user icon

Verstappen: "Drukte Gasly in drie van de zes heats meteen van de baan"

  • Gepubliceerd op 06 maa 2019 14:31
  • comments 28
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen en Pierre Gasly zijn anno 2019 elkaars teamgenoten bij Red Bull Racing in de Formule 1. Ze kunnen tegenwoordig goed met elkaar opschieten, maar in de podcast Talking Bulls laten ze het in hun tijd op de karts wel eens aan de stok hadden met elkaar.

Gasly en Verstappen zijn producten van ongeveer dezelfde lichting. De mannen namen het in de karts al tegen elkaar op. De Fransman was een jaar eerder klaar met karten, want hij begon in 2013 zijn avontuur in de autosport. Verstappen volgde een jaar later, maar zat in 2015 al wel in de Formule 1. Dat duurde bij Gasly tot eind 2017. In 2018 werd duidelijk dat ze per 2019 teamgenoten van elkaar zijn bij Red Bull Racing.

In de podcast stelden Verstappen en Gasly elkaar vragen om elkaar beter te leren kennen. De van Toro Rosso overkomen coureur stelde zodoende de vraag wat Verstappens eerste herinnering aan hem is. "Je weet wat ik ga zeggen: 2010 in La Conca", antwoordt Verstappen lachend. "Het verhaal was als volgt: ik startte als zevende en Pierre op P2, dus tijdens de zes heats op vrijdag en zaterdag begon ik achter hem. Hoe vaak heb ik je in de eerste bocht toen van de baan gedrukt? Ik denk drie of vier keer in zes races."

"Ik herinner me dat ik in de eerste bocht aankwam terwijl ik beide voeten in de lucht hield, omdat Max mij vooruit duwde", reageert Gasly. "In de opwarmronde vertelde de wedstrijdleiding me dat ik te snel ging, maar ik vertelde ze dat ik mijn voet niet eens op het gaspedaal hield. Iedereen achter mij duwde me. De wedstrijdleiding klaagde echter, dus op een gegeven moment deed ik beide voeten de lucht in tijdens een opwarmronde. Zo liet ik ze zien dat ik niets deed, terwijl ik wel 50 kilometer per uur ging."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.222

    Ha, ha, ben benieuwd of Pierre tijdens het seizoen nu de voeten ook in de lucht gaat houden ;-)

    • + 1
    • 6 maa 2019 - 14:39
  • doet me denken aan de ´ik druk ze nog liever de baan af´ weet niet meer precies wanneer dat was. Maar had met Ferrari te maken volgens mij. Maar ach dit is allemaal met een grote lach gezegd. al weet je het maar nooit met hem. lijkt me echt zo´n figuur die welk spel dan ook speelt en verliest er zwaar de pest in heeft. zo eentje die zijn joystick kapot gooit als het even niet loopt met fifa.

    • + 0
    • 6 maa 2019 - 14:45
    • MauZ

      Posts: 345

      België 2016 was dat... 😉

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 15:00
    • Spa 2016. Idd Ferrari :)

      • + 1
      • 6 maa 2019 - 15:00
    • ja klopt. zat er al aan te denken maar hij had toen wel aardig vaak mot met die rode wagens :p

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 15:06
    • Welk jaar niet ;)
      Zelfs in de TR in 2015 had hij mot met de Ferrari coureurs :)

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 15:44
    • Supersoft

      Posts: 985

      @ ROYALERE: Dat is ook de reden dat hij in de F1 zit. Altijd willen winnen, en anders zwaar over de zeik! Dat snap ik wel...

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 16:38
    • Ik weet dat vergelijken niet altijd opgaat, maar hetzelfde killerinstinct van Michael S. zie ik bij Max V.

      ...ik zou er durven op te wedden dat Max op een dag bewust even de denkbeeldige bumper gaat gebruiken...en daarmee vel ik geen negatief oordeel...


      De wereld is al PC genoeg.

      ..."In a world full of armpits, dare to be the elbow" ... ;)

      • + 1
      • 6 maa 2019 - 17:39
  • Dale U

    Posts: 1.010

    Dat we dit seizoen Pierre maar vaak gaan horen over de boardradio, hij praat op een manier, hoe Stroll afgelopen seizoen stuurde, behoorlijk stresserig.

    • + 0
    • 6 maa 2019 - 14:50
    • Gasly heeft een heel ander raceverleden als Stroll. Gasly was echt snel en dat zal hij nog steeds wel zijn.

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 14:53
    • Stroll viel ook wel mee verleden jaar. Tenminste het was al beter dan het jaar ervoor. Dat was gewoon pijnlijk om te zien hoe die stuurde. Maar dat gaat nooit een goede F1 rijder worden. Gasly misschien ook niet maar die heeft wel veel meer talent.

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 15:00
    • mediF1

      Posts: 2.803

      Zie Haalt het nog niet zo slecht doen en mocht zowel hij als dan wel Verstappen voor liggen dan weten ze zich verzekerd van een goede buffer achter zich want ze willen alletwee niemand voorbij laten .

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 16:00
    • mediF1

      Posts: 2.803

      Zie Gasly . gazometeen die spelling controle er af gooien maar hoop dat het dan niet helemaal een puinhoop wordt.

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 16:02
  • Dan weet Gasly dat hij geen bruine bonen met uien moet eten/chili con card moet eten dar ga je van scheuren en knallen uit zijn scheet reed.:-)

    • + 0
    • 6 maa 2019 - 16:03
    • Oké. Je hebt nu meer dan 50 reacties geplaatst en bij werkelijk geen enkele ervan kan ik er een touw aan vast knopen.

      • + 11
      • 6 maa 2019 - 16:23
    • DBGates

      Posts: 2.464

      @pallmall ik denk dat hij hier bedoelt dat de fiets beter is dan het vliegtuig

      • + 2
      • 6 maa 2019 - 16:56
    • In dat geval ben ik het niet met hem eens @DbGates, natte honden ruiken namelijk niet zo fris.

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 17:27
    • Hm.....McLaren loopt nog steeds niet zo lekker zie ik.

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 20:54
    • Gasly heeft op een paar scheuren lopen knallen?.............de ui en bruine bonen kan ik even niet "plaatsen".....

      • + 0
      • 7 maa 2019 - 12:41
  • Laat het afzeiken van Gasly maar beginnen....

    • + 0
    • 6 maa 2019 - 17:37
    • Ben net naar de plee geweest, volgende keer beter...

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 17:51
    • Zou je dat graag willen om je eigen vooroordeel bevestigd te zien? Valt tegen hè?

      • + 5
      • 6 maa 2019 - 18:44
    • Spat nu je droom met kracht uit elkaar?...........

      • + 0
      • 7 maa 2019 - 12:43
  • Vroeguhhhhhh, weet je nog wel oudje..

    • + 0
    • 6 maa 2019 - 20:28
    • Toen we nog moesten schijten op de hei?

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 21:00
  • MarcoDc72

    Posts: 117

    Ach jammer voor je........ En door.. :-)

    • + 0
    • 6 maa 2019 - 21:54
  • Japiootje

    Posts: 325

    Wat denken jullie :
    Als Senna nog geleefd zou hebben ... zou hij dan meer fan zijn geweest van Max, Seb of Lewis ?

    • + 0
    • 7 maa 2019 - 11:37

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar