regels heb ik het echter nog niet gezien.
Posts: 2.267
denk je nu echt dat deze 100 km (die ze max mogen rijden tijdens een testdag) nut heeft? Als er een camera wagen bij rijd. Ze rijden per \"testweek\" ongeveer 2000km, dus deze 100 maakt geen verschil!
Posts: 3.146
Er staat niet met wat voor auto en banden etc... en met een camera op de auto doet ie het echt niet beter ofzo
Posts: 81
@mitchell: die 100 km maakt wel degelijk uit! Ferrari gaat in Barcelona met een andere voorvleugel rijden. Tijdens de vorige tests werd de 2010-vleugel gebruikt. Ook een andere achtervleugel staat op het programma. Verder gaat Ferrari nog een aantal andere aerodynamische wijzigingen doorvoeren aan de wagen.
Posts: 2.267
dus jij denkt dat als je met andere banden (het zijn niet de normale banden waarop ze rijden) die 100km wat uitmaakt? terwijl ze in de hele week 2000km rijden? En al testen ze nu wat? So what? Andere teams rijden die 100km morgen tussen 9:00 en 9:30... dan hebben ze 30 min achterstand... zozozo ja, dat noem ik wel een voordeel
Posts: 74
De testcoureur is Davide Rigon btw ...
Posts: 74
Vandaag Ferrari met gebruikte GP2 banden veel in- en out laps en 2 snelle rondjes. De helmen van Massa en Alonso werden gedragen door Rigon.
Posts: 3.091
Als hier dezelfde voorwaarden aan verbonden zijn als aan een demonstratie dan heeft Ferrari inderdaad niks aan de extra 100 km\'s.
Posts: 5.792
Ben ik niet met je eens want het ging om de aero te bekijken op het rechte stuk.hier boven staat dat ze dan 30 min voorsprong hebben is ook niet waaar want ze hebben de hele nacht om de data te bestuderen en zodoende met een ander setup de test beginnen.Oke nu zal jij zeggen dat doen de andere ook de dag erna dat klopt maar dan hebben ze toch de andere data die bekeken moet worden.Nee deze zogenaamde filmdag is gewoon een extra testje maar dat kunnen alle teams doen, niks ilegaals aan.
Posts: 3.091
Ik zeg ook niet dat het illegaal is. Ik zeg alleen dat ze er weinig (niks is inderdaad overdreven) aan hebben omdat ze, net zoals bij een demonstratie, op extreem harde \'demonstratie\' banden rijden. Daarnaast rijden ze geloof ik ook met een lager toerental. Daar staat mij in ieder geval nog iets van bij van toen Heidfeld met de BMW Sauber over de Nordschleife rondreed. Die had het over een topsnelheid van 280km/h en extreem harde \'demonstratie\' banden waarmee hij voor zijn gevoel nauwelijks grip had.