user icon
user icon

Eerste foto's van nieuwe Alfa Romeo Racing op Fiorano

  • Gepubliceerd op 14 feb 2019 12:35
  • comments 50
  • Door: Tom van Hooft

Alfa Romeo Racing heeft vanmorgen op Fiorano haar eerste meters gereden met de 2019-auto. Alfa Romeo Racing zal tijdens de eerste testdag, op het circuit van Barcelona, haar nieuwe livery onthullen.

Het team, dat deze winter Sauber overnam, kwam naar het circuit van Fiorano met een aparte kleurstelling. Het lijkt er op dat het in deze om een test-livery zal gaan. Ook de auto heeft nog geen officiële naam gekregen.

Bekijk de foto's van de nieuwe Alfa Romeo Racing Ferrari hieronder.

 

Foto's Alfa Romeo 2019

Reacties (50)

Login om te reageren
  • Nog weinig te zien zo

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 12:45
    • Helmut

      Posts: 31

      Kijk eens goed naar de voorvleugel, dat is echt wel even wat anders dan we tot nu toe hebben gezien.

      • + 9
      • 14 feb 2019 - 14:15
    • Hansnah

      Posts: 248

      Idd, lijkt wel of er een gat zit aan de zijkant.
      Verder vind ik de kleur ook wel vet! Lekker subtiel, maar ook bronstig als een Alfa mannetje :-P

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:49
    • Stitch

      Posts: 4.786

      Inderdaad zeg, die vleugel is echt helemaal anders. Ook deze auto heeft een mooi geluid. Lijkt erop dat ze dat langzaam "op orde krijgen" nu ;-)

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:50
    • Reken er maar op dat de officiele voorvleugel gewoon nog niet klaar is... want dit is echt een vleugel die nooit de gewenste downforce gaat leveren... Livery met hartjes een Alfa mannetje noemen :D:D:D:D::D

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:55
    • Mijn reactie was van het moment dat er alleen nog een video was ;)

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:58
    • Pipo

      Posts: 4.742

      @Remedy, knap dat je aan een foto kan zien dat dit niet de officiele vleugel is en nooit genoeg downforce gaat creeren.
      Alsof deze vleugel minder werk is om te maken dan een andere vleugel, met andere woorden...waarom dubbel werk?

      • + 1
      • 14 feb 2019 - 18:13
    • @pipo, bekijk eens een foto met vooraanzicht. Dit zal inderdaad nog niet de definitieve vleugel zijn.

      • + 1
      • 14 feb 2019 - 18:33
    • Taures

      Posts: 913

      Das eentje met drie neusgaten!

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 18:39
    • @PIPO Ik zie maar 3 delen boven elkaar... De overige teams hebben er voor zover ik zo weet allemaal 5 ik verwacht dus dat er nog een paar elementen niet op zitten...

      • + 0
      • 15 feb 2019 - 07:48
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Dat alle elementen er nog niet opzitten dat is heel goed mogelijk, maar het zal wel deze vleugel blijven denk ik...hij is alleen nog niet af

      • + 0
      • 15 feb 2019 - 12:31
  • Zie ik het goed en is ie helemaal donkerrood?

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 12:45
    • Lexx

      Posts: 739

      Daar lijkt het wel op, en op de foto lijkt het ook een andere kleur rood. Hopelijk zijn deze foto's nog niet van de definitieve kleurstelling want voorlopig vind ik het niet mooier dan vorig jaar.
      Vond de Sauber vorig jaar de mooiste auto op de baan, en het is voor mij ook het team met de hoogste gunfactor van het middenveld.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:02
    • Vince78

      Posts: 493

      Als Alfist zijnde, zijn de afgelopen karen al erg mooi. En is het huidige jaar natuurlijk de stap waar ik al jaren op zat te wachten. De echte herintreding van het merk binnen de F1.

      Het is jammer dat het zuster team al jaren mrt rode autos rijdt inmiddels, waardoor Alfa niet snel met zijn eigen rode kleur zal gaan rijden. (terwijl ze de kleur toch echt eerder in dw F1 hadden).

      Ik hoop dan ook dat ze de kleurem van afgelopem jaar trouw blijven. Die waren al prachtig. Nu nog de stap omhoog weten te maken. En wie weet ooit weer een eigen motor en uitvindingen. Maar 1 stap tegelijk...

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:16
    • Wat zouden Tim Alfa en Tom Romeo ervan vinden?

      • + 2
      • 14 feb 2019 - 13:22
    • @Vince, ik las ergens dat alfa met eigen motoren wil komen in 2021.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:25
    • Ze zullen altijd in de omgedraaide rol blijven van hoe het ooit is begonnen. Ben meer benieuwd naar wat ze in de showroom gaan zetten dan wat ze op het circuit doen. Blijf erbij dat ze met de Giulia vol op toerwagenraces gaan inzetten en met een kleine achterwielaangedreven auto moeten komen met een echt eigen 4 cylinder als ode aan de oude Nord. (succesvol) Terwagenracen heeft ze altijd verkoopsuccessen gebracht, met de 105 (zowel de GT juniors in diverse GTA uitvoeringen als de oude Giulia) serie, de Alfetta GTV6, de 155 in verschillende kampioenschappen en ook nog met de 156. Daarna hadden ze gewoon geen auto meer waarmee dat kon. 159 is een zeperd van jewelste geweest. De nieuwe Giulia heeft die potentie wel, F1 gaat ze dat niet brengen want men zal nooit toestaan dat ze Ferrari voorbij gaan streven.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:44
    • Hansnah

      Posts: 248

      Op een foto op Crash zie ik dat het een zwarte achtergrond is met subtiele rode driehoekjes, met daarin hartjes & klavertjeviers...

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:53
  • Tiswa

    Posts: 95

    Was het nou niet mogelijk een wat betere foto te schieten?

    • + 2
    • 14 feb 2019 - 12:51
    • Beri

      Posts: 2.638

      Er zijn betere fotos beschikbaar. Het is een camo livery. Rood met zwart. Niet mijn smaak. Wel een bijzondere neus op de auto naar het lijkt.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 12:57
    • Snork

      Posts: 6.364

      Veel tegenlicht en een donkere auto. Succes zou ik zeggen.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 12:58
    • Snork

      Posts: 6.364

      Het is overigens een filmpje, waar de foto's plaatjes van laten zien. Waarschijnlijk met een smartphone gefilmd, dan is resolutie voor foto's die je daaruit haalt nooit zo best.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:00
    • rice

      Posts: 1.938

      Als je op de twitter foto's klikt en dan in de reacties onder het bericht staat er een betere foto van dichterbij en daarop zie je de camo print beter.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:00
    • Tiswa

      Posts: 95

      intussen een stuk betere foto's gevonden. Ik vind het best wel een geslaagde poging moet ik zeggen.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 17:31
  • Ik vind helemaal mooi. Op de Instagram-pagina van het team zijn er ook wat closeups gemaakt van oa de halo. Apart patroontje. Ik ga er maar van uit dat het een testlivery is.

    • + 1
    • 14 feb 2019 - 12:56
    • Deze testliverey staat ramvol met hartjes en klavertjes vier.

      • + 2
      • 14 feb 2019 - 13:08
    • Ramvol ja! Lekker Parksjtads! :))

      • + 1
      • 14 feb 2019 - 14:55
  • ja ook hier een camo/testlivery..

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 13:04
  • Krijgt die de kleur van mn Alfa,s uit de jaren 70?? Roestbruin? Ook al kwamen ze rood , en zilvergrijs uit de showroom... :)... Vroeguhhhhhhh....

    • + 1
    • 14 feb 2019 - 13:09
    • Arie54

      Posts: 2.502

      Viel wel mee, met name de Alfa Sud was al verroest voordat-ie de fabriek uit kwam. De rest roestte niet meer of minder dan andere merken. Op Engelse sportwagens na dan dan, die rotten als zotten.

      • + 1
      • 14 feb 2019 - 14:18
    • Was idd vooral de Sud, totdat men een deal sloot met de Russen voor staal (Alfa was toen staatseigendom ) Toen zijn er eind 70 begin 80 slechte partijen staal gebruikt voor de Alfetta’s en Giuliettas. Verder viel het best mee.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:48
  • mario

    Posts: 5.559

    Kan hier weinig uit opmaken....

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 13:13
  • RBeer19

    Posts: 2

    Afgezien van de wat aparte voorvleugel, lijkt de neus wel heel erg op die van McLaren.

    • + 1
    • 14 feb 2019 - 13:43
    • NicoS

      Posts: 10.869

      Jep, die voorvleugel is wel enorm afwijkend van wat we tot nu toe hebben gezien, ik vraag me af of dit niet een afleidingsmanoeuvre is.
      De neus is inderdaad erg overeenkomstig met die van McLaren.
      De sidepods zijn weer erg gelijk met die van RBR.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:52
    • Trulla

      Posts: 1.331

      STR heeft eveneens deze voorvleugel.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:57
  • Trulla

    Posts: 1.331

    Bijzondere voorvleugel, lijkt een loophole te zijn in de regelementen, STR rijdt eveneens met eenzelfde vleugel: pbs.twimg.com/media/DzXKSz6WsAAZUeg.jpg

    • + 1
    • 14 feb 2019 - 13:56
    • RBeer19

      Posts: 2

      Misschien stomme vraag, maar wat zou die loophole zijn dan?
      Lijkt mij dat de band zo veel rijwind vangt?

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 14:15
    • Trulla

      Posts: 1.331

      De loophole is dat er waarschijnlijk op deze manier vrijwel hetzelfde effect wordt bereikt als met de vleugels van vorig jaar. Door voordelen van de luchtstroom die het genereert zijn waarschijnlijk vele malen groter dan het verlies van downforce.

      De FIA heeft teams opgezadeld met nieuwe regels die effectief helemaal niets gaan veranderen. Nouja, vleugels zijn wellicht wel goedkoper te fabriceren, dat dan weer wel.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 14:33
    • NicoS

      Posts: 10.869

      De vleugel van STR is op deze foto wel sterk afwijkend van de presentatie foto's, maar die van Alfa lijkt nog wel extremer. Op deze manier lijkt het mij dat je veel minder downforce kunt genereren, maar ja, ik ben ook maar een leek.;-)

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 14:52
    • avooo

      Posts: 3

      Zeker een bijzonder voorvleugel. De ruimte voor de banden kan ik zo ook geen voordeel voor verzinnen.
      De drie 'neusgaten' in het midden zijn zo te zien ook nieuw voor Alfa (/Sauber)

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:44
    • Hoezo loophole inderdaad!!! Waar stond de laatste jaren in de regels dat de vleugel hoger moest oplopen naar buiten toe? Het lijkt of op een incomplete vleugel of om een ander filosofie dan andere teams, maar een loophole....

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 16:04
  • Arie54

    Posts: 2.502

    Niets meer aan doen aan deze livery, geweldig!

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 14:12
  • Arie54

    Posts: 2.502

    @VINCE78: Zullen we er 'moederteam' van maken? En ja, Alfa was eerder met rosso, was al in de jaren '20 meen ik.

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 14:16
    • Beamer

      Posts: 992

      Nee, Ferrari is allesbehalve moeder van Alfa. Beide merken vielen onder de FCA group, echter Ferrari is geleidelijk afgestoten en onafhankelijk geworden.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 14:46
    • Toch staan die echt wel hoger in de rangorde. Alfa is nu het juniorteam van het grote Ferrari dat toch echt uit Alfa Romeo is ontstaan. Vroeger waten alle Italiaanse racewagens rood, ook de Maserati’s bijv. Is niet perse een Alfa kleur maar Italiaanse racekleur.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 15:51
  • Haha wat is dit voor een ding dan? lijkt wel een kruising van alle teams in 1 wagen.

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 14:29
  • Wel gaaf dat ze die HALO meenemen in hun livery....

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 15:01
  • Ramshoek00

    Posts: 55

    Kleur komt een beetje over als van een vooroorlogse Alfa Grand Prix machine.
    Best mooi! Maar schijnt een tijdelijke kleurstelling te zijn.

    • + 0
    • 15 feb 2019 - 10:07
  • Ramshoek00

    Posts: 55

    Betreffende de voorvleugel. De tijd dat een vleugel maar 1 taak had - downforce genereren - is al lang voorbij. Lucht geleiden en vortexen (vortices?) genereren, daar gaat het in belangrijke mate om.
    Door het vleugeldeel pal voor de voorwielen weg te laten, wordt de lucht gedwongen links en rechts langs de band te stromen. Waarvoor ze vorig jaar nog al die verticale vleugelelementen hadden.
    Ben benieuwd of anderen dit / iets dergelijks gaan oppikken.

    • + 0
    • 15 feb 2019 - 10:17
    • Ramshoek00

      Posts: 55

      De nieuwe Ferrari heeft flaps toe helemaal tot aan de endplates lopen, maar liggen daarbij wel nagenoeg vlak. Zelfde effect (?)

      • + 0
      • 15 feb 2019 - 11:46

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar