user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Ik heb veel geld bespaard voor Red Bull door niet te crashen"

  • Gepubliceerd op 01 maa 2019 17:23
  • comments 37
  • Door: Tom van Hooft

Daniel Ricciardo tekende afgelopen jaar voor Renault. De Australische-coureur heeft echter na twee weken testen nog steeds geen idee waar hij tijdens de eerste Grand Prix van het nieuwe seizoen op de grid zal staan: "Ik weet niet wat we in Melbourne kunnen verwachten. Het zal heel erg close worden met de gevechten in het middenveld. We zullen niet vanaf de eerste rij van start gaan, maar ook niet van de laatste rij. We gaan ergens in het midden eindigen. Het veld zal dicht bij elkaar zitten en de coureur kan nu het verschil maken. Ik kijk er in elk geval enorm naar uit. De topteams hebben wel een gat op de subtoppers."

"Het is altijd fantastisch om met je thuisrace het seizoen te starten", vertelde hij toen hem werd gevraagd of hij zin in het nieuwe seizoen had. "Ik houd er van om in Australië te zijn. Het is ook leuk om voor het eerst sinds Abu Dhabi weer een race te rijden. Het is goed om van start te gaan."

Veel coureurs hebben al hun mening gegeven over de temperatuur van de banden. Romain Grosjean vertelde gisteren bijvoorbeeld dat de teams een vrije keuze moesten hebben betreffende de temperatuur en de bandendruk, toen Ricciardo gevraagd werd naar de toestand van de huidige Pirelli banden antwoordde hij: "Het moeilijke aan de banden is dat de temperatuur van de dekens naar beneden is gehaald. Het kan gevaarlijk zijn om koude circuits. Hier is op zich best veel degradatie, deze baan is ook slopend voor de banden."

De Renault coureur kon het vervolgens niet laten om een kleine speldenprik uit te delen aan zijn voormalige werkgever Red Bull Racing. Ricciardo vertelde overigens meteen erna dat hij heen problemen heeft gehad omtrent zijn vertrek bij dat team: "Ik heb in elk geval in mijn periode veel geld bespaart met crashes. Ik kijk niet echt naar tijden, maar ik focus me niet op Red Bull. Ik verwacht wel dat ze goed zijn in Melbourne, ik weet niet hoe snel ze daar zijn, maar ze zullen weer vooraan staan."

Ricciardo heeft goede hoop dat de nieuwe Renault-motor een stap voorwaarts zal zijn: "Het zal een uitdaging zijn om de vierde plaats in het constructeurskampioenschap te behalen. Ik denk wel dat deze motor een betere is dan die van afgelopen jaar. Als we gaan racen dit seizoen willen we wel antwoorden krijgen op deze progressie. Ik moet dus afwachten om te kijken hoe groot het verschil is", sloot hij af.

 

Reacties (37)

Login om te reageren
  • Voordat de hell hier weer losbreekt: hij is hier gewoon heel eerlijk, dat van dat geld is gewoon met een lach gezegd. Ik weet zeker dat mensen puur op die titel gaan reageren maar als je de teksten leest die hieronder staan vind ik hem voor de eerste keer in lange tijd weer eerlijk en relaxt.

    "Ik heb in elk geval in mijn periode veel geld bespaart met crashes. Ik kijk niet echt naar tijden, maar ik focus me niet op Red Bull. Ik verwacht wel dat ze goed zijn in Melbourne, ik weet niet hoe snel ze daar zijn, maar ze zullen weer vooraan staan."

    "Het zal een uitdaging zijn om de vierde plaats in het constructeurskampioenschap te behalen.´

    • + 2
    • 1 maa 2019 - 17:29
    • In baku heeft die lekker wat geld gekost met zijn dive bomb

      • + 8
      • 1 maa 2019 - 17:46
    • @ROYALERE

      Laat ik het nu eens 100% met je eens zijn. Ik geloof dat RIC sowieso eerlijk is en bovendien is hem enige zelfspot niet vreemd.

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 17:51
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Ricciardo had dat geld voor RedBull wel terugverdient. Of dacht hij dat RedBull een charitatieve instelling was?

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 22:36
    • Roy, ik weet het niet. Aan de ene kant ben ik geneigd het met je eens te zijn. De hele context waarin het gezegd is, is weg. En Daniel is een goeie vent. Het kan met een vleugje humor gezegd zijn.

      Aan de andere kant: Daniel kan ook uit de hoek komen en waarom heeft hij het nog over Red Bull en crashes...

      Ach, het is mooi voer voor de fans. Die moeten ook wat te doen hebben, zoals ons computertijgers....
      in the end, blijf ik Daniel een topcoureur vinden.

      • + 1
      • 2 maa 2019 - 07:01
    • Gasly kost een fractie van wat Ricciardo moest gaan kosten. Dus die kan zich wel wat foutjes veroorloven.

      • + 0
      • 2 maa 2019 - 12:14
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      De eerste miljoen schade heeft Gasly al gepakt. Ricciardo was alleen nog vlotter vorig jaar (filmdag).

      • + 1
      • 2 maa 2019 - 17:34
  • Ricciardo laat zich kennen. Het zijn de kleine speldenprikjes. Het voortdurende rationaliseren van zijn overstap. De naïeve verwachting uitspreken voor 2019. Hij is niet congruent en dat begint op te vallen.

    • + 12
    • 1 maa 2019 - 17:42
    • Dit is precies wat ik al jaren roep over de subjectiviteit onder Verstappen fans..
      Alles wat krom is wordt recht geluld, alles wat tegenstanders van Max doen is negatief.. Terwijl alles, en dan echt werkelijk alles wat Max doet is fantastisch..

      Ondanks dat ik een ontzettende Max fan ben, hoop ik dat iemand een keer opstaat tegen Max, hoe Max opstond tegenover Massa tijdens de persconferentie in Canada '15. Gewoon om weer even te zien hoe 90% van F1 kijkend Nederland ervoor staat.

      • + 3
      • 1 maa 2019 - 17:46
    • nah, je bent op zn minst voorbarig.

      • + 1
      • 1 maa 2019 - 17:48
    • in feite zegt Ricciardo hier gewoon dat RBR hem beter wat meer geld had kunnen bieden en dat dat zich gemakkelijk terug zou betalen. Heeft ie misschien wel een punt mee. Als RBR hem hetzelfde zou bieden als Renault of hetzelfde als wat ze Max betalen, dan was ie vast gebleven.

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 17:58
    • hupholland,

      RB heeft hem hetzelfde aanbod gedaan dan wat ze Max nu betalen.

      • + 6
      • 1 maa 2019 - 18:01
    • is dat zo? nou dan is het misschien een hint van Daniel aan RBR om iets meer geld uit te geven aan coureurs, zeker als de aanvoer uit de opleiding stokt.

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 18:26
    • Red 5

      Posts: 183

      Wat is er naïef aan de verwachting om 4e te worden? Lijkt mij zeer reëel!!!

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 18:50
    • Breakaway

      Posts: 223

      Max verdient minder als ricciardo dit jaar. Basis dan

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 19:31
    • Snork

      Posts: 6.380

      Knap dat jullie allemaal weten wat Ricciardo en Max dit jaar verdienen. Niemand heeft inzicht in de contracten, allemaal geruchten dus.

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 19:35
    • @Vaxmerstappen 100% eens kerel. Soms lijkt het alsof we hier op het forum of propaganda voeren voor Max, of activisten tegen hem zijn.

      Ik hou juist van je genuanceerde geluid. Ik ben ook een giga fan van Max. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles goed vind, ik zie ook verbeterpunten voor hem. Maargoed vanuit Max zijn visie 'whothefuck is BennetonB194' behalve dat hij het een wagen vind waar zijn vader in gereden heeft, en gelijk heeft hij :)

      Tevens ben ik niet per definitie tegen zijn tegenstanders. Ik denk dat Max daar zelf van binnen net zo instaat.

      En of hij zich ooit wat gaat aantrekken van onze verbeterpunten, reken er maar niet op! En daarom houden we van Max, maar hij ontdekt ze zelf wel en weet altijd te pareren. Gelukkig maar! Dat maakt hem de topper die hij is. En die verheerlijking van hem zoals enkele fora leden hier ook doen, ik denk dat hij er zelfs zelf van moet kotsen.

      • + 0
      • 1 maa 2019 - 21:21
    • eens, slap Renault karakter aan het aannemen. Hij lijkt gebrainwasht door Abiteboul . Jammer van een sympathieke man, met een masker , zo blijkt.

      • + 3
      • 2 maa 2019 - 14:30
  • Kan Ricciardo geen ongelijk geven..
    Ten eerste is Red Bull in mijn ogen niet heel erg sportief geweest tov Daniel sinds zijn vertrek, met een aantal opmerkingen van Marko & Horner. dus alle lof voor Ricciardo om niet als een mak schaap alles maar laten te gebeuren..
    Ten tweede, hij spreek overigens wél de waarheid, een waarheid die een aantal mensen waarschijnlijk weer niet zullen kunnen waarderen.

    Hopelijk heeft Ricciardo een goed seizoen bij Renault, en kan hij leuke dingen laten zien.

    • + 2
    • 1 maa 2019 - 17:42
    • Weet je wat niet sportief, en al helemaal niet eerlijk is? Een filmpje opnemen om je contractverlenging bij Red Bull aan te kondigen, het team waar hij nb al sinds 2010 volledig werd ondersteund in de F1, en in 2009 nog F3 kampioen hebben gemaakt. Maar de dag erna met de staart tussen de benen te vertrekken, omdat Cyril je alsnog een uitweg (om maar van Max verlost te zijn) voor veel geld heeft aangeboden nadat Mercedes en Ferrari geen interesse hadden getoond.

      • + 16
      • 1 maa 2019 - 18:23
    • A310

      Posts: 9

      RBR gaat Ricciardo nog heel erg missen dit jaar, rijders van dit niveau zijn er niet veel....Het is/was de job van Marko en Horner om een aangename en eerlijke werkomgeving te creëren voor beide rijders, duidelijk niet in gelukt, ik denk dat Gasly hun een plaats in het WK gaat kosten

      • + 2
      • 1 maa 2019 - 18:54
    • elflitso

      Posts: 335

      @A310 Ik ben ook bang dat Gasly RBR nog veel kopzorgen gaat leveren.

      • + 3
      • 1 maa 2019 - 19:34
    • Red Bull heeft zelfs de termijn van verlenging flink opgerekt om er maar uit te kunnen komen met Ric , en hem zelfs tzelfde salaris als dat max heeft geboden .

      Het enige wat Horner en Marko desgevraagd antwoorden is dat t misschien zou kunnen komen door Max omdat hij hem zo heeft zien groeien en in racepace voorbij is gegaan .
      Ik weet niet goed wat hier onsportief aan is

      • + 3
      • 1 maa 2019 - 21:19
  • In your face gasly ...

    • + 0
    • 1 maa 2019 - 17:59
    • StevenQ

      Posts: 5.700

      Daniel zelf crashte verleden jaar de RB14 tijdens de shakedown

      • + 7
      • 1 maa 2019 - 18:03
    • Jammer dat max niet craschte StevenQ anders had je nu al 6 plusjes gehad van de anti bende.

      • + 2
      • 1 maa 2019 - 18:56
    • Huh? @Royalere?
      Wat zegt @StevenQ hier verkeer?
      Daniël doelt toch echt op Pierre en z’n slechte optreden en countert gewoon wat @JochenRindt zegt volgens mij.

      • + 0
      • 2 maa 2019 - 11:24
    • Laat maar @Royalere, ik begrijp nu wat je bedoelt...


      🙈

      • + 0
      • 2 maa 2019 - 11:40
    • Landerion

      Posts: 30

      @Royalere Word jij nu niet moe van jezelf? Alles maar negatief uitleggen zodat jij je gram kan halen tov mensen die fan zijn van een andere coureur?

      • + 1
      • 2 maa 2019 - 15:20
  • Mag wel uitkijken met zn ''speldeprikken'' richting RB... Voor je het weet is hij alleen nog bezig om het hele seizoen RB te becommentariëren... Wordt het nog een soort buikspreekpop van Abiteboul... Laat hij zich lekker op zn werk bij en met Renault concentreren....

    • + 9
    • 1 maa 2019 - 19:01
    • Pherocks

      Posts: 610

      Ik denk zelf dat de 3 toppers heel erg dicht op elkaar zitten.
      Als Honda dit voor elkaar heeft gekregen dan wordt Ricciardo helemaal gek.

      Want daar sta je dan in je gele pakje ergens tussen P7 en P 14 terwijl er vooraan geknokt wordt om podiums en met een beetje geluk om het kampioenschap.

      • + 3
      • 1 maa 2019 - 21:59
  • Kubica

    Posts: 3.438

    Een woord: Baku

    • + 1
    • 1 maa 2019 - 19:51
  • Aqiel

    Posts: 30

    Ric doet het niet voor het geld. Hij wil successen!

    • + 0
    • 1 maa 2019 - 23:01
  • Nou ja zeg, een blinde begaafde vink ziet dat Ricciardo qua tijden in de middenmoot valt. Renault bakt er zelf geen windeieren van, maar de motoren die zij leveren daar kan McLaren behoorlijk goed op teren aankomende maanden.

    • + 1
    • 2 maa 2019 - 07:53
  • Axel

    Posts: 2.148

    Ricciardo kennende is het grappig bedoeld, en nu vallen de Maxfans en de anti-Maxfans over elkaar heen.
    Het is maar Formule1, maak jullie niet zo druk.

    • + 1
    • 2 maa 2019 - 10:51
    • waylon

      Posts: 2.197

      Ken jij Ricciardo dan? Volgens mij is hij nu wat achterbaks bezig maar daar verdacht ik hem al eerder van.

      • + 0
      • 3 maa 2019 - 11:30
  • Hij bespaart RedBull juist geld...
    Gasly is goedkoper en zal gewoon dezelfde punten halen als wat Ricciardo deed

    • + 0
    • 3 maa 2019 - 10:47

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar